آیا می‌دانید فوجیتسو تلفن همراه ماژولاری دارد که کیبورد آن جدا می‌شود؟

اگر فکر می‌کنید پروژه Ara گوگل اولین در نوع خود است، در اشتباه هستید زیرا تا پیش از این شرکت‌های مختلف ژاپنی از جمله فوجیتسو اقدام به ساخت و عرضه‌ی گوشی‌هایی با قابلیت ماژولار کرده‌اند.

1

این اولین باری نیست که یک موبایل ژاپنی مورد توجه قرار گرفته و البته آخرین بار هم نخواهد بود زیرا باوجود شرکت‌هایی همچون سونی هر روز باید منتظر یک برگ تازه از فناوری‌های جدید به کار گرفته در تلفن‌های هوشمند باشیم؛ برای مثال می‌توان به F-04B Separate Keitai شرکت فوجیتسو اشاره کرد.

Fujitsu-F-04B-Separate-Keitai (21)

 

شاید کمتر نام تلفن ماژولار فوجیتسو را شنیده باشد، اما این دستگاه در سال ۲۰۱۰ با نام F-04B Separate Keitai همراه با کیبورد جداشدنی به بازار عرضه شد.
این محصول شامل دو تکه جدا از هم است که از طریق نیروی مغناطیسی به یکدیگر متصل شده و با استفاده از بلوتوث با هم ارتباط برقرار می‌کنند. ایده اصلی تولید این دستگاه، امکان تایپ پیام در هنگام صحبت با گوشی توسط کاربر بود. همچنین می‌توان از کیبورد  F-04B Separate Keitai  به عنوان یک گیم پد استفاده کرد.

شرکت سازنده برای این دستگاه قابلیت‌های دیگری همچون اتصال اسکنر، پرینتر و پروژکتور را نیز در سر می‌پروراند، اما بنا به مسائل فنی تیم سازنده F-04B نتوانست در آن زمان به تمام طرح‌های جانبی آن جامعه عمل بپوشاند.

Fujitsu-F-04B-Separate-Keitai (211)

اما تلفن همراه ماژولار فوجیتسو دارای مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندی در زمان خود بود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به صفحه‌نمایش  ۳.۴ اینچی لمسی مورب و دوربین اصلی ۱۲.۲ مگا پیکسلی اشاره کرد. همچنین باتری این دستگاه می‌توانست تا ۵۰۰ دقیقه مکالمه مداوم و ۲۰۰۰ ساعت حالت آماده به کار را دوام بیاورد.F-04B دارای سنسوری بود به دستگاه اجازه می‌داد به عنوان یک گام شمار نیز عمل کند. تلفن همراه ماژولار فوجیتسو علا رقم مشخصات و امکانات خوب، نتوانست به ارقام فروش قابل توجهی دست پیدا کند.

phonearena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. امیر می‌گوید

    p990 سونی اریکسون هم قابلیت جدا شدن اون کیبورد خسته! رو داشت
    ولی زیرش یه کیبورد دیگه هم بود :)