گیم‌نت: نقد بازی Assassin’s Creed Unity؛ پرواز شاهین سیاه

هفت سال می‌گذرد از زمانی که اولین نسخه‌ی Assassin’s Creed با روی کار آوردن چند فرمول ساده توانست خودش را در میان چندین بلاک باستر بزرگ نسل هفتم جا کند و سر زبان‌ها بیفتد. یک وقفه‌ی دو ساله تا سال 2009 باعث شد تیم مونترال یوبی‌سافت بتواند ایده‌ی یک سه‌گانه‌ را تا سال 2011 با داستان اتزیو آدیتوره استخراج کند. نسخه‌ی سوم با ضعف و کاستی‌های متعددی منتشر شد و در ادامه نسخه‌ی چهارم یکی از لذت‌بخش‌ترین عناوین از این سری بین هواداران نام گرفت. رونمایی از Unity باعث شد برای اولین سال دو نسخه‌ی کنسولی از این سری را در کنار هم داشته باشیم؛ یکی نسل هشتمی و دیگری نسل هفتمی!

79

اتحاد به چند دلیل یک بازی متفاوت تلقی می‌شد؛ اول از همه این که اولین نسخه‌ای بود که پس از انتشار کنسول‌های نسل هشتمی به صورت انحصاری برای این کنسول‌ها و پی سی منتشر شده و در سویی دیگر یوبی‌سافت این بار دست به ساخت عنوانی بر اساس یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ‌ساز کشور خودش زده, انقلاب کبیر فرانسه.

این بار داستان بازی ما را به پاریس در دهه‌ی 1790 می‌برد؛ شهری که در آن برهه‌ی زمانی خونین‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کرده و روایت‌گر انقلاب مردم در برابر دولت ورشکسته‌ی فرانسه است. این بار سازندگان به جای ساخت محیط‌های ایتالیای رسنانس و یا شهرهای امریکا در خلال انقلاب و جنگ‌های داخلی، روایتی متفاوت را تعریف می‌کند. بازیکن کنترل آرنو دوریان جوانی که به تازگی به فرقه‌ی اساسین‌ها پیوسته را در دست می‌گیرد. تفاوتی که در شخصیت‌پردازی آرنو با دیگر شخصیت‌های سری مثل الطائر و اتزیو دارد این است که او برای هدفی می‌جنگد که در ابتدا کاملا شخصی است اما ناغافل قصه‌ی انتقام گرفتن بابت مرگ پدرش از طرفی شاخه‌ی درام پیدا می‌کند و از طرفی به خون‌خواهی از کل تمپلارهای شهر راه می‌یابد.

AC2

از طرفی کارکترهای جانبی مثل الیزه و دوستان اساسینِ آرنو شخصیت‌پردازی خیلی خوبی ندارند و در واقع می‌توان گفت تلاشی برای قرار دادن آن‌ها در محوریت اصلی خط داستانی نشده است. الیزه به عنوان دوست قدیمی آرنو و سایدکیک او در برخی مراحل گذشته‌ی جالبی دارد. پدرش که یکی از سردسته‌های تمپلارهای شهر بوده لطفی را به آرنو می‌کند که باعث می‌شود روابط احساسی میان او و الیزه پیوند بیشتری بخورد.

پدرآرنو یکی از افراد در خاندان سلطنتی فرانسه بوده که در نوجوانی‌ آرنو به قتل می‌رسد لذا او برای انتقام گرفتن هر چه بیشتر مصمم می‌شود به اساسین‌ها بپیوندد و در نهایت نیز انتقامش را از قاتل پدرش می‌گیرد اما در نهایت توسط پدر الیزه دستگیر می‌شود ولی به جای مجازاتش او را تحت حمایت خود می‌گیرد تا زمانی که وی به دوره‌ی جوانی می‌رسد اما از قضای روزگار خودش در یک جریان گنگ به قتل می‌رسد. اینجا هدف آرنو و الیزه بیشتر به هم ارتباط پیدا می‌کند اما در نهایت هر کدام روش خاص خودشان را برای پیاده کردن نقشه‌ی انتقام از عاملین جنایت به کار می‌برند. به همین خاطر است که در بسیاری از قسمت‌های بازی این دو را حتی رو در روی هم می‌بینیم.

