آیا تعرفه بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل افزایش نیافته است؟

شرکت ایرانسل آخرین روز فصل پائیز را با خبررسانی در مورد تعرفه‌های اینترنت همراه خود پایان برد و از کاهش تعرفه آزاد استفاده از اینترنت همراه این شرکت و عرضه بسته‌های اینترنتی با تعرفه و روش جدید خبر داد اما ظاهرا حداقل در خصوص بسته‌های اینترنتی این شرکت، خبرهای خوشحال‌کننده‌ای برای مشترکان در راه نبود!

16

شرکت ایرانسل اعلام کرده بود که همزمان با توسعه پرشتاب شبکه 3G و 4G ایرانسل، تعرفه مصرف آزاد استفاده از خدمات گسترده‌ترین شبکه اینترنت همراه کشور، کاهش یافت و به ۰.۵ ریال به ازای هر کیلوبایت برای مشترکین سیم کارت های دائمی و ۰.۷۵ریال برای مشترکین سیم کارت های اعتباری ایرانسل رسید. تعرفه مصوب تبادل هر کیلوبایت اطلاعات پیش از این ۱۴.۷ ریال بود که توسط ایرانسل تا ۵ ریال محاسبه می‌شد.

اما موضوعی که باعث جنجال در این خصوص شد مقایسه قیمت بسته‌های عرضه شده قبلی با قیمت بسته‌های عرضه شده موجود بود که از نظر تقریبا اکثریت مشترکین، قیمت این بسته‌ها دو برابر شده بود و این موضوع بر خلاف خبری بود که ایرانسل با تیتر “اینترنت ایرانسل ارزان شد” به رسانه‌ها ارسال کرده بود که بسیاری از رسانه‌ها آن را با همین تیتر روی پیشخوان خود برده بودند!

در واقع مقایسه قیمت‌های بسته‌های جدید اینترنتی با همان حجم و مهلت زمانی استفاده ادعای مشترکین را ثابت می‌کرد. به طور مثال بسته 2 گیگابایتی با مهلت زمانی 30 روزه در تعرفه قبلی این شرکت با قیمت 10 هزار تومان فروخته می‌شد اما در تعرفه جدید این قیمت به 20 هزار تومان رسیده است! این در خصوص سایر بسته‌ها مانند بسته 5 گیگابایتی 30 روزه یا بسته 500 مگابایتی یک روزه نیز صدق می‌کند.

اما در واکنش به این موضوع شرکت ایرانسل توضیحی را در واکنش به این موضوع در قالب پیامک به رسانه‌ها ارسال کرده که در ادامه می‌توانید عینا آن را بخوانید:

ایرانسل با افزایش گزینه‌های “بسته‌های افزایشی اینترنت همراه” خود، امکان انتخاب بسته با اعتبار زمانی و حجمی متناسب‌تر با نیاز مشترکین مختلف را فراهم ساخته است. از اول دی، مجموعا بیش از 30 بسته افزایشی با اعتبارهای زمانی، روزانه، هفتگی، ماهیانه، 3 ماهه، 6 ماهه و یکساله عرضه شده و این متنوع‌ترین سبد بسته‌های اینترنتی همراه کشور است. سبد بسته‌های افزایشی ایرانسل، علاوه بر کاهش 30 برابری تعرفه مصرف آزاد، کاهش 150 برابری هزینه اینترنت همراه را برای مشترک ممکن می‌سازد. به طوری که هزینه هر کیلوبایت با این بسته‌ها به 0.033 ریال می‌رسد.

ایرانسل توضیح بیشتری در خصوص نحوه محاسبه خود ارائه نکرده است و به نظر نمی‌رسد این توضیح حداقل با فرمول ساده‌ مقایسه‌ای که بالاتر به آن اشاره کردیم صدق کند. نظر شما چیست؟

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

16 نظر برای این مطلب
  1. علیرضا می‌گوید

    نخرید تا به التماس بیفتن که استفاده کنیم

  2. حسین می‌گوید

    لعنت به ایرانسل …. حروم خور تعرفه ها رو زیادتر کرده ….اثبات ادعا : کد ستاره 555 مربع را زده و قیمت بسته ها را مشاهده کنید دو برابره …………
    من خیلی وقته بسته نگرفتم …. و دیگر نخواهم گرفت ….
    هیچ کدوم از تعرفه ها به صرفه نیست…………..

