هشدار اپل به توسعه‌دهندگان: از بهمن ماه تمامی اپلیکیشن‌های جدید حتما باید 64 بیتی ساخته شوند

اپل پس از رونمایی آیفون ۶ پلاس و نسخه iOS 8 به توسعه‌دهندگان اعلام کرده بود که اپلیکیشن‌های خود را بر اساس معماری ۶۴ بیتی بسازند.

0

امروز نیز یک‌بار دیگر از طریق ایمیل، این هشدار خود را تکرار کرد و یادآور شد که از ۱۲ بهمن امسال دیگر تمام اپلیکیشن‌های ساخته شده باید اصول معماری ۶۴ بیتی را رعایت کنند.

در این ایمیل مطرح شده که آپدیت‌های عرضه شده از تاریخ یازدهم خرداد سال آینده نیز باید از این اصول جدید تبعیت کنند تا از این طریق نرم‌افزارهای فعلی نیز که از معماری قدیمی استفاده می‌کنند با سیاست نرم‌افزاری این شرکت سازگار شوند. با این حساب می‌توان انتظار داشت در آینده افزایش کارایی بیشتری را در اپلیکیشن‌های ساخته شده برای iOS شاهد باشیم.
متن نامه اپل به شرح زیر است:

همانطور که مهر ماه گذشته اعلام کردیم از دوازدهم بهمن سال جاری تمام اپلیکیشن‌های جدیدی که در اپل استور قرار خواهد گرفت باید از معماری ۶۴ بیتی پشتیبانی و در محیط توسعه نرم‌افزاری (SDK) iOS ایجاد شوند. از یازدهم خرداد ماه سال آینده نیز تمامی آپدیت‌های منتشر شده باید از اصول جدید تبعیت کنند.
برای فعال سازی قابلیت ۶۴ بیتی پیشنهاد می‌کنیم از امکان پیش‌فرض Xcode که برای کدنویسی ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی در نظر گرفته شده، استفاده کنید.

البته اپل قبلا نیز برای تغییر معماری اپلیکیشن‌های نوشته شدهٔ سیستم‌عامل iOS تمهیداتی را در پیش گرفته بود و همزمان با معرفی آیفون ۵ اس که از پردازنده A7 با معماری ۶۴ بیتی بهره می‌گرفت، توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری را به ساخت اپلیکیشن‌های ۶۴ بیتی تشویق کرد.

ipad-air-2-and-ipad-mini-3-now-available-for-preorder
در حال حاضر تمامی دستگاه‌های جدید اپل نظیر آیفون ۶،آیفون ۶ پلاس، آی‌پد ایر ۲ و آی‌پد مینی ۳ به همراه آی‌پد مینی ۲ و آی‌پد ارجینال ایر از پردازنده ۶۴ بیتی بهره می‌برند و با این حساب کاملا طبیعی است که اپل ساخت برنامه‌های ۶۴ بیتی را در دستور کار توسعه‌دهندگان نرم‌افزار قرار دهد.

در پایان این نکته را نیز خاطر نشان می‌کنیم که تا بهمن ماه امسال سازندگان هنوز مجاز به ساخت و عرضه نرم‌افزار با معماری ۳۲ بیتی برای سیستم‌عامل iOS هستند.

MacRumors

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.