گوگل پردازنده‌های تگرا K1 انویدیا و مارول را به پروژه گوشی ماژولار آرا افزود

پروژه آرا، طرحی جاه‌طلبانه برای ساخت یک پلتفرم منبع باز برای سخت‌افزار تلفن‌های هوشمند است. این طرح در شروع کار توسط موتورولا و Phonebloks پای گذاری شد، اما بعدها کمپانی‌های مختلفی از جمله گوگل، Vsenn و  Circular Devices تصمیم به تولیدی تلفن‌های هوشمند ماژولار گرفتند. بر اساس شایعات باید منتظر معرفی لااقل اولین نسخه از گوشی‌های ماژولار گوگل در سال آینده باشیم، بر همین اساس ساکنین مانتن ویو امروز خبر از پیوستن انویدیا و مارول را به این پروژه دادند.

0

به نظر می‌رسد پروژه ساخت گوشی هوشمند ماژولار به قدری جذاب است که هر از چند گاهی خبر از پیوستن شرکت‌های مختلف سخت‌افزاری در این طرح به گوش می‌رسد. برای روشن شدن ذهن شما باید بگوییم که در گوشی ماژولار کاربران با یک سخت‌افزار پایه به نام Endo کار خود را شروع خواهند کرد. دیگر ماژول‌ها به سخت‌افزار پایه متصل خواهند شد، ماژول‌ها می‌توانند هر چیزی از دوربین، باتری، آنتن وای‌فای و یا سنسورهای مختلف باشند.

به نظر می‌رسد گوگل در  پروژه گوشی ماژولار  شرکای جدید یافته است، زیرا بر اساس خبرهای منتشر شده انویدیا و مارول هم خواهان کمک به گوگل در پروژه آرا هستند. این دو کمپانی با بهره‌گیری از تجربیات خود در زمینه‌ی ساخت پردازنده، ماژول‌هایی با داشتن پردازنده‌ی مرکزی تولید خواهند کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده انویدیا ماژول پردازنده‌ی مرکزی را بر اساس پردازنده‌های تگرا K1 خواهد ساخت. پردازنده‌ تگرا K1، تراشه‌ای قدرتمندی است که هم‌اکنون قلب تبلت نکسوس ۹ گوگل را به تپش می‌آورد.

در طرف دیگر قرار است مارول هم پردازنده‌ی PXA1928 را در قالب یک ماژول پردازنده‌ برای پروژه‌ی آرا در نظر بگیرد. تمامی این تلاش‌ها برای عرضه گوشی‌هایی است که کاربر بتواند بر اساس سلیقه تغییرات لازم را بر روی آن اعمال کند. پیش‌بینی می‌شود اولین نسل از گوشی‌های ماژولار گوگل در ماه‌های اولیه سال 2015 با قیمتی میان 50 تا 100 دلار به توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان به این محصول فروخته شود.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.