این سگ معلول حالا می‌تواند به لطف پاهای پرینت شده سه‌بعدی بدود!

این داستان سگی است که به طور مادرزاد با پاهای جلوی ناقص متولد شده که راه رفتن و دویدن را برایش ناممکن می‌ساخت؛ اما حالا این سگ به لطف تیم ارتوپد و پرینت سه بعدی می تواند بدود.

1

Derby نام سگی معلولی است که تا پیش از این مشکل راه رفتن داشت. اگرچه این این ویدئو 3 دقیقه ای در واقع تبلیغ یک شرکت چاپ 3D است اما این به معنای غیر واقعی بودن آن نیست.

تارا اندرسون، مدیر شرکت چاپ سیستم های 3D می‌گوید من با دیدن عکس و داستان Derby واقعا به گریه افتادم و با خود تصمیم گرفتم که حتما کاری برای او انجام دهم. تارا به فکر ساخت یک جفت پای مصنوعی قابل نصب برای Derby افتاد.

ساختار حلقوی شکل پای مصنوعی ساخته شده برای Derby مانند کفش پرش است بنابراین این سگ می‌تواند با خیال راحت بپرد. فواید استفاده از چاپ سه بعدی در عرصه ارتوپدی و پزشکی ثابت شده است. استفاده از چاپ سه بعدی باعث می‌شود اندام تولید شده با دقت بالاتری ساخته شوند و قیمت تمام شده نیز کاهش پیدا کند.

تیمی که روی ساخت پاهای مصنوعی برای این سگ کارکرده‌اند از یک‌شکل منحنی برای این بخش از بدن Derby استفاده کرده‌اند که پس از پایان مراحل پرینت، عملکرد مؤثری در بهبود سرعت سگ به هنگام دویدن داشته باشد. سخت‌ترین بخش ساخت مربوط به واردکردن تصاویر موردنیاز مربوط به پاهای جلویی سگ به کامپیوتر بوده است.

در این ویدئو به نظر می‌رسد این سگ هاسکی از اینکه صاحب پاهای بهتری شده خوشحال است.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. همایون می‌گوید

    آخه بگو بی پدر این چه پائیه برای این طفلک طراحی کردی !!؟ از بس کوتاهه بعد از مدتی این بیچاره دیسک کمر میگیره !!! :))
    ولی در کل خیلی خوبه که انسان به فکر طبیعت و حیوانات باشه میزان توسعه یافتگی یه جامعه رو از میزان احترام اونا به طبیعت و جاندارانش میشه دریافت.