سونی رسما کره شمالی را مسئول هک کردن وب سایت استودیو خود دانست

شرکت سونی پیکچرز رسماً اعلام کرد که کره شمالی مسؤل حملات هکری به این شرکت است که سبب افشای فایل‎ها و اطلاعات حساس و از کار افتادن کل شبکه‎ی شرکت، در هفته‎ی قبل شده بود. این خبر را دو منبع نزدیک به تیم بازرسی به وبسایت Re/code اعلام کرده‌اند.

1

جزئیات آن چه که سونی و شرکت امنیتی مندیانت (Mandianet) می‎خواهند اعلام کنند هنوز در حال نهایی شدن است و یک اطلاعیه به زودی زود ارائه خواهد شد اما این منابع تایید کردند که کره شمالی به عنوان منشا و مسؤول این حملات نام برده خواهد شد.

 هفته‎ی گذشته این خبر منتشر شد که به دلیل حملات هکری، کارکنان این شرکت فیلم‎سازی مجبور به خاموش کردن کامپیوترهای خود و کار با قلم و کاغذ شدند. بعداً فایل‎ها و اطلاعات حساس نظیر اطلاعات حقوق کارکنان، طرح‎های تولیدی و پنج فیلم اکران نشده در سطح اینترنت منتشر شدند.

تاکنون تنها حدس و گمان درباره‎ی این حملات هکری بود اما این اطلاعیه، اولین خبر و اقرار عمومی خواهد بود. کره شمالی به دنبال متوقف کردن سونی برای انتشار فیلم “مصاحبه” (Interview) بود. داستان این فیلم راجع به یک مجری تلویزیونی و تهیده‌کننده‌اش است که فرصتی برای مصاحبه با رهبر کره شمالی بدست می‌آورند و توسط سازمان CIA برای کشتن رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، به خدمت گرفته می‎شوند.

re/code

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. پوریا داداشی می‌گوید

    خیلی ممنون استاد رامین گل ..