با 7 قابلیت نوآورانه پردازنده 64 بیتی اسنپ‌دراگون 810 آشنا شوید!

کوالکام چندی پیش از SoC  جدید ۶۴ بیتی خود با نام اسنپ‌دراگون ۸۱۰ رونمایی کرد. این تراشه از چهار هسته Cortex-A57 به همراه چهار هسته Cortex-A53 و موتور پردازش گرافیکی Adreno 430 بهره می‌برد که هرکدام  در نوع خود بهترین به شمار می‌آیند، اما اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در رابطه با فناوری‌های نوینی که کوالکام در اسنپ‌دراگون ۸۱۰ گنجانده است اطلاعاتی کسب کنید، با ما در ادامه در فارنت همراه شوید.

0

پیش از این نیز شاهد عرضه تراشه های قدرتمندی همچون اسنپ‌دراگون 805 از سوی کوالکام بوده ایم.اما این کمپانی با تولید اسنپ‌دراگون 810 ،در میدان تولید پردازنده موبایلی یک قدم از رقبایی مانند اینتل،  انویدیا و مدیاتک جلو افتاده است.انتظار می رود پرچمداران بسیاری از تراشه اسنپ‌دراگون 810 در سال 2015 استفاده کنند.

فناوری انتقال امن اطلاعات (Safeswitch technology)

Safeswitch-technology1

به‌نوعی فناوری انتقال امن داده‌ها، بازوی امنیتی استفاده‌شده در اسنپ‌دراگون ۸۱۰ است که دستگاه‌های استفاده کننده از آن را در مقابل دستبرد و هک شدن ایمن نگه می‌دارد. از دیگر قابلیت‌های این فناوری دسترسی به‌صورت ریموت به دستگاه برای باز کردن قفل آن از راه دور است. بدین ترتیب کاربر اگر قصد انجام تغییرات اساسی در دستگاه را داشته باشد، ابتدا باید هویت خود را اثبات کند.

 

پشتیبانی از تصاویری با کیفیت 4K Ultra HD

Comprehensive-4K-Ultra-HD-support - Copy

بدون شک در پرچم‌داران ۲۰۱۵ شاهد استفاده از نمایشگرهایی با کیفت اولترا اچ‌دی و یا 4K خواهیم بود، از این رو کوالکام در اقدامی جسورانه پشتیبانی از این کیفیت تصاویر را به‌صورت پیش‌فرض در اسنپ‌دراگون 810 قرار داده است. با این ویژگی دیگر هیچ‌گاه شاهد لگی بر مبنای تصاویر اولترا اچ‌دی نخواهیم بود.

 

پشتبانی از فناوری Dolby Atmos

Dolby-Atmos-support

فناوری جدید Dolby Atmos با تکنیک‌های بهبود صوتی ویژه‌ای طراحی شده تا تجربه‌ای عمیق از موسیقی و صوت ارائه دهد. به نظر می‌رسد این نسل از فناوری‌های دالبی، مانند دیگر اعضای خانواده آن همانند DTS Sound، DTS-ES و یا SDDS انقلابی در صنعت ارائه محصولات صوتی و تصویری ایجاد کند.

بزرگ نمایی هرچه سریع تر تصاویر با استفاده از فناوری Corephotonics

Computational-photography-zoom

کوالکام با همکاری کمپانی Corephotonics روشی را ابداع کرده است که در آن با استفاده از قابلیت‌های دو دوربین، یکی با عدسی واید و دیگری با عدسی تله، کاربر توانایی بزرگنمایی پیوسته 3X را در عکس‌ها و 5X را در فیلم‌ها به دست می‌آورد. به زبان ساده‌تر می‌توانید ۳ تا ۵ برابر بزرگ‌نمایی را به همان کیفت اصلی تجربه کنید.

 

حذف پیشرفته نویز و ضبط صدای جهت دار

Advanced-noise-cancellation-and-directional-recording-support

اسنپ‌دراگون ۸۱۰ از یک فناوری بسیار کم‌مصرف بهره می‌برد که با استفاده از ترکیب چند میکروفون می‌تواند صداهای مزاحم اطراف را در هنگام تصویربرداری به‌طور خودکار حذف نماید. شیوه کار این فناوری بدان صورت است که در هنگام مکالمه یا تصویربرداری یک میکرفون به ضبط جهت‌دار سیگنال صدای موردنظر می‌پردازد و دیگر میکروفون ها اقدام به شناسایی و حذف صداهای مزاحم اطراف می‌کنند.

پشتیبانی از آخرین فناوری های مرتبط با شبکه وای-فای

Advanced-Wi-Fi-connectivity-capabilities

کوالکام در پرچم‌دار خود پشتیبانی از آخرین نسل از فناوری‌های مرتبط با انتقال دیتا از طریق وای فا را گنجانده است. به لطف استانداردهای 802.11 ac/ad کاربران اینترنتی  زین پس می‌توانند به  فعالیت‌هایی که حجم عظیمی از پهنای باند را می‌طلبد همانند تماشای ویدیوهایی باکیفیت 4K اقدام نمایند.

تشخیص دقیق تر موسیقی Sense Audio با کمک از Shazam

Sense-Audio-music-detection-with-Shazam-support

Shazam بهترین راه برای شناسایی موسیقی و شناختن خواننده آن است. با استفاده از این برنامه ظرف چند ثانیه شما نام آهنگ یا اطلاعات بیشتر در مورد آنچه در حال تماشای آن هستید را خواهید دانست. حال کوالکام با به کار گیری فناوری Sense Audio، راه را برای هرچه دقیق‌تر تشخص موسیقی از طریق برنامه Shazam  هموار کرده است.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.