اوباما: آمریکا حمله کره شمالی به سونی را پاسخ خواهد داد

در این مطلب سعی کردیم تا جدیدترین خبرهای مربوط به سونی پیکچرز اعم از اتفاقات رخ داده برای این شرکت و نظرات رئیس جمهور ایلات متحده را پوشش دهیم. با فارنت همراه باشید!

0

هکرهای سونی پیکچرز بعد از این که موفق شدند سونی را مجبور به عدم اکران فیلم مصاحبه (The Interview) کنند، درخواست‎های دیگری برای این شرکت ارسال کردند. به گزارش CNN به تازگی مدیران رده بالای سونی ایمیلی از این گروه هکری دریافت کرده‎اند که در آن گفته شده که در صورتی از افشای داده‎های بیشتر خودداری می‎کنند که این شرکت هیچ‎گاه به هیچ کسی اجازه‎ی دیدن فیلم مصاحبه را ندهد و بهتر است که تمام موارد مربوط به این فیلم را حذف کنند.

بنابر گزارش CNN در این ایمیل چنین آمده است:

این که تصمیم به عدم عرضه‎ی فیلم مصاحبه را در پیش گرفتید، یک کار بسیار عاقلانه است. این تصمیم برای شما خیلی سودمند خواهد بود. ما امنیت اطلاعات شما را تضمین می‎کنیم مگر این که دوباره دچار دردسر و محنت شوید.

در ادامه این گروه شرایطی را بیان می‎کند که اگر به گفته‎ی آن‎ها، سونی از انجام آن سرباز زند، این شرکت دوباره دچار “دردسر” می‎شود. در این پیام آمده است:

حالا ما از شما می‎خواهیم که هرگز اجازه‎ی اکران، عرضه یا لو رفتن آن به هیچ فرمت، برای مثال DVD یا این که بر روی اینترنت لو رود، را ندهید. ما می‎خواهیم که فوراً تمام موارد مرتبط با فیلم نظیر تریلرها، و همچنین نسخه‎ی کامل موجود در هر سایت میزبانی فایل، پاک شوند.

این پیام دارای هم خبر خوب و هم خبر بد برای سونی است. خبر خوب این است که هکرها که فعلا از فاش شدن بیشتر اطلاعات سرقتی صرف‎نظر کرده‎اند. اما خبر بد این است که پاک کردن تمام موارد مربوط به این فیلم موجود در اینترنت، یک کار غیر ممکن است. حتی اگر بخاطر عدم اکران فیلم، هکرها از افشای اطلاعات بیشتر خودداری کنند، باز هم سونی توسط افکار عمومی محکوم به خود سانسوری و بزدل بودن می‎شود.

Sony_Pictures_Hacked_GOP

شرکت سونی پیکچرز در اوایل آذرماه هک شد. در طی این مدت اطلاعات زیادی فاش شدند که بعضی از این اطلاعات شامل ایمیل‎هایی بودند که بسیار خجالت‎آور برای سونی بودند و همچنین بعضی از اطلاعات خسارات زیادی برای سونی به بار آورد. همچنین هکرها، در روز سه‎شنبه‎ی گذشته، سینماهایی که تصمیم به اکران این فیلم را گرفته‎اند را تهدید کردند. تمام این شرایط باعث شد تا سونی در روز چهارشنبه‎ی گذشته، اکران این فیلم را لغو کند و عنوان کرد که قصد اکران عمومی آن را نخواهد داشت.

افراد زیادی از شرکت سونی درخواست کردند که فیلم جنجالی “مصاحبه” را به صورت انلاین ارائه کند و آن را بر روی سرویس‎های ویدیوی انلاین همچون نت‎فلیکس (Netflix) و هولو (Hulu) و همچنین برای فروش بر روی سرویس‎هایی نظیر آی‎تیونز (iTunes) و گوگلی پلی (Google Play) عرضه کند. مایکل لینتن (Michael Lynton)، مدیر عامل شرکت سونی پیکچرز، در مصاحبه‎ای با CNN گفت که سونی میل زیادی برای عرضه‎ی این فیلم دارد ولی فعلاً عرضه‎ی انلاین، اولین گزینه‎ی مورد نظر سونی نیست. وی گفت:

ما گزینه‎های متعددی در پیش رو داریم که در حال بررسی آن‎ها هستیم. در میان تمام این پیشنهادات، تاکنون هیچ یک از سایت‎های مهم در عرضه‎ی ویدیوی انلاین و تجارت الکترونیک قدم جلو نگذاشته و برای عرضه‎ی این فیلم اظهار تمایل نکرد…. ما رابط و نقطه‎ی تعامل مستقیمی با مردم آمریکا را نداریم.

