تماشا کنید: بارش برف و ساختن آدم برفی در کنار سواحل دبی!

1

بارش برف در دبی چه در تابستان داغ 40 درجه‌ای و چه در زمستان 14 درجه‌ای پدیده مرسومی محسوب نمی‌شود. اما گروهی موسوم به “توسعه املاک کلیندینست” بر این باورند که می‌توان بارش برف در خیابان‌های دبی یا حداقل در جزایر موسوم به قلب اروپا واقع در مجمع‌الجزایر ساختگی “جهان” شبیه‌سازی نمود.

اوایل همین سال، این شرکت برای اجرای برنامه خود دست به کار خواهد شد و چگونگی اجرای آن را مطرح می‌کند و حتی قبل از شروع یک آدم برفی برای کریسمس ساخته است. جوزف کلیندینست، مدیر عامل این شرکت از بارش 7 روزه برف در خیابان‌های جزایر اتریش، آلمان، سوئد، سنت پترزبورگ و موناکو خبر داده است.

در طرح این شرکت، قرار است کف خیابان‌ها،توسط لوله‌‌های زیرزمینی سرد شوند تا برف به محض بارش روی زمین، ذوب نشود. برف آب شده نیز توسط یک مکانیزم زیرزمینی جمع آوری شده و طی یک فرآیند چرخه‌ای دوباره به برف تبدیل می‌شود.

دانشمندان موسسه فرانهوفر آلمان بر این باورند که این سیستم می‌تواند، دمای هوای محیط را حتی در تابستان به 27 درجه سانتیگراد برساند که مانند هوای ایده‌آل در اروپا است.

اگر چه ایده ساخت کنترل آب و هوا در یک مکان مشخص، کمی عجیب و دور از ذهن به نظر می‌رسد ولی متخصصان شرکت کلیندینست معتقدند که اگر امکان وجود استخرهای باز آب گرم در زمستان در وجود دارد، چرا نتوانیم در تابستان محیط پیرامون خود را خنک کنیم؟

جوزف کلیندنست معتقد است که این آدم برفی آزمایشی ثابت می‌کند که این سیستم قابل اجراست و انرژی مصرفی آن نیز بیشتر از انرژی مصرفی یک مرکز تجاری نیست.

چشم دوبی، بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا رسماً افتتاح شد

البته این ابهام وجود دارد که منظور کلیندنست،‌ مصرف انرژی سیستم برای هر خیابان معادل مصرف انرژی یک مرکز تجاری است یا مصرف انرژی کل خیابان‌های جزایر قلب اروپا معادل این مقدار است؟

با این حال، بنا بر اظهار نظر ساگوتا نندی، کارشناس توسعه پایدار:

“حفظ دمای محیط بیرونی به خصوص در اوج گرمای تابستان به انرژی زیادی نیاز دارد. برای مثال، سرد سازی پیست اسکی محصور در مرکز خرید امارات به انرژی زیادی نیاز دارد چه برسد به این که بخواهیم برف تولید کنیم و این برف را در فضای باز حفظ کنیم.”

به هر حال اگر در این سرمای زمستان سری به دبی زدید حتما سلام ما را به این جناب آدم برفی برسانید چون فعلا که در تهران خبری از برف نیست!

منبع http://www.engadget.com/2014/12/25/dubai-snow/
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مهدی می‌گوید

    اقبااااااااااااال