میوه ممنوعه: 8 اپلیکیشن فوق‌العاده اندروید که گوگل اجازه ورود آنها به پلی‌استور را نمی‌دهد!

اگرچه گوگل همواره آمار خیره‌کننده بیش از یک میلیون برنامه در فروشگاه نرم‌افزاری خود را به رخ می‌کشد اما هنوزهم برخی برنامه‌ها در این مرجع نرم‌افزاری شماره یک سیستم‌عامل اندروید وجود ندارند.

1

با نگاهی به سیستم‌عامل‌هایی مانند ویندوزفون نیز شاهد قوانینی مشابه در مرجع نرم‌افزاری این سیستم‌عامل نیز هستیم حتی بعضا این قوانین در سیستم‌عامل ویندوزفون سخت‌گیرانه‌تر نیز می‌شوند اما استثناهایی نیز وجود دارند. به عنوان مثال برنامه‌هایی مانند MetroTube که در سیستم‌عامل ویندوزفون از آن‌ به عنوان محبوب‌ترین رابط یوتیوبی یاد می‌شود در فروشگاه نرم‌افزاری به راحتی قابل دانلود است اما در سیستم‌عامل اندروید به علت امکان دانلود ویدئوها از یوتیوب، این برنامه از حضور در گوگل‌پلی منع شده است.

اما آیا این یک نقطه ضعف برای سیستم‌عامل اندروید محسوب می‌شود؟ با توجه به رایگان و متن‌باز بودن اندروید، گوگل پلی تنها مرجع دانلود برنامه‌ها نبوده و می‌توانید از ده‌ها مارکت خوب دیگر همانند آمازون اپ‌استور و یا مارکت‌هایی مانند GetJar، Slide Me و یا حتی در نوع ایرانی آن مارکت جامع بازار نیز بهره ببرید. اگر بدانید به دنبال چه برنامه‌‌ای هستید، می‌توانید برنامه‌های محبوب خود را هرچند به دلایل مختلف در گوگل‌پلی وجود نداشته باشند بیابید. در زیر لیستی از برنامه‌های مهم و البته منع‌شده از حضور در گوگل پلی را از نظر خواهیم گذراند. با کلیک بر روی عنوان برنامه می‌توانید آن‌را دانلود کنید.

اپلیکیشن MIUI Music

این برنامه، نرم‌افزار پیش‌فرض موسیقی در گوشی‌های تولیدی شیائومی است. برندی که اگرچه در بیرون از آسیا محبوب نیست اما برنامه پخش موسیقی آن به شما این امکان را می‌دهد تا آهنگ‌ها را به طور رایگان بر روی گوشی خود دانلود کنید.

MIUI MUSIC

استفاده از MIUI Music تا حدودی شبیه استفاده از نسخه پولی Spotify است، با این تفاوت که شما برای دانلود آهنگ‌ها هیچ هزینه‌ای نمی‌پردازید.

اپلیکیشن Amazon Appstore

آمازون اپ‌استور، بزرگ‌ترین رقیب گوگل‌پلی است که حتی در کشور چین نیز رسما مورد استفاده قرار گرفته است. با ارائه نرم‌افزارهای روزانه آن هم به طور رایگان، این فروشگاه نرم‌افزاری، محبوب کاربران و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری شده است.

amazon-appstore

 اپلیکیشن TubeMate

مدت‌ها پیش برنامه TubeMATE در اندروید مارکت ( گوگل‌پلی امروزی) حضور داشت اما قوانین سخت‌گیرانه گوگل باعث شد این برنامه با توانایی دانلود ویدئوها از یوتیوب از حضور در گوگل‌پلی منع شود.

tubemate

البته این بدان‌معنا نیست که TubeMate دیگر وجود ندارد. همچنان می‌توانید این برنامه را دریافت و از قابلیت دانلود موجود در آن بهره ببرید.

اپلیکیشن Dood’s Music Streamer

در جهانِ پخش آنلاین موسیقی معمولا با محدودیت‌ها، نیاز به ثبت‌نام، هزینه‌ها و دیگر مشکلات روبرو می‌شوید اما Dood’s Music Streamer به طور رایگان به شما این امکان را می‌دهد تا به پخش و دانلود موسیقی‌های مورد علاقه خود بپردازید و حتی آهنگ‌ها را برای پخش آفلاین با استفاده از کَش، مورد استفاده قراردهید.

doods-music-streamer

 اپلیکیشن AdAway

سیاست گوگل به گونه‌ای است که نمی‌تواند برنامه‌های سدکننده تبلیغات را تحمل کند. با توجه به اینکه بیشترین سود این شرکت از تبلیغات، حاصل می‌شود، این مسئله آنچنان هم دور از ذهن نیست.

AdAway

البته این توصیفات بدان معنا نیست که هیچ راهی برای رهایی از تبلیغات موجود بر روی سیستم‌عامل اندروید وجود ندارد. AdAway گزینه‌ای ایده‌آل در این زمینه به شمار می‌آید.

اپلیکیشن Snes9x

Snes9x را می‌توان یکی از بهترین شبیه‌سازهای موجود برشمرد اما بنابه دلایلی گوگل این برنامه را از گوگل پلی خارج کرد. همانند برنامه‌های این‌چنینی همچنان می‌توانید این برنامه را دانلود و مورد استفاده قرار دهید.

snes9xEX

 اپلیکیشن Grooveshark

Groovshark یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پخش موسیقی است اما بازهم بنابه دلایلی در گوگل‌پلی وجود ندارد. همچنان می‌توانید این برنامه را از وب‌سایت رسمی Grooveshark دانلود کنید و از موسیقی سراسر دنیا در قالب این برنامه لذت ببرید.

android-grooveshark-promo

 اپلیکیشن TV Portal

TV Portal مرجعی رایگان برای مشاهده هزاران فیلم و سریال تلویزیونی است. نقطه ضعف این برنامه نداشتن کیفیت اچ‌دی است اما مطمئنا این برنامه در لیست مشتاقان فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی قرار گرفته است.

tv-portal

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. خودم! می‌گوید

    فارنت من اون tv portal. رو که میریزم لیست سریالا رو نمیاره.
    مشکل از منه یا دوستان فیلترش کردن?