بلوتوث 4.2 با افزایش سرعت و ویژگی‌های جدید در راه است

بالاخره بلوتوث نسخه 4.2 نیز آماده عرضه شد که دارای سرعت و امنیت بسیار بالاتری نسبت به نسخه‎ی قبلی خود است.گروه توسعه‌دهنده‌ی سیستم بلوتوث (Bluetooth Special Interest Group)، به اختصار BSIG، خبر از آماده شدن پروتکل بی‎سیم نسخه‎ی 4.2 بلوتوث داده است.

0

بلوتوث نسخه‎ی 4.2 دارای یکسری برتری‎ها نسبت به نسخه‎ی قبلی خود است و دارای امنیت و سرعت بالاتر است و همچنین این قابلیت را فراهم می‎کنند که دستگاه‎ها و گوشی‎های همراه بتوانند به‌طور مستقیم به اینترنت متصل شوند.

در این نسخه‎ی جدید مصرف انرژی نیز کاهش یافته و به لطف افزایش 10 برابری ظرفیت بسته‎های انتقال داده‎ها، سرعت انتقال اطلاعات تا 2.5 برابر بیشتر از نسخه‎ی قبلی است. همچنین امنیت کاربران نیز بسیار بالا است و در صورتی که گجتی قصد وصل شدن به دستگاه کاربری کند، حتماً لازم است تا کاربر اجازه‎ی این کار را صادر کند.

احتمالاً نسخه‎های قدیمی هم بتوانند با ارتقای فریمور (Firmware) از این ویژگی‎های امنیتی جدید بلوتوث 4.2 بهره‎مند شوند. برای استفاده از نهایت سرعت این نسخه‎ی جدید لازم است که سخت‎افزارها نیز ارتقا یابند. با تمام این اوصاف مدت زمانی، احتمالاً تا سال 2015، طول می‎کشد تا تولیدکنندگان گوشی‎های هوشمند و تبلت‎ها از این تکنولوژی در دستگاه‎های خود استفاده کنند.

     [     The Verge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.