یک شرکت گمنام چینی مدعی نقض یکی از پتنت‌های خود توسط آیفون 6 اپل شد

در یک واقعه‎ی به نوبه‎ی خود شگفت‎آور، یک فروشنده‎ی گوشی که در چین قرار دارد مدعی شده که طراحی گوشی آیفون 6  یکی از پتنت‎های طراحی این فروشنده‎ی چینی را نقض کرده است.

3

از زمانی که برای اولین بار گوشی آیفون در سال 2007 عرضه شد تاکنون شرکتهای مختلف چینی، گوشی‎های مختلفی با ظاهری شبیه آیفون طراحی کردند و آن‎ها را با قیمت‎های ارزانی به فروش گذاشتند و از این طریق پول بسیار زیادی به جیب شدند. اکنون در یک واقعه‎ی به نوبه‎ی خود شگفت‎آور، یک فروشنده‎ی گوشی که در چین قرار دارد مدعی شده که طراحی گوشی آیفون 6 (که اپل آن را در نیمه‎ی دوم شهریور ماه عرضه کرد) یکی از پتنت‎های طراحی این فروشنده‎ی چینی را نقض کرده است.

Digiones-Smartphone
این شرکت چینی مورد بحث، شرکت دیجیون (Digione) می‎باشد (از اینرو متوجه می‎شوید که شرکت شناخته شده‎ای نیست). حق پتنت این شرکت مربوط به طراحی یک گوشی هوشمند اندرویدی می‎باشد که توسط این شرکت تحت برند 100+ با قیمت حدود 130 دلار به فروش می‎رفت.

Digiones-design-patent-versus-the-iPhone-6-01

رسانه‎ی خبری مک ورلد (MacWorld) یک نسخه از درخواست پتنت ثبت شده را بدست آورده است و نوشته است این پتنت در تیرماه توسط شرکت دیجیون ثبت شده است. این پتنت تنها در چین دارای اعتبار است و در واقع ابزاری را ترسیم می‎کند که شبیه به iPhone 6 است و از لحاظ ویژگی، این ابزار دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی و یک پردازنده‎ی هشت هسته‎ای مدیاتک می‎باشد.

Digiones-design-patent-versus-the-iPhone-6-02
شرکت دیجیون در 11 شهریورماه نامه‎ای برای شرکت اپل ارسال کرد، یعنی در زمانی که هنوز گوشی iPhone 6 بطور رسمی معرفی نشده بود (هر چند همه‎ی ما میدانستیم که ظاهر آن به چه صورتی خواهد بود). در این نامه صرفاً به شرکت اپل درباره‎ی احتمال نقض پتنت در آینده اطلاع داده شده بود و شرکت کوپرتینو (اپل) را به “برقراری ارتباط با حسن نیت” دعوت کرده بود.

به نظر نمی‎رسد که شرکت اپل ابداً جوابی داده باشد چون اخیراً شرکت دیجیون آن نامه را با عنوان “شانسی برای گفتن حقیقت” بر روی ویبدو (Weibdo) (وبسایت میکروبلاگ معتبر چینی) قرار داده است. هنوز معلوم نیست که آیا شرکت دیجیون به تعقیب قانونی اپل می‎پردازد یا نه. با این حال ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا ببینیم در پایان چه چیزی پیش خواهد آمد.

 

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. جو--آد می‌گوید

    خدا رحم کنه به تمام کشور های جهان.
    چین تا سال آینده نصف کارخانه های گوشی سازی را ورشکست خواهد کرد…
    بهتره برای خرید گوشی یک سال صبر کنیم تا چینی ها بتونن هزار تا غول دیگه بسازن ….

  2. محسن می‌گوید

    سلام
    این گوشی به نسبت قیمتش واقعا مشخصاتش عالیه

    این گوشی به ایران میاد؟
    ۵ روز دیگه رونمایی میشه
    اگه قراره به ایران بیاد چقدر طول میکشه تا بیاد؟

  3. Amir می‌گوید

    نوبره
    هرجا به غیر از چین بود میشد گفت شاید اینطور باشه ولی چینیا که از جون مرغ تا هر چی وجود داره رو کپی میکنن
    حالا شلنگ تخته میندازن