  3. samad می‌گوید

    کدام تعرفه..کدام ارزانی.کدام بسته اینها اگر کاری به نفعشان نباشد مگه انجام میدن با این کارشان ثابت کردن دروغ گوئی برای انها عبادت هستش!

  4. علی می‌گوید

    آقا ب نظر من همین آب باریکه رو هم قطع کنن بهتره,نمیخای سرویس بدی چرا این ادا اوسولا رو در میاری اگه بگن ملن ایران نباید اینترنت استفاده کنن مثل کره از نوع شمالیش من یکی خیلی راحتتر باهاش کنار میام تا اینکه بگن بیا این اینترنت ولی $$$$ تومن پول زور وَده. این تجربه 3جی یا 4جی که از ایرانسل داشتم در اکثر مواقع با فناوری نسل قبلی (اِج) در حدود 4یا 5 برابر بهتر شده و این اصلن 3جی نیست که در اکثر مواقع دانلود با سرعت میانگین 100 کیلو بایت رو داشتم ولی در بهترین مواقع سرعنم به600 کیلوبایت رسبده که فقط 2 بار تجربش کردم.این3جی که اینا اراعه میدن پایینترین استاندارد 3جی هستش.
    من یکی اینترنت همراه تعتتتتتیل عاقا تعتتتتتیل

  5. mozhgan می‌گوید

    ایرانسل خیلی بدی دیگه باهات قهلم دیگه دوشت ندالم بیشور
    D:

  6. حبیب می‌گوید

    ما کلی ذوق کردیم که اینترنت داره ارزون میشه بعد می‌بینیم بسته ها خیلی گرون تر شدن فقط اومدن اینترنت آزاد که کمتر استفاده میشه رو ارزون کردن مثل قبل باشه خیلی بهتره الان که بدتر شده این ارزونی به درد خودشون میخوره

  7. توفيق می‌گوید

    این سایت چرا هرچی من بنویسم سانسور میکنه ؟ میگه قبلا نظر دادی
    نخیر نظر ندادم. ایرانسل هم زور گو و راهزن شده دیگه

  8. mosio می‌گوید

    irancell
    az hackeraye irani betars
    :)

  9. reza می‌گوید

    این روزا دولت مردم رو میخورهو. ملت همدیگرو. بعد انتظار دارید باران بیاد

  10. morad می‌گوید

    سلام به دوستان من الان اربیل زندگی میکنم اینجا خیلی وقته شبکه های پرسرعت دارن خدمات رسانی میکنن وباهم به رقابت میپردازن که سرعت بیشتر وقیمت ارزونتر داشته باشن من که الان دارم با سرعت 4 مگابایت دانلود میکنم بدون محدودیت حجم وصد البته بدون فیلتر .حالا ایرانسل میخواد از اب روغن بگیره واقعا که …….

  11. وحید می‌گوید

    متاسفانه این دزدیه که تو ایران مد شده البته یه جنبه خوبم داره اونم اینکه اگه به همین منوال بخان دزدی کنن مردم میرن سراغ استفاده از اینترنت ماهواره ای که 100 البته ارزون تر از همه اپراتورها و شرکتهای داخلیه ولی در عجبم سازمان تعزیرات حکومتی این وسط چرا ساکته

  12. حسام می‌گوید

    والا قبلا من بسته شبانه ۲۴ گیگ ۱۰ تومن میگرفتم الان بسته شبانه و برداشتن. قیمت ها هم که بیش از حد افزایش پیدا کرده. خیلی بدی ایرانسل

  13. همایون می‌گوید

    من خودم طرفدار هیچ کدوم از این اپراتورها نیستم ولی واقعیت اینه که اینا خودسر این کار هارو انجام نمیدن … وقتی خود دولت در ازای امتیاز مثلن 3G میاد خدا میلیارد تومن پول میگیره و مالیات ماهانه حسابی هم از اینا میگیره اینا هم مجبورن این قیمتهارو افزایش بدن. قضیه همون مالیات بر ارزش افزوده بود که رو جنس ها بستن و ایتهمه تو گرونی تاثیر داشت.
    خالا به نظر من اپراتورها بیان یه کاری بکنن :
    تمامی پولی که به مخابرات دادن به عنوان حق امنیاز و مالیات ماهانه رو اعلام کنند.

