تمام ماموران پلیس لس‌آنجلس به دوربین‌های پوشیدنی مجهز خواهند شد!

لس‌آنجلس اولین کلانشهر از ایالات‌متحده امریکا خواهد بود که هر یک از افسران پلیس آن به دوربین‌های پوشیدنی مجهز می‌شوند. قبل از این شاهد استفاده محدود از دوربین‌های همراه در برخی از واحدهای پلیس آمریکا بوده‌ایم ولی اکنون در شهر لس‌آنجلس این کار به‌صورت همگانی در حال اجرا است.

0

axon-camera

پلیس لس‌آنجلس اقدام به خرید 7000 دوربین پوشیدنی قابل‌نصب روی لباس کرده که هر کدام 399 دلار قیمت دارند. پلیس لس‌انجلس این اقدام را در راستای مستندسازی و شفافیت بیش‌ازپیش فعالیت های افسران خود دانسته است.

تا به حال 1.5 میلیون دلار بودجه برای این طرح در نظر گرفته شده و شهردار قول داده تا سال آینده 7000 دوربین به طور کامل در اختیار تمام پلیس های شهر قرار گیرد. پلیس هایی که در سراسر خیابان‌های لس‌آنجلس راه می‌روند.

با توجه به این که همیشه و در همه جا عملکرد پلیس روشن نیست اما این دوربین ها به اجرای بهتر قانون بطور یکسان کمک خواهد کرد و اعتماد بین پلیس و جامعه را بیشتر می‌کنند این اعتماد عامل کلیدی کاهش جرم و جنایت است. در اوایل این ماه، اوباما اعلام کرد که دولت او می خواهد بودجه 263 میلون دلاری را اجرا کند که 50 هزار دوربین برای افسران پلیس آمریکا فراهم می‌کند.

دوربین بدنی اکسون دارای لنز 130 درجه‌ای و قابلیت فیلمبرداری در شرایط نور کم است این دوربین قادر است با هر بار شارژ تا 12 ساعت کار کند و 4 ساعت با بالاترین کیفیت و 13 ساعت با کمترین کیفیت فیلم‌برداری کند همچنین این قابلیت را دارد تا با یک برنامه تلفن هوشمند تصاویر را به‌صورت زنده تماشا کرد. امکان ثبت موقعیت مکانی ضبط ویدئو 30fps با وضوح VGA، حفاظت از اطلاعات و… دیگر ویژگی‌های این دوربین است.

petapixel

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.