کره شمالی: نه! ما سونی را هک نکردیم!

با وجود شایعاتی مبنی بر اینکه شرکت سونی پیکچرز قرار است به صورت رسمی کره شمالی را مقصر حملات سایبری اخیر به خود بداند یکی از دیپلمات‌های کره شمالی بیان داشته که حملات اخیر کار این کشور نبوده است.

0

در حملات اخیر سایبری به شرکت سونی پیکچرز بسیاری از اطلاعات این شرکت از جمله فیش‌های حقوقی کارمندان گرفته تا سوابق پزشکی آن‌ها لو رفته است. تصور اینکه چرا مردم فکر می‌کنند که این حملات کار کره شمالی است، ساده است. بعد از تمام نکات گفته‌شده سونی پیکچرز در حال ساخت فیلمی به نام مصاحبه بود. در این فیلم به داستان ترور کیم جونگ اون پرداخته شده بود. البته در اینجا چند سر نخ دیگر نیز وجود دارد. هنگامی که هکرها کار خود را به عنوان محافظان صلح انجام می‌دادند ردپاهایی از خود بجا گذاشته‌اند که ظاهراً به کره شمالی ختم می‌شوند.

سال گذشته نیز کره شمالی به خاطر حملاتی مشابه به چند بانک و چند موسسه دیگر در کره جنوبی مورد سرزنش قرار گرفت. در کل راز حملات سایبری به سونی پیکچرز بسیار پیچیده‌تر از چیزی است که ظاهر آن نشان می‌دهد. ولی بهر حال این داستان می‌تواند مشکلاتی را برای کسانی که در این شرکت فعالیت می‌کرده‌اند را به وجود بیاورد و آن‌ها را مورد تهدیداتی قرار دهد.

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.