از نظر وسعت باید گفت که یوبی‌سافت تمام تلاش خود را کرده که بتواند در نهایت محیطی وسیع از نظر ظاهری را به ارمغان بیاورد ولی کلیت شهر و طراحی‌های آن مانند نسخه‌های گذشته است و از روی نقشه می‌توانید به مراحل مختلف داستانی، کو-آپ و مراحل فرعی دیگر دسترسی داشته باشید هر چن از این نظر بازی پیشرفته‌تر شده و شاهد دسترسی سریع‌تر به مراحل و نقاط روی نقشه هستیم.

گیم‌پلی بازی که حالا دیگرمراحل کشتی سواری ندارد و بیشتر به گیم‌پلی نسخه‌ی دوم و برادری نزدیک شده، ظرافت‌های بیشتری با خود دارد. اول از همه از آن جایی که بازی به صورت نسبی نسل هشتمی شده، دیگر شاهد آن حرکات خشک در پارکور و بالا رفتن از دیوارها و ساختمان‌ها نیستیم و به جایش گشت و گذار انجام مراحل تعقیب و گریز با وجود بزرگ‌تر شدن منطقه‌ی خشکی که همان شهر پاریس و حومه‌ی آن است، لذت‌بخش‌تر شده است.

AC1

از طرفی اضافه شدن قابلیت کو-آپ و حذف بخش آنلاین از بازی سبب شده تا شاهد یک همکاری جذاب از نوع اساسینی برای اولین بار در سری باشیم. در این حالت برای اکثر مراحل بازی این قابلتی در نظر گرفته شده که بازیکنان تا سقف چهار نفر گروه‌هایی را متشکل از اساسین‌ها تشکیل داده و به انجام مراحل بپردازند. به همین دلیل بخش شخصی سازی وسیعی در نظر گرفته شده تا شما بتوانید اساسین مورد علاقه‌ی خود را طراحی کرده و وارد بازی شوید. در قسمت‌هایی که از روی نقشه علامت‌گذاری شده‌اند، “تاورن”هایی وجود دارد که اگر دوستانتان در بازی آنلاین باشند می‌توانید آن‌ها را در حالت نشسته در این تاورن‌ها ببینید و به آن‌ها درخواست بازی کو-آپ بدهید. نتیجه‌ی بازی بعدا در بازی هر کس به صورت شخصیت ثبت خواهد شد.

خط داستانی بازی کوتاه است و نهایتا در 15 ساعت می‌توانید آن را تمام کنید اما این در حالی است که مراحل فرعی بازی خوشبختانه تعداد زیادی دارند و برای صد درصد کردن بازی اتحاد را می‌توان یکی از رقبای عناوینی در سطح بتمن: شهر آرکام دانست که برای به اتمام رساندنش به صورت کامل بهبیش از پنجاه ساعت نیاز دارید.

سیستم مبارزات در نگاه اول کمی متفاوت‌تر از نسخه‌های قبلی به نظر می‌رسد و در اتحاد باید از فرمول‌های پیچیده‌تری نسبت به قبل استفاده کنید. به همین دلیل است که در صورتی که بی‌گدار به آب بزنید به سرعت از پا در می‌آیید و از نشانه‌های آن هم حذف شدن کلی Counter Kill است. دشمنان از نظر تعداد و شیوه‌ی حمله و دفاع با یکدیگر تفاوت دارند و نمی‌توان از یک استراتژی واحد برای از پا در اوردن آن‌ها استفاده کرد.

شخصی سازی و سفارشی کردن کارکتر نقش پررنگ تری به خود گرفته‌است. بازیکن در طی بازی با انجام کارهای مختلف XP کسب می‌کند که می‌تواند در 4 بخش از آن استفاده کنند: Melee ( حمله )، Health ( دفاع )، Ranged ( جهت‌یابی ) و Stealth. به عنوان مثال آرنو می‌تواند قابلیت Eagle Pulse را فعال کند که به وی اجازه می‌دهد تعداد گاردهایی را که در محل مورد حمله وی وجود دارد به او نشان دهد.