  14. بهزاد می‌گوید

    این اطلاعیه ی ایرانسل رو خوندم و یاد اطلاعیه شرکت صبانت افتادم که زمان محدود کردن اینترنت شبانه نوشته بود “برای رفاه حال مشترکین عزیزی که در این ساعات شبانه میخواهند با سرعت روزانه به تحقیق و مطالعه بپردازند اینترنت شبانه را به یک سوم بها میفروشیم !” غافل از اینکه ملت خودشون میدونن که اکثر قریب به اتفاق در این ساعت فایلهای حجیم دانلود میکنن و شاید یک درصد هم مشغول تحقیق نباشند. حالا ایرانسل هم اومده تعرفه ی آزاد رو که هیچکی به خاطر قیمت نجومی استفاده نمیکنه (چون با همین نرخ جدید هم گیگابایتی 50 هزار تومان میشه) کاهش داده و میدونه که ضرری نمیکنه چون هیچکی استفاده نمیکنه، ولی قیمت بسته هاش رو که اصل کار بوده دوبرابر کرده. خوبه که حداقل شهامتش رو داشته باشن و بگن گرون کردیم و اینقدر به شعور مخاطب تهین نکنن. بلانسبت جمع، گاو که نیستیم !

  15. Qq می‌گوید

    ایرانسل…
    با این پیام مغالطه آمیزش ملت ایران رو رسما چیز فرض کرده.
    یکی به اینا بگه انسانهای با شرف معمولا تو وضعیت های بد، وقتی اوضاع کشور خوب نیست نمیان تا از مردم سو استفاده کنن و اونا رو بدوشن.
    آخه مگه چند درصد مردم از اینترنت آزاد استفاده میکنند؟اصلا سرعت و کیفیت نتت در چه وضعیه؟
    اول میای اینترنت آزادو ارزون میکنی بعد از اون طرف بسته هارو گرونتر؟
    این کار چه سودی برای مردم داره؟
    میدونم این حرفها فایده ای نداره. و کاری رو پیش نمیبره. اما یه کم، فقط یه کم شرافت داشته باشید…

  16. اردلان می‌گوید

    تعرفه (که نرخ اینترنت به ازای هر کیلوبایت باشه) نه ولی قیمت بسته ها چرا
    مثلا من تا الان بسته 400 مگی هفته ای رو 4000 تومن میخریدم
    از این به بعد باید 300 مگی رو اونم 5000 تومن و 200 مگی رو 3000 تومن بخرم
    که عمرا اگه بخرم
    یعنی چی؟!
    نرخ تعرفه که افزایش پیدا نکرده و آخرین بار که قرار بود گرون کنن اپراتورا، اون بنیاد رادیوییه چیه
    جلوشو گرفت پس بنابراین هیچ حقی ندارن که گرون کنن و این گرونی خود سره
    من که حتما زنگ میزنم ایرانسل و اعتراضمو میکنم این از من
    نخواد هم ارزون بشه عمرا دیگه نخرم
    البته یه حرکتی تو فیس زده شده که من تو یکی از سایتهای همسایه دیدم و اومدن پیچ زدن برای تحریم ایرانسل
    اینم لینکهاشه
    تو فیس >>> yon.ir/Czqd
    توئیتر >>>> yon.ir/iyBC
    اینستا >>> yon.ir/7lcR
    دوستان دعوت میکنم حتما شرکت کنید تا ایرانسل مجبور به عقب نشینی بشه
    یعنی چی؟!
    سامسونگ اومده 5G رو داره ارائه میده اونوقت دو سه ماه نشده 3G
    رو اونم به زور ارائه میدن، اینجوری