زمان خوبی است که به کاربران فارنت اعلام کنیم که سونی نیز دارای سوریس‎های ویدیویی انلاین است نظیر کراکل (Crackle) و همچنین وب‎سریال (Web Series) محبوب Comedians in Cars Getting Coffee که توسط جری سینفلد(Jerry Seinfeld) اجرا می‎شود.

Maldar-Crackle

آقای لینتون گفت که هیچ‎کسی برای ارائه‎ی فیلم آن‎ها قدم جلو نگذاشته است ولی نگفت که آیا سونی هیچ تلاشی در این زمینه کرده است و همچنین در این مصاحبه نگفت که آیا قصد عرضه‎ی آن بر روی DVD و یا Blu-Ray دارد یا نه.

یکی دیگر از بخش‎های که امکان عرضه‎ی مستقیم فیلم مصاحبه را می‎تواند فراهم کند، شبکه‎ی تورنت است.

به تازگی یک بیانیه‎ی جدید توسط سونی پیکچرز ارائه شده که بیان کرده است این شرکت “فعالانه در حال بررسی گزینه‎ها برای عرضه‎ی این فیلم به روش‎های مختلف است. متن کامل این بیانیه چنین است.:

شرکت سونی پیکچرز همیشه متعهد به متمم اول قانون اساسی بوده است. علیرغم این که بیش از سه هفته است که زندگی خصوصی شرکت و کارکنان ماتحت تهدیدها و افشاگریهای وحشیانه‎ی زیادی بوده اما ما روی یک هدف متمرکز شده‎ایم: عرضه‎ی فیلم مصاحبه. آزادی بیان هرگز نباید توسط تهدید و اخاذی سرکوب شود.

این که تصمیم بر این شد که این فیلم در 4 دی در سینماها پخش نشود، نتیجه‎ی تصمیم اکثر صاحبان سینما بود. این تصمیم آن‎ها بود.

اجازه بدهید که رک باشیم. تنها تصمیمی که ما گرفتیم این بود که این فیلم را در روز کریسمس در سینماها به اکران در نیاوریم که بخاطر تصمیم صاحبان سینماها بود. ما چاره‎ی دیگری نداشتیم. این خواست صاحبان سینماها بود.

بعد از این تصمیم، ما بلافاصله و بطور فعال شروع به بررسی گزینه‎های دیگر کردیم که امکان ارائه‎ی این فیلم را به ما می‎دهند. هنوز امیدواریم که اگر کسی قصد دیدن این فیلم را دارد، فرصت دیدن آن برایش فراهم شود.

دیروز باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا گفت که ایالات متحده حمله‎ی سایبری کره شمالی به شرکت سونی پیکچرز را پاسخ خواهد داد. وی از گفتن این که چگونه پاسخ خواهد داد خودداری کرد و تنها گفت که ما به “تناسب” آن پاسخ مناسبی خواهیم داد. اوباما گفت که کارکنان وی در حال تدارک گزینه‎های زیادی هستند که در اختیار وی قرار می‎دهند و وی تصمیم خواهد گرفت که کدام روش را انتخاب کند تا پاسخ مناسبی برای این جنایت محسوب می‎شود.

اوباما نطق طولانی درباره‎ی حملات سایبری داشت و نظراتی درباره‎ی رهبر کره شمالی، کیم یونگ اون بیان کرد و درباره‎ی وی گفت که او رهبری است که به خاطر این فیلم “احساساتش جریحه‎دار شده است”. اوباما گفت:

من فکر می‎کنم که که این فیلم احتمالاً مطالب جالبی درباره‎ی کره شمالی بیان می‎کند که باعث شده مسئولین این کشور حمله‎ی همه جانبه‎ای به سمت یک شرکت فیلم‎سازی داشته باشند. من از سث (سث روگان، یکی از بازیگران اصلی فیلم مصاحبه) خوشم می‎آید….اما در این فکرم که آیا خطری نیز او را تهدید می‎کند؟ این موضوع به شما نشان می‎دهد که چه رژیم مخوفی بر کره شمالی حکمفرمایی می‎کند.

