اپل پتنت مورد تنفر استیو جابز را ثبت کرد!

اپل به تازگی حق انحصاری اختراع یک قلم را به ثبت رسانده است. قلمی که جابز از آن ابراز تنفر کرده بود! در واقع استیو جابز چیز خاصی را برای دلیل ابراز تنفر خود از این ابزار اعلام نکرده بود که حالا در پتنت جدید اپل به دنبال آن باشیم و ظاهراً جابز از هر نوع آن متنفر بوده که شامل محصول احتمالی این پتنت نیز خواهد شد.

1

نام این قلم استایلوس است و جابز در زمان مراسم “دنیای مک” در سال 2007 با شوخی و خنده به صراحت از آن ابراز تنفر کرد؛ اما استایلوس چیست و چرا استیو تا این حد از آن متنفر بوده است؟

استایلوس یک‌قلم لمسی است که برای نوشتن بر روی صفحات لمسی بکار می‌رود. استیو جابز در آن مراسم معروف و هنگام معرفی نخستین آیفون اپل با کنایه‌های بسیاری موجودیت این گجت را زیر سؤال برد. وی در آن مراسم با اعلام اینکه:”چه کسی استایلوس می‌خواهد؟” در پاسخ به خنده حضار ادامه داد: “باید آن را در دست بگیرید، جایی بگذارید، آن را گم کنید.. اوه… هیچ‌کسی استایلوس نمی‌خواهد.”

وی بعدها با انتقاد از مایکروسافت برای ایده تبلت با یک استایلوس به نویسنده زندگینامه خود والتر ایساکسون گفته بود: ”به‌محض اینکه شما صاحب یک استایلوس شوید، خود را مرده فرض کنید!”

Apple stylus patent

استیو استفاده از صفحات لمسی را کافی می‌دانست و اعتقادی به قلم نداشت اما گویا جهان راه دیگری در پیش گرفته بود و حالا صدها نوع از انواع قلم در بازار برای انواع محصولات در دسترس است، راهی که سامسونگ برای تولید قبلت‌های نوت مجهز به قلم به طور مشخص در پیش گرفته است.

حالا اپل که گویا سال‌ها از استفاده از استایلوس صرفنظر کرده بود، پس از گذشت مدت‌ها از مرگ استیو جابز به آن روی آورده است با اینکه قلم اپل ساختار پیچیده‌ای ندارد اما راهی برای ارتباط با صفحات لمسی است و با اینکه احتمال می‌رود این پتنت مانند بسیاری دیگر از پتنت‌های ثبت شده اپل هرگز به تولید نرسد و شما فروش دستگاهی از اپل با قلم استایلوس را نبینید اما علاقه اپل به استایلوس را نشان می‌دهد و باید این موضوع را در نظر گرفت که قلم‌های لمسی می‌توانند تأثیر مهمی در محبوبیت آی‌پدها مخصوصاً در بازارهای تجاری و آموزشی مانند مدارس داشته باشند.

businessinsider

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. پريسا می‌گوید

    این یکی از مواردی بود که استیو جابز در موردش اشتباه کرده بود. یکی از دلایلی که موقع خرید گوشی سامسونگو به اپل ترجیح دادم همین نداشتن قلم بود. به نظرم کار بسیار درستی انجام دادن