گیم‌نت: مورد انتظارترین بازی‌های سال 2015 – قسمت اول

سال 2014 که دیگر عمرش را کرده و پایش لب گور است، سال بدی از نظر گیمرها نبود. هرچند واقعا انتظار بیشتری از این سال و بازی‌هایی که در آن عرضه شدند داشتیم، اما می‌توان گفت که سال خوبی را پشت سر گذاشتیم. حالا در آستانه‌ی سال جدید میلادی، وقتی به بازی‌هایی که قرار است در سال 2015 عرضه شوند نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که 12 ماه پر باری را پیش رو داریم.

0

با وجود این‌که در سال 2014 ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 روند رو به رشدی را در پیش گرفتند (و نینتندو وی‌یو هم کمی جان گرفت)، 2015 را می‌توان سالی در نظر گرفت که قرار است کنسول‌های جدید به خوبی بدرخشند و آن‌چه وعده داده بودند عملی کنند. رایانه‌های شخصی هم همچنان به عنوان سکوی بازی‌های منحصر به فرد و تجربه‌ی گیم‌پلی شگفت‌انگیز به قوت خود باقی مانده و بدون شک در سال آینده هم به روند خود ادامه می‌دهد. با این تفاصیل، باید بین همه‌ی بازی‌های تایید شده‌ی سال 2015 بیشتر از همه منتظر کدام باشیم؟


Evolve

2433252-evolve-600x300

13 بهمن 1393 – ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی
هر بازی تیراندازی تیمی نیازمند همکاری و هماهنگی بازی‌کنندگان است و برای موفقیت در این چنین بازی‌هایی کار تیمی لازم‌الاجرا است. اما می‌شود گهگاهی با ترفندهایی این کار تیمی را رها کرد و تک و تنها به رقابت پرداخت. نسخه‌ی آزمایشی بازی “Evolve” ثابت کرد که “کار تیمی” برای این بازی فقط یک کلمه برای جذب مخاطب نیست، بلکه یک نیاز اساسی به شمار می‌رود. درگیری‌های انسان در برابر هیولا در این بازی آن‌چنان نفس‌گیر هستند که حضور تک تک کلاس‌های مختلف را ایجاب می‌کنند. به این بازی به چشم یک اکشن تیمی مانند دیگر بازی‌ها نگاه نکنید، این‌جا واقعا چیز خاصی در جریان است.

Bloodborne

Bloodborne-gets-a-release-date-in-Japan-News-G3AR-600x300

4 فروردین 1394 – پلی‌استیشن 4

طبیعی است که میزان قابل توجهی از علاقه و اشتیاقمان برای این بازی از این جهت است که به بازی‌های قبلی استودیوی سازنده‌اش From Software یعنی سری بازی‌های نقش آفرینی دشوار Souls شباهت زیادی دارد. بازی‌هایی که به واسطه‌ی نبردهای سهمگین، چالش‌های دردسرساز و اتمسفر گیرای خود به موفقیت چشم‌گیری دست پیدا کردند. این‌که بتوانیم همین‌ها را در مورد Bloodborne هم بگوییم تقریبا تضمین شده است. اما ما همچنین به این خاطر خیلی برای این بازی هیجان‌زده‌ایم که توانسته پیام خود را کاملا مستقل از بازی‌هایی که ذکر شد ارسال کند. در این بازی با یک دنیای کاملا متفاوت، سلاح‌های کاملا متفاوت و موجودات کاملا جدید روبرو خواهیم شد و اتفاقات کاملا متفاوتی را تجربه خواهیم کرد.

Mighty No. 9

Mighty-No.-9-Beck-600x300

فروردین/اردیبهشت 1394 – پلی‌4، ایکس‌وان، وی‌یو، پی‌سی، ویتا، 3دی‌اس

در شرایطی که خبری از بازی جدید مگامن نیست و این فرنچایز در صندوق امانات در بسته‌ی کپکام نگه‌داری می‌شود، این بازی جدید «کیجی اینافونه» است که می‌تواند خلاء را پر کند. یک اکشن-پلتفرمر با غول‌آخرهای رنگارنگ که می‌توانید بعد از شکست دادنشان قدرتشان را از آن خود کنید. Mighty No. 9 هم به عنوان بازگشتی به ریشه‌های اجداد خود و هم به عنوان چیزی که طرفداران برای آینده انتظار دارند دیده می‌شود. این بازی کمپین کیک‌استارتر موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشته و مراحل ساخت خود را با کمک حامیان خود طی می‌کند، و سازندگان در هر مرحله به تمام ایده‌ها و نظرات طرفداران گوش می‌دهند. ما مشتاقانه منتظر انتشار یک بازی هستیم که اینافونه را به اوج برگرداند و از طرف دیگر، دست پخت طرفداران باشد!