محیط پویای بازی از دیگر شاخصه‌هایی است که پس از سگ‌های نگهبان حالا به اتحاد هم راه یافته. به این شکل که NPCهای داخل محیط با دیالوگ‌های جالبی که دارند حس واقعی بودن و رئال خاصی را به مخاطب القا می‌کنند. مثلا شخصی که از او دزدی می‌شود یا شخصی که یکی از اعضای خانواده‌اش را از دست داده و از دیگران کمک می‌خواهد. بیشتر این دیالوگ‌ها دارای مراحلی هستند که پاداش‌های کوچکی دارند ولی در نوع خود سرگرم کننده‌اند.

AC3

از نظر بصری اتحاد بازی قدرتمندی در چندین بخش است اما بدون عیب و ایراد هم نیست. نورپردازی در نوع خود به بهترین نحو انجام شده و حس واقعی بودن را در خیابان‌های پاریس حس می‌کنید و از طرفی سایه‌زنی‌ها ظرافت همیشگی خود را دارند و بر پویایی بازی افزوده‌اند. اما یک مشکل گریبان‌گیر بازی باگ‌های متعدد در همین زمینه و افت فریم به صورت مشهود حتی در نسخه‌ی پی سی بازی است که برای یک بازی با لقب کاملا نسل هشتمی اصلا به جا نیست. بارها پیش می‌آید که آرنو داخل دیوار گیر می‌کند، کله‌اش با کله‌ی مردم عادی عوض می‌شود (!)، در هنگام کمبو زدن تاخیر دیده می‌شود و یا این که بخشی از قسمت‌های شهر در یک بارگذاری به خوبی لود نمی‌شوند.

در نهایت باید گفت که فرقه‌ی قاتلین: اتحاد در حالت عادی یک بازی متوسط است که اگر مخاطبش باشید و با آن ارتباط برقرار کنید بالاتر از این حد و در غیر این صورت پایین‌تر از این حد ظاهر می‌شود هر چند که در نهایت در حد هیچ کدام از وعده و وعیدهای یوبی‌سافت مثل بازگشت به اوج و شاهکار تبدیل نشد ولی بازی لذت بخشی است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

79 نظر برای این مطلب
  1. mahdi می‌گوید

    آقا روی
    رم ۸
    گرافیک ۴ گیگ ۱۰۵۰
    i5 9400

    میشه بازی کرد؟ برا سیستم سنگین نیست؟خراب نمیکنه؟

  2. علی مهدوی می‌گوید

    با عرض سلام وخسته نباشید میخواستم ببینم بازی اساسین کرید یونیتی رو سیستم من باگرافیک متوسط اجرا میشه یا نه؟ مشخصات سسیستمم اینه:
    رم:8
    کارت گرافیک: Nvidia gtx 730
    سی پی یو: Intel core i3 4100@ 3.60 GHz

    1. علی ارغوان می‌گوید

      گرافیک ضعیفه. باید امتحان کنید

  3. محسن می‌گوید

    رو گرافیک 2 رم 6 هم نصب میشه یا نه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیلی گُنگه! مشخصات سیستم رو باید اعلام کنید گرافیک 2 یا 4 هیچ معنایی نداره و صرفا میزان حافظه VRAM هست

  4. Reza می‌گوید

    خیلی هم خوب،،فقط یک چیز دیگه،، من پسر خالم با کارت گرافیک gt740 2g ddr5..RAM6..CPU..corei5 4460 ،داره بازیه کوانتم بریک رو روی مدیوم راحت بازی میکنه،ولی من چطور با این که سیستمم از اون قویتره باید از مدیوم پایین تر بازی کنم؟؟؟چه قطعه ای از سیستمم ضعیفه؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      منظور از راحت چند فریم بر ثانیه هست؟ ملاک حداقل 60fps هست

      1. Reza می‌گوید

        روی۴۰فریم ،،لگ هم نداره

        1. علی ارغوان می‌گوید

          استانداردی که مد نظر ماست 60 فریمه چون نرخ رفرش همه صفحه نمایش ها حداقل 60 فریم بر ثانیه است. اگر کمتر مد نظر شماست امتحان کنید.

          1. Reza می‌گوید

            خب من اگه با این سیستم ،کوانتم بریک رو بازی کنم،با ۶۰فریم،کیفیت بازی زیاد پایین نمیاد؟؟؟؟؟؟؟،،اخه میدونین میخوام جوری باشه که بشه بازی کرد.

