هارد دیسک‌های ۸ ترابایتی جدید سیگیت تنها ۲۶۰ دلار قیمت دارند

برای بسیاری از افراد داشتن هارد دیسک‌هایی با ظرفیت ذخیره‌سازی ۵۰۰ گیگابایت یا ۱ ترابایت را یک افتخار می‌دانند، اما سیگیت که دارای اسم‌ورسمی در بازار تولید فلش مموری و هارد دیسک‌ است، این‌طور فکر نمی‌کند ازاین‌رو امروز از نسل جدید هارد دیسک‌های خود با ظرفیت ذخیره‌سازی ۸ ترابایت رونمایی کرد که تنها با قیمت ۲۶۰ دلار به فروش خواهند رسید .

0

سیگیت امروز از هارد دیسک‌های ۸ ترابایتی جدید خود رونمایی کرد که قرار است تنها با قیمت ۲۶۰ دلار به فروش برسند. بسیاری از کارشناسان حوضه فناوری این اقدام سیگیت را در راستای رقابت با هارد دیسک‌های ۸ ترابایتی هلیوم ارزیابی می‌کنند که با قیمت ۱۰۰۰ دلار در بازار موجود هستند. از طرفی سیگیت با تعیین این قیمت رقابتی برای هارد دیسک‌های جدید خود، کار را برای ادامه فروش هارد دیسک‌های ۱ ترابایتی SSD کمپانی OCZ که هم‌اکنون ۲۲۰۰ دلار ارزش گزاری شده‌اند بسیار سخت می‌کند.

هارد دیسک‌های جدید سیگیت ۳.۵ اینچی هستند و خریدار می‌تواند از ظرفیت‌های کمتری مانند ۵ یا ۶ ترابایتی نیز بهره ببرد. این هارد دیسک‌ها محصولی از پروژه Archive HDD line است که سیگیت چندی پیش خبر راه‌اندازی آن داده بود. محصولات این پروژه از فناوری  Shingled Magnetic Recording استفاده می‌کنند که توان تولید هارد دیسک‌هایی با ظرفیت ذخیره‌سازی بالا با قیمت تمام شده پایین را فراهم می‌آورد.

البته این نکته را نباید از یاد ببریم که این نسل از هارد دیسک‌های سیگیت تنها قادر هستند با سرعت ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه اطلاعات را جابجا کنند و این در صورتی است که سرعت نوشتن و خواندن در هارد دیسک‌های SSD حدود۵۵۰ مگابایت بر ثانیه است که یک نقطه‌ضعف برای محصول جدید سیگیت به شمار می‌آید؛ با این وجود با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت که کاربر در ازای هر گیگ حدود ۳ سنت هزینه پرداخت می‌کند و این امر خود عاملی مهم در جذب خریداران هارد دیسک‌های جدید سیگیت به شمار خواهد آمد.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.