این عکس برنده جایزه بزرگ مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافی در سال 2014 شد

این تصویر از یک زن که در وسط این ترن شلوغ و مملو از جمعیت بی‌خیال تلفن همراه خود نمی‌شود آن‌قدر جذاب بوده که امسال برنده جایزه بزرگ مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافی شود!

0

این تصویر توسط عکاس هنگ‌کنگی به نام برایان ین به ثبت رسیده و در جریان یک سفر 5 دقیقه‌ای از زیر اقیانوس به ثبت رسیده و نوری که در عکس می‌بینید دقیقا بر اثر کم‌شدن نور داخل ترن به دلیل تاثیرات زیر آب به وجود آمده است که خانم چسبیده به مویال در میان انبوه جمعیت داخل ترن را برجسته نشان داده است.

برایان ین در گفتگو با نشریه نشنال جئوگرافی در خصوص داستان این تصویر می‌گوید:

من وقتی به این تصویر نگاه می‌کنم به یک تناقض خاص دست پیدا می‌کنم. از یک سو، من هدیه‌ای رهابخش از فناوری را احساس می‌کنم. از سویی دیگر من احساس می‌کنم مردم دیگر به دنبال برقراری ارتباط با همنوع خود نیستند چرا که چنین چیزی ندارند. این تصویر به نوعی یک بازتاب است. من همچنین کمی احساس گناه می‌کنم. بیشتر و بیشتر که من هم مانند آن بانوی ایستاده در وسط ترن در دنیای خود گم شده‌ایم.

A-node-glows-in-the-dark...

او نام این عکس را در هنگام شرکت در مسابقه: “یک گره درخشان در تاریکی” (A Node Glows in the Dark) گذاشته است و در توضیح آن آورده است:

در ده سال اخیر، دیتای تلفن همراه، گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای همیشه موجودیت ما را تغییر داده‌اند. هر چند این زن در میان یک ترن مملو از جمعیت ایستاده است اما نور گرمی که از تلفن همراه او به بیرون می‌تابد به غریبه‌های اطراف او می‌گوید که او واقعا در آنجا حضور ندارد. او برای دقایقی کوتاه از اینجا به بیرون لغزانده شده، او یک گره نورانی در شبکه وب اجتماعی است، پرسه می‌زند در زمین، آزاد مانند یک پروانه. وجود ما دیگر به حضور فیزیکی ما در اینجا وابسته نیست ما آزادیم که از اینجا برویم و خواهیم رفت.

بد نیست بدانید در مسابقه امسال نشنال جئوگرافی 9289 عکس از عکاسانی از 150 کشور جهان به ثبت رسیده است. اما جایزه این عکاس تایوانی چیست؟ علاوه بر جایزه 10 هزار دلاری، این عکاس همچنین به سمینار تخصصی عکاسی در دفتر مرکزی نشنال جئوگرافی دعوت شده و در آن شرکت خواهد کرد. در ادامه می‌توانید به تماشای ویدئویی از نحوه تصمیم‌گیری انتخاب بهترین تصاویر سال 2014 بنشینید. سعی خواهیم کرد در اولین فرصت شما را با بهترین تصاویر سال 2014 نشنال جئوگرافی آشنا کنیم. لطفا منتظر باشید!

petapixel

 

 

 

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.