واتس‌اپ احتمالا در حال کار بر روی سرویس تحت وب خود است

واتس‎اپ، که نرم‎افزاری پیام‎رسان متعلق به فیس‎بوک است، احتمالاً در آینده‎ی نزدیکی بر روی کامپیوترها نیز ارائه می‎شود.

1

سرویس پیام‌رسان واتس‎اپ که پیوسته بر محبوبیت آن به عنوان یک اپلیکیشن پیام‎رسان موبایل افزوده می‎شود، برای شناسایی هویت از شماره‎ی سیم کارت استفاده می‎کند. اما بر اساس گزارش‌های منتشر شده، احتمالاً به زودی این روش شناسایی تغییر می‎کند.

اوایل این هفته، پاول دورف (Pavel Durov)، بنیان‎گذار 30 ساله‎ی نرم‎افزار پیام‎رسان تلگرام، در مصاحبه‎ای گفت که واتس‎اپ قصد دارد تا از توسعه‎دهنده‎ی اپلیکیشن تحت وب وی کپی‎برداری کند. سخن دورف باعث تشدید این ظن می‎شود که واتس‎اپ در حال کار بر روی نسخه‎ی تحت وب خود است.

دو روز پیش نیز وبسایت هلندی AndroidWorld.nl کشف کرد که در اپلیکیشن اندرویدی واتس‎اپ نسخه‎ی 2.11.471 (که البته آخرین نسخه‎ی این اپلیکیشن هم نبود)، کدی به نام واتس‎اپ تحت‌وب (WhatsApp Web) وجود دارد که مربوط به ثبت ورود و خروج از کامپیوترها و نیز وضعیت و آخرین فعالیت در وب است.

مطلب جالب توجه نحوه‌ی بررسی اصالت هویت توسط واتس‎اپ است، چون تاکنون به جای حساب فیس‎بوک، از شماره‎ی سیم کارت گوشی استفاده کرده است. بر اساس گفته‎های تیم WhatsAPI، شما با استفاده از مکانیزم OAuth به حساب کاربری واتس‎اپ تحت وب متصل خواهید شد تا نسخه‎ی تحت وب یک پیام درخواست تایید به نسخه‎ی گوشی‎هوشمند شما فرستاده و زمانی که شما این درخواست را تایید کردید، آن‎گاه به نسخه‎ی تحت وب متصل ‎شوید.

آدرس نسخه‎ی تحت وب واتس‎اپ، https://web.whatsapp.com است که در حال حاضر با حساب کاربری گوگل (جیمیل) می‎توانید به آن وصل شوید. (البته تلاش ما با آی‌پی ایران بی‌نتیجه بود!)

OAuth یک قرارداد متن باز است که به کاربر اجازه می‌دهد تا از برنامه‌ی خود بدون اشتراک گذاشتنِ رمز عبورش استفاده نماید. برخی از وب‌گاه‌های مهم از جمله توییتر از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند.

VentureBeat

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. همایون می‌گوید

    واتس اپ تماس صوتی خودشو فعال کنه این پیشکش.