ببینید: بهترین پوسترهای فیلم در سال ۲۰۱۴

حتا اگر همه‌ی فیلم‌هایی که امسال اکران شدند را هم دیده باشید، ممکن نیست بتوانید همه‌ی پوسترهای آن‌ها را به یاد بیاورید. این‌جا است که یک متخصص در این امر به کمک ما می‌آید و کاری می‌کند که بهترین پوسترهای فیلم در سال 2014 را یکجا ببینیم.

1

«آدریان کوری» نویسنده‌ی «پوستر فیلم امروز» در “Tumbler” در مطلبی متمایز بهترین پوسترهای سال را در سایت “Mubi.com” قرار داده است. در ادامه این پوسترها را با هم می‌بینیم.

1. فرانک

frank-best-posters

آن دسته از ما که به پوستر فیلم‌ها اهمیت می‌دهیم، معمولا از کله‌های بزرگ در پوستر فیلم‌های هالیوودی ناراحتیم! اما پوستری که در بالا دیدید، یک پوستر کله گنده (!) به معنای واقعی کلمه است، چرا که مربوط می‌شود به فیلمی که اصلا در مورد یک کله‌ی بزرگ ساخته شده است! پوستر فرانک را یک طراح ناشناس در استودیوی “P+A” طراحی کرده است. در این پوستر ما ستاره‌ی فیلم (مایکل فازبندر) را نمی‌بینیم و این مهم‌ترین رکن این پوستر است. برای من [نویسنده] این پوستر زیبایی خالص است (علاقه‌ی من به فیلم و فرانک سایدباتم، فقط باعث می‌شود این حس قوی‌تر شود) که در عین سادگی متهاجم است و می‌شود این طور گفت که: یک پوستر که هم در سالن‌های سینما و هم در لیست‌های آنلاین فروشِ فیلم، فوق‌العاده نشان داد. اگر طراح ناشناس این پوستر تصمیم بگیرد از پشت پرده بیرون آمده و صحبتی در مورد طرح خود کند، از او استقبال خواهم کرد.

2. پالپ: یک فیلم در مورد زندگی، مرگ و سوپرمارکت‌ها

pulp-best-posters

این‌که دومین پوستر انتخابی این لیست هم مستقیما شما را به دهه‌ی هشتاد میلادی می‌برد، یک اتفاق خوش‌آیند است. پوستر انگلیسی مستند ساخته‌ی «فلوریان هبیچت» در مورد «جارویس کوکر»، بند و زادگاه او که توسط «الیوت کاردونا» طراحی شده است یک کامپوزیت فوتوگرافیک بی‌نظیر است که این طور که من حدس می‌زنم از یک خانه‌ی عمومی در شفیلد برای پس زمینه استفاده کرده. دوست داشتنی‌ترین قسمت کار این است که جدول معماری به زیبایی لبه‌های بدن‌ها را تعدیل می‌کند و این‌که در پوستر خطوط موازی و لبه‌های خود لوگوی پالپ به خوبی بازتاب داده شده‌اند. و آخر از همه رنگ‌بندی تسخیر کننده‌ی پوستر است. البته برای اکران فیلم در امریکای شمالی، پوستر دیگری در نظر گرفته شد.

3. بورگمان

borgman-best-posters

یک کامپوزیت فوتوگرافیک دیگر در میان پوسترها. از آن‌جایی که برای فیلم بورگمان انواع و اقسام پوسترها در سراسر دنیا طراحی و نمایش داده شد به سختی می‌شد حدس زد با چه فیلمی سر و کار داریم (و عنوان فیلم هم کمکی نمی‌کرد). نمی‌دانم آیا پوستر گاتیگ و داگرئوتایپ (عکس گرفته شده توسط یک فرایند اولیه‌ی عکاسی با به‌کارگیری صفحه‌ی نقره و جیوه‌ی بخار و نگاتیوهای حساس به ید) «برندون شیفر» از این فیلم به فهمیدن موضوع آن کمک می‌کند یا نه، ولی بدون شک به خودی خود یک تصویر فوق‌العاده به شمار می‌رود. خیلی چیزها در مورد این طراحی می‌شود گفت -چیزی که به نوعی قدیمی و تاریخی به نظر می‌رسد- و جدای از همه چیز آن عنوان سفید رنگ مدرن یک تفاوت ضروری به نظر می‌رسد.

ادامه‌ی این لیست ده تایی را در سایت گیم‌نیوز ببینید.

GameNews.ir

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. reza می‌گوید

    پوستر فیلم آرایش غلیظ هم فوق العاده بود آدمو میبرد چند سال پیش