The Witcher 3: Wild Hunt

the-witcher-feat-600x300

29 اردیبهشت 1394 – پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

ویچر 2 بذر این گیاه دوست داشتنی را کاشت. این بازی به خوبی توانست شما را به یکی از زیباترین و در عین حال بی‌رحم‌ترین مکان‌ها برده و یک داستان سراسر نکته و انتقاد برای شما تعریف کند و در این حین شما را تشنه‌ی قسمت بعدی به حال خود رها کند. حالا ویچر 3 که قرار است بزرگ‌تر و پرجزئیات‌تر باشد و کارکترهای جدیدی را معرفی کند، در واقع میوه‌ی همین گیاه است. یک دنیای بزرگ و حیرت‌آور پر از تصمیمات سخت و موجودات غول‌آسا منتظر ما است و انتظار برای آن سخت است.

Batman: Arkham Knight

2613849-bak_sshot057-Copy-600x300

12 خرداد 1394 – پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، پی‌سی

استودیوی «راک‌ستدی» می‌خواهند آن‌چه را با بازی‌های به شدت مقبول سری آرکهام خود در نسل قبل آغاز کردند در این نسل به پایان برسانند. تکه‌های بازی که تا کنون دیده‌ایم شگفت‌انگیز بوده‌اند و این را فقط اندکی می‌شود به گردن پیشرفت‌های سخت‌افزاری پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نسبت به نسل گذشته انداخت. به علاوه وجود «بت‌موبیل» در این بازی خودش یک برگ برنده‌ی بزرگ است. وسیله‌ای که به نظر می‌رسد از آن‌چه تصور می‌شود فقط برای جابجایی بتمن از نقطه‌ی آ به نقطه‌ی ب ساخته شده فرسنگ‌ها فاصله دارد و کارهای بسیاری از آن بر می‌آید. مثلا شما در بازی قادر خواهید بود برای حل معماها، نبردهای بزرگ و آتش بازی‌های هیجان‌انگیز و پر سر و صدای بتمن از آن استفاده کنید.

Rise of the Tomb Raider

riseofthetombraider-header01-600x300

سال آینده برای ایکس‌باکس وان

تولد دوباره‌ی لارا کرافت در اوایل سال 2013 یک اتفاق خوش‌آیند بود. لارای جدید به این خاطر مقبول واقع شد که جوان‌تر، نرم‌تر و خام‌تر از گذشته بود و در مسیر خود مهارت‌های جدیدی را می‌آموخت که در گذشته برای او بدیهی تلقی می‌شدند. همین نگاه واقع‌گرایانه‌تر نسبت به لارایی که در 1996 متولد شده‌بود، رمز موفقیت آن است. خیزش دوباره‌ی این مقبره نورد در سال بعد یک اتفاق خوش‌آیند دیگر به نظر می‌رسد. آن‌طور که از تریلرها مشخص است، لارا شکسته‌تر و قوی‌تر از بازی اول است و با تجربه‌ی بیشتری این بار به ماجراجویی می‌پردازد.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Metal-Gear-Solid-V-The-Phantom-Pain-08-600x300

سال آینده برای پلی3، پلی4، ایکس‌وان، ایکس‌360 و پی‌سی

اگرچه بسیاری از شما ممکن است فقط دو ساعت وقت صرف بازی کردن «متال‌گیر سالید 5: نقطه‌ی شروع» کرده باشید، من 10 برابر این زمان را صرف تجربه‌ی کامل تمام قابلیت‌های دنیای باز و کانیزم‌های مخفی‌کاری در بازی کردم. نتیجه این شد که این بازی یکی از بی عیب و نقص‌ترین بنیان‌های ساخته شده برای یک بازی اکشن مخفی کاری است. تصور این‌که این ویژگی ها چطور در مقیاس بسیار بزرگ‌تر یعنی متال‌گیر سالید 5، پیاده می‌شوند در کنار بخش چند نفره‌ی تازه معرفی شده کاری می‌کنند که انتظار برای این بازی بسیار دشوار باشد.

Star Fox Wii U

star-fox-600x300

سال آینده برای وی‌یو

صحبت از یک بازی استار فاکس جدید است. دلیلی برای خوشحال نبودن دارید؟ به نظر می‌رسید که شیگرو میاموتو چند سال گذشته‌ی خود را وقف بازی‌های فرنچایز ماریو و پیکمین کرده باشد اما وقتی او تایید کرد که پروژه‌ی مخفی او یک استارفاکس برای وی‌یو خواهد بود، در پوست خود نمی‌گنجیدیم. هنوز چیز زیادی از این بازی نمی‌دانیم، اما می‌دانیم که بعد از پورت استارفاکس 64 برای 3DS، اولین استارفاکسی است که در بازی سوپر اسمش بروز، اتفاق نمی‌افتد. همچنان هیجان‌زده هستیم و خواهیم بود تا این بازی طبق انتظارات در سال 2015 عرضه شود.

ادامه دارد…!

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.