گوگل در اپلیکیشن اینباکس راهی برای بازگرداندن ایمیل‌های ارسالی در نظر گرفته است

جدیدترین خبر داغ درباره‎ی اپلیکیشن‎های ایمیل و پیام‎رسان این نیست که راهی برای مخفی کردن آن‎ها از انظار ارائه شده بلکه قابلیتی است که به کاربری که پیام یا ایمیل را فرستاده، این امکان را می‎دهد قبل از این که ایمیل توسط طرف مقابل خوانده شود، بتواند آن را برگرداند.

0

ماه گذشته اپلیکیشن BBM چنین ویژگی‎ای را معرفی کرده بود و حالا نوبت گوگل است تا چنینی قابلیتی را در اپلیکیشن اینباکس قرار دهد. طی سوال و جواب‎هایی که در Reddit و با سه نفر از اعضای گروه اپلیکیشن اینباکس گوگل ردوبدل شده بود، فاش شد که گوگل راهی برای کاربران اینباکس پیدا خواهد کرد تا بتوانند ایمیلی که تازه ارسال کرده‎اند را بلافاصله لغو ارسال کنند.

در سرویس تحت وب جیمیل و در بخش تنظیمات Google Mail Labs به کاربر این امکان داده می‌شود تا تنظیمات رو طوری قرار دهد که بلافاصله پس از ارسال ایمیل، ده ثانیه برای لغو ارسال آن فرصت داشته باشد. هنوز هیچ چیزی حتمی نیست اما احتمالاً این روش جدید شبیه همان روش بازپس‎گیری ایمیل‎های سرویس تحت وب جیمیل باشد.

ویژگی‎های جدید دیگری که برای اینباکس عرضه می‎شوند شامل پشتیبانی از استفاده‎ مرورگرهای مختلف و نیز ادغام با گوگل درایو خواهد بود. همچنین یک نسخه مخصوص تبلت‎ها نیز در نظر گرفته شده است. در حال حاضر این اپلیکیشن هنوز نیازمند دعوت‎نامه برای استفاده است تا گوگل بتواند قبل از عرضه‎ی جهانی، به آزمایش آن بپردازد.

این اپلیکیشن که برای سیستم‎عامل‎های اندروید و iOS در دسترس است، ایمیل‎ها را بر اساس موضوع دسته‎بندی می‎کند و امکان Snooze کردن ایمیل‎های خاص را فراهم می‎کند و در کل باعث افزایش تجربه‎ی کاربری و کار با اینباکس می‎شود.

بد نیست توضیحی درباره‎ی Snooze کردن ایمیل‎ها بدهیم: ممکن است گاهی اوقات شما یکسری ایمیل‎های ضروری دریافت می‎کنید که در آن زمان نیاز به بررسی سریع ندارند. در حالت عادی اگر بخواهید آن‎ها را کنار بگذارید تا بعداً بررسی کنید، ممکن است فراموشی به سراغتان بیاید اما با استفاده از قابلیت Snooze می‎توانید برای آن ایمیل‎ها زمان خاصی برای یادآوری تنظیم کنید تا در آن زمان به شما یادآوری کند و از این رو آنها را هیچگاه فراموش نخواهید کرد.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.