رکورد گرانترین عکس جهان برای این تصویر شکسته شد: 6.5 میلیون دلار!

جدیدا رکورد گران‌ترین عکس جهان توسط Peter Lik که یک عکاس لنداسکیپ استرالیایی است شکسته شد. قبل از این عنوان گران‌ترین عکس به اثر Andreas Gursky تعلق داشت که در سال 2011 به قیمت 4.3 میلیون دلار فروخته شد. اما عکس Phantom پیتر لیک این رکورد را با فاصله زیادی شکسته است.

4

عکسی که در ادامه مطلب مشاهده می‌کنید یک عکس ساده و معمولی نبوده بلکه گرانترین عکس جهان است که تاکنون به‌فروش رفته‌! این اثر که اسمش Phantom انتخاب شده، در دره Antelope آریزونا در غار عمیق معروف ثبت شده‌است.

گرانترین عکس جهان

در وسط فریم گرانترین عکس جهان پرتو نور زیبایی که مشابه روح یک شخص می‌باشد به چشم می‌خورد. قبلا از روی این عکس سیاه‌و‌سفید، طرح نقاشی رنگی نیز به‌نام Ghost یا همان “روح” کشیده شده بود ولی اصل این عکس اخیرا به یک کلکسیون‌دار شخصی به قیمت 6.5 میلیون دلار فروخته شد. این یک رکورد جدید جهانی است!

به گفته Lik این شخص علاوه بر عکس “فانتوم”، دو عکس دیگر به قیمت 2.4 و 1.1 میلیون دلار از وی خرید کرده‌ است که به این ترتیب چهار عدد از اثر های Lik را در لیست 20 عکس گران‌بهای جهان تاکنون قرار داده است. یکی دیگر از عکس‌های Peter Lik درسال 2011 به قیمت 1.1 میلیون دلار فروش رفته بود که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید.

peter-lik-1.2m
این عکس Peter Lik درسال 2011 به قیمت 1.1 میلیون دلار فروش رفت.

PetaPixel

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. علی اکبر شکاری می‌گوید

    سلام،
    در جواب اون دوست گلم که فرمودند(خارجیها برای هنر احترام قایل هستند و…) من کاری به مسلمان و کافر ندارم،( من فقط خدا رو قبول دارم و بس، نه به آخرت کسی کار دارم نه بهشت و جهنم ش) اینا رو میگم که نگی طرف داری کور کورانه میکنم. نه من در مورد چیزی که ۱۰۰٪ اطمینان دارم چون اخبار و اطلاعات مستند در موردش دارم صحبت میکنم.
    از اینکه ۶۰٪ تا ۷۰٪ معاملات اجناس هنری همواره با دست های پشت پرده همراه هستند،(حتی در بزرگترین و مشهور ترین خانه های حراج دنیا مثل خانه حراج کریستیز Christie’s، ساتبیز Sotheby’s و بونامز Bonhams). منظور از دست های پشت پرده، خرید های از قبل کارگردانی شده هست، با قیمت های غیر واقعی و علبته با انگیزه های مختلف مثل بازار گرمی کردن برای یک اثر خاص و منحصربه فرد، مطرح کردن یک هنرمند و محو کردن یک هنرمند دیگه، پایین آوردن قیمت آثار هنرمندان دیگر و خیلی چیزهای دیگه که در این مکان نه جاش هست نه وقتش که قطعا باورش هم براتون خیلی سخت و دردناک خواهد بود. چه خوب چه بد باید این مطلب رو بپذیریم که هرکجا پول زیاد هست آلودگی خیلی زود نفوذ پیدا میکنه، متاسفانه در بازار آثار هنری که تراکنش مالی بسیار بالای رو به خودش اختصاص داده هم بازار سیاه هست و هم مافیا و هم پولهای آلوده که نیاز به تمیز شدن دارند. و از اونجایی که بازار آثار هنری به صورت چراغ خاموش در حال رشد و تکاپو هست از دید خیلی از موسسات نظارتی در کشور های جهان مخفی مانده. دلیل مخفی ماندنش هم اینکه (همانطور که دوست خوبم اشاره کرد خارجیها برای هنر احترام خاصی قایل هستند) از این رو دولت ها در بازارهای هنری کمتر قوانین سخت گیرانه و حساسیتهای نظارتی اعمال میکنند.(البته همانطور که میدانید این قوانین در همجا یکسان نیست و در برخی از کشور ها شامل …… می شود).
    من به دلیل شغل و مسائل کاری این اطلاعات رو در اختیار دارم، و خلاصه وار یک بخش کوچیک اون رو براتون نوشتم تا با خواندن بعضی از مطالب در دنیای اینترنت ناخواسته گمراه نشید.
    من همیشه این نکته رو به دانشجو هام میگم: ((در دنیا همیشه همون چیزی که می خوانید، میشنوید یا حتی با چشمان خودتان میبینید رو بدونه کسب اطلاعات کافی و تحقیق قبول یا باور نکنید، این امکان که ممکن هست در پشت صحنه چیز دیگری هم باشد رو بدهید.))

  2. ARASH ARSHIYA می‌گوید

    من واقعا متاسفم .برای اینکه میگید چرا چنین پولهایی رو برای یه عکس میدن .خارجیها برای هنر احترام قایل هستند.واینکه میگین در جایی مردم از گرسنگی میمیرند و انها چنین خرجهایی میکنند باید بگم .خارجیها تمام کارهاشون رو برنامست .مثلا اثر هنری رو که میخرند چندین هزار دلار .دولت نمیاد کل پول رو به طرف هنرمند بده از این پول مقداری مالیات کم میشه مثل همون ارزش افزوده خودمون البته باز نه به معنایی که در کشور ما هست .در ضمن مقداری از این پول برای کارهای خیریه برداشته وکم میشه اخه نه اینکه اونها مسلمون نیستند وکافرند .سیستم کاریشون اینطوریه ودر اخر هم چون مسلمون نیستند میرند جهنم .در هر صورت کاش جهل و نادانی روزی از ما رخت برببنده وخودمون رو از ما بهترون نبینیم .امان اجهل ونادانی

  3. داود می‌گوید

    با خوندن این مطلب خیلی متأثر شدم.
    خیلی برام جالبه که تو بعضی جاهای دنیا اینقدر به هنر اهمیت میدن و چقدر احترام میزارن به کار یک هنرمند. خواننده، کارگردان، نقاش، طراح، عکاس و …
    فرقی نمی کنه که کی هستی و چه هنری داری. فقط کافیه که خلاقیت و کار خوب ارائه بدی تا زندگیت زیر و رو بشه.
    از طرفی هم ای کاش همچین هزینه هایی برای نجات میلیون ها کودک گرسنه انجام میشد.
    تو دنیای نا برابر و بی عدالتی زندگی می کنیم.

  4. منصوری می‌گوید

    شــــــــــــیــــــــــــش و نـــــیـــــــم مــــیــــــــلـــــــیــــــون دلار؟
    این خارجکیا هم یه چیزیشون میشه. آخه 6.5 میلیون دلار بدی به یه عکس؟
    راستی بهش بگین جهت اطلاعت عکستو کپی کردم الان منم دارمش.
    ارزون میفروشمش هرکی خواست ایمیل بده