سامسونگ به دنبال عرضه رقیبی برای سیستم پرداخت Apple Pay است

سامسونگ این رقیب دیرینه اپل حالا به فکر رقابت با سیستم پرداخت اپل (اپل پی) افتاده است. سامسونگ در آینده‌ای نزدیک از فنّاوری پرداخت بی‌سیم جدید خود رونمایی خواهد کرد این کار پاسخی محکم به اپل است.

0

این سرویس پرداخت که با فن‌آوری استارت‌آپ LoopPay صورت می‌گیرد، نوع جدیدی از سیستم پرداخت را شامل می‌شود و گفته‌شده سامسونگ اکنون در حال مذاکره با LoopPay برای حضور این سیستم پرداخت بر روی تلفن‌های هوشمند آینده خود است.

اما کیف پول سامسونگ چگونه کار خواهد کرد؟ درست شبیه به سیستم‌های پرداخت فعلی، LoopPay اطلاعات پرداختی کاربران را از طریق NFC ارسال می‌کند. این سیستم مکانیسمی مشابه به پرداخت اپل دارد و در آن هیچ نیازی به نصب اپلیکیشن بر روی گوشی‌های هوشمند نیست.

Apple-Pay

فنّاوری پرداخت LoopPay، بهترین و شناخته‌شده‌ترین روش برای انتقال امن مغناطیسی است. که چیزی شبیه کارت اعتباری است به‌طوری‌که اطلاعات کارت را بر روی خود ذخیره می‌کند و سپس همانند کشیدن کارت عملیات پرداخت انجام می‌شود. این سیستم به کاربران اجازه می‌دهد که در پایانه‌هایی که حتی به NFC مجهز نیستند، عملیات پرداخت را انجام دهند. همین اتفاق باعث می‌شود که 90 درصد خرده‌فروشی‌‌ها این فنّاوری را پشتیبانی کنند.

همانند گوشی‌های آیفون دارندگان گوشی‌های سامسونگ هم در بعضی مدل‌ها مثل گلکسی نوت 4 از حس‌گر اثرانگشت استفاده می‌کنند LoopPays می‌خواهد از این ویژگی سامسونگ هم در پرداخت‌ها برای تائید مشتریان بجای رمز استفاده کند. سامسونگ امکان ذخیره کردن انواع بلیت، کوپن و … را فراهم کرده است. برای استفاده کامل از امکانات آن می‌توانید اپلیکیشن Samsung Wallet app را از گوگل پلی دانلود کنید.

همچنین از طریق این روش بدون نیاز به کارت اعتباری و تنها با یک کلیک می‌توانید از Galaxy Store هم اپلیکیشن بخرید و هزینه آن را پرداخت کنید.

باید دید سامسونگ و اپل این دو رقیب قدیمی این بار در عرصه فنّاوری‌های پرداخت چه خواهند کرد قطعاً سامسونگ باهدف به دست‌گیری بازار به این رقابت واردشده و در حال حاضر برای گسترش و جذب مشتری دران به‌شدت مشغول فعالیت است تا از بازار رقابت با اپل عقب نماند.

  CNet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.