ناسا با این طرح مفهومی به دنبال فتح ونوس است!

برای دهه‌های متوالی تسخیر مریخ توسط بشر یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها بوده است. پس از فرود انسان بر روی سطح ماه، بشر همواره قدم بعدی برای تسخیر فضای لایتناهی را مریخ می‌دیده است. اما ناسا برنامه‌ای مهیج تر دارد. قصد ناسا با طرح‌های مفهومی خود نه تسخیر مریخ بلکه تسخیر همسایه‌ای ممنوعه بنام ونوس است.

0

محققان ناسا در مجموعه لانگلی وسیله‌ای بنام مفهوم عملیاتی ارتفاع بلند ونوس (HAVOC) را توسعه داده‌اند. این وسیله در حقیقت ابزار بشر برای تحقیق در رابطه با نزدیک‌ترین سیاره به کره زمین است.در واقع این وسیله که از نوعی بالون ساخته‌شده وظیفه‌اش فرستادن دو فضانورد به فضا جهت بررسی جو اطراف ونوس است.

پژوهش در رابطه با ونوس کار بسیار دشواری است زیرا جو ونوس دارای اسید سولفوریک است. از طرف دیگر ونوس دارای سطحی بسیار داغ است، به گونه‌ای که به راحتی می‌تواند سرب را ذوب کند. از دیگر مشکلات پژوهش در رابطه با ونوس فشار خورد کننده سطح آن است. یک فضاپیمای قابل باد شدن نه تنها مشکلات گفته‌شده برای ونوس را حل می‌کند بلکه بسیاری دیگر از روندهای خطرناک در حین مأموریت را به حداقل می‌رساند، مثلاً فرایند فرود و برخاستن از سطح ونوس را بسیار راحت تر می‌کند.

 Nasa22

یکی از مهندسان شرکت‌کننده در پروژه ناسا بیان می‌دارد که، فضانوردان درون محفظه‌هایی که در زیر این بالون‌ها وصل است زندگی می‌کنند و  همچنین این بالون‌ها نیز توسط گاز هلیوم پر می‌شوند. گاز هلیوم این توانایی را به بالون می‌دهد که در جو ونوس تا ارتفاع 50 کیلومتری خود را بتواند بالا ببرد.

پژوهشگران ناسا بیان داشته‌اند که جو ونوس برای طرح مفهومی آن‌ها حتی از جو زمین نیز بهتر و مناسب تر است، زیرا جو ونوس دارای چگالی سنگین تری نسبت به زمین است.

Nasa33

بدون شک تحقیقات و پژوهش‌ها در رابطه با سیاره ونوس با سرعت پیش می‌رود ولی شتاب‌زده نخواهد بود. با توجه به اینکه ونوس یک سیاره نسبتاً ناشناخته برای بشر محسوب می‌شود، محققان ابتدا دستگاه‌های بدون سرنشین را جهت بررسی فناوری‌های بکار رفته می‌فرستند و پس از آن سفر انسان به ونوس را اجازه خواهند داد.

با توجه به جدول برنامه‌ریزی ناسا آن‌ها ابتدا از این طرح مفهومی جهت غوطه‌ور شدن در جو اطراف ونوس استفاده خواهند کرد. پس از اطمینان از مناسب بودن شرایط در قدم‌های بعدی در صورت نیاز انسان را به آن سیاره می‌فرستند تا تحقیقات بیشتری به عمل بیاید.

gizmag

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.