مدیر سرویس Uber حالا یک مرد تحت تعقیب در کره جنوبی است!

گاهی در دنیای فناوری خلاقیت‌هایی صورت می‌گیرد که با معیارهای زندگی واقعی مطابقت ندارد. زمانی که در سال ۲۰۰۹ Garrett Camp و Travis Kalanick در حال راه‌اندازی سرویس محبوب Uber  بودند، مطمعنا هیچ‌گاه به فکرشان نیز خطور نمی‌کرد که یک روز این اقدامشان عامل شر برایشان خواهد شد.

2

در شهرهای بزرگ (خیلی بزرگ) پیدا کردن یک تاکسی که با میزان پرستیژ و ابهت خانوادگی شما مطابقت داشته باشد، حقا کار سختی است. حتی در صورت یافتن این چنین تاکسی، شاید برایتان مهم باشد که راننده چگونه آدمی است. شاید، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از تمامی احتمالات، استخدام یک راننده شخصی باشد؛ البته این گزینه به دلیل هزینه بالا برای بیش‌تر افراد مناسب نیست.

در این بین مناسب‌ترین گزینه استفاده از سرویس Uber است. شاید بسیاری‌ها به این سرویس لقب دشمن تاکسی‌ها را بدهند، اما حقا مؤسسین این سرویس مشکل پیدا کردن یک تاکسی باب میل را به‌کلی از بین برده‌اند. در یک جمله باید بگوییم Uber، برنامه‌ای است که شما به راحتی با استفاده از آن و در هرکجا (شهرهای پشتیبانی‌کننده از آن) می‌توانید سفارش تاکسی (با لحاظ کردن معیارهای خود) دهید.

Uber پیش از آنکه تاکسی برسد، عکس راننده و ماشینش را به شما نشان می‌دهد و حتی روی نقشه مکان دقیق او و زمان رسیدن وی را نیز مشخص می‌کند.تا اینجای مطلب که همه‌چیز باب میل سفارش‌دهندگان تاکسی بود، اما این برنامه و اپلیکیشن هایش به هیچ عنوان با رانندگان تاکسی‌های درون‌شهری رابطه‌ی دوستانه‌ای ندارد.

travisk

دلیل این موضوع چندان مبهم نیست زیرا عضویت در این سرویس مراحل پیچیده‌ای داشته و حتی شما هم می‌توانید با داشتن یک ماشین مدل‌بالا نقش راننده شخصی را با استفاده از Uber بازی کنید؛ اما باید در جریان باشید که این امر به هیچ عنوان با قوانین سخت و سخت سئول هم‌خوانی ندارد. این سرویس مخالفانی هم در میان مقامات دولتی کره داشته، وزارت زیرساخت و حمل‌ونقل این کشور اعلام کرده که سرویس مذکور اساساً غیرقانونی بوده و از همان ابتدا نباید فعالیت خود را شروع می‌کرد.

اعتراضات رانندگان درون‌شهری و پیگیری مسئولان مخالف Uber تا جایی ریشه دوانده که امروز قرار بازداشت مؤسس اوبر “Travis Kalanick” صادر گردید. بر اساس اطلاعات خبرگزاری‌های کره جنوبی، جرم Travis Kalanick استخدام و به‌کارگیری خودروهای ثبت نشده خصوصی و رانندگان تعلیم نیافته است.

در هر حال علاوه بر حکم دو سال زندان مدیرعامل اوبر، جریمه نقدی حدود 18,000 دلاری نیز از هم‌اکنون در انتظار وی است. به نظر می‌رسد مقامات سئول شمشیر را از رو برای تعطیل کردن Uber بسته‌اند، زیرا علاوه بر اقدامات بیان شده به هر فردی که اطلاعاتی از فعالیت افراد مرتبط با سرویس Uber داشته باشند حدود 910 پاداش تعلق خواهد گرفت.

نظر شما در رابطه با قوانین سفت‌وسخت سئول چیست و آیا در شهر شما هم این‌گونه برخوردهای بازدارنده با رانندگان متخلف صورت می‌گیرد؟

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. همایون می‌گوید

    به نظر من این آدم نابغه است و طرحش هم خیلی خلاقانه است.
    به نظر من باید این سرویس تو ایران هم اجرا بشه.

  2. Amir می‌گوید

    در کشور ما که بدبختا با BWM مسافرکشی میکنند