فروشگاه Zorlu اپل جایزه Supreme Award را در جوایز معماری سال 2014 به خود اختصاص داد

فروشگاه‌های اپل همواره با طراحی معماری ساده و مینیمالیستی که درعین‌حال حس لوکس‌بودن را به مشتری القا می‌کنند، مورد توجه واقع شده‌اند. اپل استور Zorlu سنتر استانبول که امسال ساخته شده بود جدیدا دو جایزه معتبر معماری دریافت کرده‌است.

0

Zorlu_apple_store_award3

اولین اپل استور ترکیه که در مرکز خرید Zorlu center استانبول قرار گرفته، طراحی بسیار ساده و شیکی دارد. یک مکعب‌مستطیل بیرون زده که کناره‌هایش شیشه‌ای است و از نور طبیعی موجود در مرکزخرید روباز حداکثر بهره را می‌گیرد، در محیط 1858 مترمربعی توسط معماران گروه Foster+ و باهمکاری تیم مهندسی Eckersley O’Callaghan طرح‌ریزی شده‌است. این فروشگاه اوایل امسال با حضور Steve Cano ، مدیر فروشگاه‌های خرده‌فروشی اپل افتتاح شد و اخیرا توانسته دو جایزه معتبر “بهترین سازه با تعادل مهندسی” و “بهترین طراحی ساختمان تبلیغاتی یا فروشگاهی” در مراسم “جوایز 2014 سازه‌ها” را کسب کند.Zorlu_apple_store_award4

به گفته برگزارکنندگان مسابقه، اپل‌استور Zorlu به این دلیل سازه فروشگاهی برتر سال 2014 انتخاب شده که بهترین نمونه موفقیت‌آمیز “طراحی مهندسی‌شده” است.

داوران مسابقه امسال این سازه را انتخاب کردند و دلیل آنها نمایان بودن همکاری عمیق خلاقیت معماران و استعداد مهندسان برای ایجاد یک طراحی بسیار زیبا و کاربردی مینیمالیستی عنوان شد. استفاده از پنل‌های شیشه‌ای در کنارهم برای ثابت نگه‌داشتن سقف سبک‌وزن CFRP مکعب بدون هیچ‌گونه اتصالات اضافی بجز سیلیکون سازه‌ای، صنعت تکنولو‌ژی سازه‌های شیشه‌ای را وارد مرحله جدیدی کرده‌است. این پروژه قابل توجهی است که با توجه کامل مهندسان به تعادل کلی و جزئیات کوچک و ساده، خلق شده …

MacRumors

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.