آمریکا برای متوقف کردن حملات سایبری کره شمالی از چین کمک خواسته است

حتماً می‌دانید چینی‌ها در زمینه هک و امنیت مهارت بالایی دارند و مدت‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کنند. به گزارش نیویورک تایمز آمریکا برای جلوگیری از حملات سایبری کره شمالی حالا دست به دامان چین شده است؛ هرچند که چین نظر دیگری دارد.

1

دولت آمریکا با رد درخواست کره شمالی مبنی بر کمک در مورد یافتن عاملین حمله به سونی پیکچرز آمریکا حالا از چینی کمک خواسته است که پیش از این آن را به چندین مورد حمله هکری محکوم کرده بود. از آن‌جایی که چین بخشی از اینترنت کره شمالی را تأمین می‌کند حالا آمریکا از این کشور خواسته تا جلوی حملات سایبری کره را بگیرد. با وجود این‌که گمان می‌رفت منظور اوباما از تلافی حمله کره شمالی یک اقدام سایبری برعلیه سازمان‌های نظامی کره شمالی باشد اما طبق گزارش‌های جدید این گزینه هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

The-Interview-Movie

چین هم در پاسخ به این درخواست، آمریکا و سونی پیکچرز را نقد کرده و ادعا می‌کند فیلم The Interview در سطحی نیست که به آن افتخار کنید! در یک مقاله ز Global Times از زبان مقامات چینی این‌گونه آمده است:

هر جهان متمدنی مخالف حمله‌های هکری و یا تهدیدهای تروریستی است. اما فیلمی مانند «مصاحبه» که رهبر دشمن آمریکا را به تمسخر گرفته است چیزی برای افتخار کردن نصیب هالیوود و یا جامعه آمریکا نمی‌کند. مهم نیست که نظر جامعه آمریکا درمورد کره شمالی و کیم جونگ اون چیست؛ کیم هنوز رهبر آن کشور محسوب می‌شود. تمسخر و دست‌انداختن کیم تنها نتیجه گستاخی بی‌معنی فرهنگی است. آمریکا در حال حاضر به عنوان الگو و یک کشور طراز اول در مورد فرهنگ مطرح است و بهتر است به جای روحیه تهاجمی کمی آداب مناسب از خود بروز دهد! مقامات آمریکا نباید تنها مانند جنتلمن‌ها صحبت کنند، بلکه باید این‌گونه رفتار کنند.

همان‌طور که می‌دانید یکی از دلایل بقای کره شمالی باوجود تحریم‌ها رابطه با کشور چین است و به نظر می‌رسد چین قصد ندارد به همین راحتی رابطه‌اش را با این کشور قطع کند.

TheVerge  TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Navid می‌گوید

    خوشم اومد عجب جواب دندون شکنی باشه که بریزه توو دندونایه این شیطان حقیر شده