Maldar-MAD

اوباما گفت که دولت ایالات متحده با صنایع فیلم‎سازی و دیگر بخش‎های خصوصی کار خواهد کرد تا آن‎ها برای حملات آینده، بهتر آماده باشند و بتوانند از خطرات مصون بمانند. اوباما گفت:

ما پیش‎بینی می‎کنیم که هر از چندگاهی از این نوع حملات اتفاق خواهد افتاد. این حملات بسیار خطرناک هستند و می‎توانند هزینه‎های زیادی را به بار بیاورند. ما نباید الگو و رفتار خود را به خاطر این نوع حملات عوض کنیم. مثلاً به استادیوم فوتبال نرویم چون گفته‎اند که احتمال حمله‎ی تروریستی وجود دارد. امسال در بوستون مسابقه‎ی ماراتن برگزار نشد چون گفته بودند که احتمالاً عده‎ای قصد آسیب رساندن و حملات تروریستی دارند. بیایید به سمت این نوع تغییر رفتار و تجارت سوق پیدا نکنیم.

اوباما در ادامه گفت:

در این دنیای دیجیتالی به هم پیوسته و مرتبط، فرصت هایی برای هکرها وجود خواهد داشت تا با جنگ‎ها و حملات سایبری به اختلال در بخش‎های خصوصی و دولتی بپردازند. اولین وظیفه‎ی ما این است که هر کاری برای تقویت ساختارها و جلوگیری از وقوع چنین حملاتی را انجام دهیم.

اوباما گفت که وی امیدوار است در سال آینده که کنگره به کار برمی‎گردد، قوانین قوی امنیت سایبری (Cybersecurity Law) وضع شوند و عنوان کرد که نیاز است تا ارتباطات بین بخش‎های دولتی و خصوصی بهتر شوند. وی بیان کرد:

شما می‎دانید هر چقدر ما بهتر ‎می‎شویم، هکرها سعی می‎کنند خیلی بهتر از ما شوند. برخی از آن‎ها نقش‎آفرینان دولتی (State Actor) و برخی دیگر نقش‎افرینان غیر دولتی (Non-State Actor) هستند. بسیاری از آن‎ها خبره و وارد هستند و برخی از آن‎ها می‎توانند خساراتی به بار آورند.

اوباما تاکید کرد که علیرغم قابلیت‎های هکرها در انجام چنین حملاتی از راه دور، نباید اجازه داد که تجارت آمریکایی با تداخل مواجه شود. وی گفت:

ما نمی توانیم جامعه ای داشته باشیم که در آن برخی دیکتاتورها که در نقاطی دیگر (خارج از آمریکا) هستند، شروع به تحمیل سانسور در این‎جا، در داخل ایالات متحده کنند.

اوباما نسبت به قبول عدم نمایش فیلم و پذیرش درخواست هکرها توسط سونی، شدیداً واکنش نشان داد و گفت که او فکر می‎کند که شرکت سونی پیکچرز تصمیم سونی پیکچرز مبنی بر عدم نمایش فیلم مصاحبه را اقدامی اشتباه خواند و گفت:

سونی یک شرکت است که از یکسری خسارات به بار آمده رنج می‎برد. تهدیداتی بر علیه کارمندان این شرکت صورت گرفته است. من با این شرکت و کارکنان آن، برای موضوعات پیش آمده، احساس همدردی می‎کنم. تمام حرف من این است: بله! من فکر می‎کنم که شما اشتباهی مرتکب شده‎اید.

وی ادامه داد:

سونی یک شرکت خصوصی است که درباره‎ی این موضوع و مسائل دیگر نگران است.من دوست داشتم که آن‎ها در ابتدا شخصاً با من صحبت می‎کردند. من به آن‎ها می‎گفتم که وارد الگویی نشوید که در آن با این حملات جنایت‎کارانه مرعوب شوید. تصور کنید به جای این تهدید سایبری، شخصی وارد دفتر شما می‎شد و کامپیوترهای زیادی را داغان می‎کرد و دیسک‎های زیادی را می‎دزدید. آیا این کار باعث می‎شد تا شما دیگر کاملاً دست از کار بکشید و در آن‎جا را تخته کنید؟

اوباما تاکید کرد که عدم پخش فیلم مصاحبه باعث زیر سوال رفتن آزادی بیان می‎شود. وی گفت:

اگر کسی قادر باشد گروهی را به خاطر عرضه‎ی یک فیلم کمدی مورد رعب و وحشت قرار دهد، آن‎گاه تصور کنید زمانی که یک فیلم یا گزارش مستند را که دوست ندارند ببینند، چه کارهایی خواهند کرد (تا بتوانند جلوی آن را بگیرند) و اگر تولیدکنندگان به خاطر این که احساسات بعضی‎ها جریحه‎دار نشوند (در حالی که گاهی اوقات لازم است تا به آن افراد خاص تلنگری وارد شود)، شروع به خودسانسوری تولیدات خود کنند، تصور کنید آن وقت چه چیزی پیش خواهد آمد و چه اتفاقی برای آزادی بیان رخ خواهد داد.

The Verge The Verge The Verge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.