تماشا کنید: حالا می‌توانید کورتانا را حتی در حالت قفل گوشی بیدار کنید

مایکروسافت با عرضه آپدیت دنیم، گزینه جدید “هی کورتانا” را به لومیاهای مدل جدیدتر اضافه کرد. این فناوری که عملکردی شبیه به کینکت دارد، به کاربر اجازه می‌دهد با گفتن عبارت “هی کورتانا”، این دستیار صوتی را فعال کند. از دیگر امتیازات این قابلیت جدید، عمل کردن در حالت استندبای و صفحه خاموش گوشی است.

0

در ویدیوی زیر، که از سایت MSFTPlace گرفته شده است، عملکرد کورتانا را بعد از دریافت آپدیت دنیم، در لومیا 1520 نشان می‌دهد. در متن مقاله این سایت قید شده است که در حال حاضر امکان پشتیبانی کورتانا از زبان اسپانیایی وجود ندارد و کاربران مجبورند که برای استفاده از این قابلیت جدید، زبان گوشی را به انگلیسی تغییر دهند.

Cortana-voice-activation

در اسکرین‌شات‌های ارسال شده، به کاربران آموزش داده می‌شود تا بتوانند “هی کورتانا” را فعال کنند. بدین ترتیب که باید در اتاقی آرام و ساکت، صدای خود را به دستگاه معرفی کنند تا پس از به رسمیت شناخته شدن صدایشان، خیلی خودمانی و صمیمی کورتانا را در حالت استندبای صدا بزنند.

قبلاً گوگل قابلیتی مشابه این را در سری گوشی‌های Moto X ارائه کرده است، اما برای مایکروسافت نخستین تجربه محسوب می‌شود که آن را در بعضی مدل‌های لومیا پیاده‌سازی کرده است.

در حال حاضر، به لطف سری پردازنده‌های اسنپ‌دراگون 800، تنها گوشی‌های لومیا930 (لومیا آیکون) و لومیا 1520 قابلیت اجرای “هی کورتانا” را دارند.

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.