گوشی خودنابود شونده بوئینگ از پلتفرم بلک‌بری استفاده خواهد کرد

درحالی‌که شاید شما شرکت بوئینگ را به عنوان شرکتی مشهور در زمینه‌های هوافضا و صنایع دفاعی بشناسید اما این شرکت در شیکاگو بر روی گوشی هوشمند فوق‌العاده امنی به نام بوئینگ‌بلک در حال کار است.

1

اگرچه این شرکت از سال 2012 مشغول انجام این پروژه بوده اما هنوز تا عرضه کامل آن مدت‌زمانی باقی مانده است. حالا آخرین خبر اینکه بوئینگ و بلک‌بری قرار است در خصوص این گوشی هوشمن فوق امن باهم همکاری کنند.

بنابر گزارش‌های منتشر شده قرار است بر مبنای این همکاری، پلتفرم BES 12 (مخفف Blackberry Enterprise Server)، می‌ان‌افزاری که به کاربر اجازه دسترسی به اینترانت شرکت‌های مختلف، مثلاً سرویس Microsoft Exchange می‌دهد) را به گوشی‌ها بیاورند تا محیطی امن ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت بلک‌بری روز گذشته تائید کرد که این شرکت راه‌حل امنی را برای گوشی هوشمند بوئینگ که از پلتفرم BES 12 در اندروید استفاده می‌کند ارائه خواهد کرد. البته وی توضیح بیشتری در این خصوص ارائه نداد.

بوئینگ‌بلک گوشی دو سیمکارته‌ای است که می‌تواند به شبکه‌ها، ماهواره‌ها و حتی حسگرهای بیومتریک متعدد متصل شود و بنا به گزارش‌ها می‌تواند در صورت دست‌کاری شدن خود را تخریب کند.

بعید است که این گوشی به مصرف‌کنندگان معمولی فروخته شود و این گوشی برای سازمان‌های دولتی و پیمان‌کارانشان ساخته شده تا اطلاعات و مکالمات تلفنی کارمندان مربوطه‌ در محیطی امن تبادل و ذخیره شود. بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، بوئینگ هم‌اکنون در حال بازاریابی گوشی هوشمند خود در میان مشتریان بالقوه است. امیدواریم این دستگاه جالب و فناوری آن را به‌زودی ببینیم.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. همایون می‌گوید

    بلک بری واقعن آخر گوشیه… من خودم از مصرف کنندگان این برندم.