تماشا کنید: نگاهی به سالن آزمایش‌ حیرت‌انگیز خودروهای فورد و بازسازی شرایط سخت آب و هوایی

برای خودروسازان معمولاً 2 راه برای تست خودروهای خود در شرایط مختلف آب‌و‌هوایی وجود دارد: یا ماشین‌ها را به نقاط مختلف زمین، از وسط بیابان‌های گرم و خشک گرفته تا میان مناطق سرد و منجمد قطبی، بفرستند و یا شرایطی را فراهم کنند تا بتوانند این آزمایش‌ها را در محیطی بسته و به صورت مصنوعی شبیه‌سازی کنند.

0

احتمالاً بسیاری از شرکت‌های خودروسازی ترکیبی از این دو روش را به کار می‌گیرند تا توانایی ساخته‌های خود را در شرایط گوناگون بیازمایند. شرکت خودروسازی امریکایی مشهور فورد که ساخته‌های آن را در خیابان‌های مناطق آزاد کشورمان نیز می‌توانید ببینید، در ویدیویی که به تازگی منتشر کرده ما را به داخل سالن حیرت‌آور آزمایشات جوی خود می‌برد، جایی که هرگونه شرایطی که بخواهید را می‌توانند شبیه‌سازی کنند!

تأسیسات تست رانندگی فورد در Allen Park ایالت میشیگان، که در سال 2010 و دقیقاً روبروی مرکز تکنولوژی Roush (شرکتی که در طراحی و ساخت سیستم‌های تست و آزمایش مهارت دارد) افتتاح شده، واقع شده‌است.

فورد می‌تواند در این تأسیسات دما را تا 40 درجه سلسیوس زیر صفر پایین آورده و یا تا 55 درجه سلسیوس بالا ببرد. حتی می‌تواند شرایط را طوری شبیه‌سازی کند که انگار خودرو در منطقه‌ای به ارتفاع 3700 متر بالاتر از سطح دریا و یا حتی 85 متر پایین‌تر از سطح دریا قرار دارد. دستگاه‌های موجود در این تأسیسات قادرند بادهایی با سرعت افزون بر 240 کیلومتر در ساعت را شبیه‌سازی کنند. حتی کنترل میزان رطوبت محیط و شبیه‌سازی اشعه‌ی خورشید هم در دست فورد است. اگر بخواهد می‌تواند مثل سواحل دوبی، طوفانی از برف هم به راه بیندازد!

ناگفته پیداست که هر چقدر هم در مورد این تأسیسات عجیب و غریب بنویسیم و بخوانید، دیدن این ویدیو تأثیر بیشتری خواهد داشت. فارنت شما را به دیدن این ویدیوی کوتاه 2 دقیقه‌ای که در آن نکات مفیدی درباره‌ی رانندگی در شرایط نامساعد جوی در زمستان پیش‌رو هم گفته می‌شود، دعوت می‌کند.

autoblog

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.