  5. Reza می‌گوید

    بازی هایی مثل ،بتلفید1 و کوانتم بریک رو روی چه حالتی میتونم بازی کنم؟؟؟ امیدوارم سرتونو بدرد نیاورده باشم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بتلفیلد 1 احتمالا با تنظیمات High و کوانتوم بریک medium یا کمتر

  6. Reza می‌گوید

    ممنون از پاسخ گویی،،فقط با این رزولیشن وقطعات روی hige میتونم بازی کنم یا mediom

    1. علی ارغوان می‌گوید

      احتمالا low تا medium. این بازی خوب برای pc بهینه نشده

  7. Reza می‌گوید

    با سلام ‌،،خواهشا جواب منو بدید که بد جوری گیر کردم،من رزولیشن مانیتورم اینه: HD.1366×768. native resolution .ال جی ،۲۰اینچ، گرافیکم: gtx1050 2g,,RAM:8g..CPU:corei5 2400s،به نظر شما من این سیستم میتونم بازی اساسینس یونیتی رو روی رزولیشن۹۰۰p بازی کنم؟؟ یا به خاطر مانیتورم نمیتونم؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      وقتی وضوح مانیتورتون 768p هست قاعدتا نمیشه 900p بازی کرد و باید همون وضوح مانیتور رو توی تنظیمات انتخاب کنید.

  8. Reza می‌گوید

    این گرافیکی که گفتم با پاور گرین 380وات هم خوانی دارند،یا باید پاورمم ارتقاع بدم؟?

    1. علی ارغوان می‌گوید

      از این سایت کمک بگیرید:
      http://www.coolermaster.com/power-supply-calculator/

  9. Reza می‌گوید

    خیلی ممنون که جوابمو دادید مهندس ارغوان،،فقط یک چیز دیگه،من میخوام کارت گرافیکمو ارتقاع بدم به نظر شما این بازی با کارت گرافیک gtx1050 gaming x2g GDDR5 روی چه حالتی اجرا میشه؟؟بقیه قطعاتم که گفتم؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      با 1050 میتونین با وضوح 1080p با تنظیمات medium بازی کنید و وضوح 900p تنظیمات High. البته اگر فریم ریت 60 به بالا مدنظرتون باشه

  10. Reza می‌گوید

    ممنون از پاسخ گویی.فقط یک چیز دیگه، کارت گرافیک gtx750ti برای این بازی خوبه ؟؟ روی حالت خوب؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      حداکثر با تنظیمات medium اجرا میشه

  11. Reza می‌گوید

    با سلام عرض خسته نباشید .ببخشید من با این سیستم میتونم بازی رو روی چه حالتی بازی کنم..سیستمم اینه..گرافیک GT630 4G..RAM..8G..CPU..corei5 .2400 .اگه جواب بدید ممنون میشم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      کارت گرافیک برای این بازی ضعیفه. شاید با حالت Low اجرا بشه و شاید نشه

  12. شایان می‌گوید

    سلام
    ببخشید من نسخه syndicate و unity رو بخوام بازی کنم کدوم رو اول شروع کنم؟ هر دوش خوبه یا فقط syndicate رو بازی کنم؟

  13. حسین می‌گوید

    سلام.دوستان این بازی روی ایکس باکس وان حالت افلاین دونفره داره؟

  14. محمد می‌گوید

    سلام.من این نسخه رو روی کنسول ایکس باکس وان بازی میکنم.sequence 11. مموری سه،دیگه اون علامت تعجب برای مرحله نیستش؟?
    دارم دیوونه میشم لطفا کمکم کنید.

  15. mohamadchoopani می‌گوید

    دوستان لطفا جواب منو بدید رو این سیستم اجرا میشه
    سی پی یو2.6ghz

    گرافیک 1 گیگ

    ویندوز 10 64bit

    رم 4 گیگ

    Intel 2 core

    با تشکر

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر

  16. Mohamadchoopani می‌گوید

    سلام روی این سیستم اجرا میشه گرافیک 1 گیگ رم 4 گیگ و سی پی یو 2.6ghz با تشکر

  17. mehdi می‌گوید

    من اول اسیسین نسخه یونیتی رو بازی کردم ولی تا نصف رفتم پاک کردم رفتم نسخه rough رو ریختم.تو نسخه rough اخره داستان خیلی قشنگ میشه ک شخصیت بازی (شای) پدر کسیو میکشه ک تو نسخه یونیتی نقشه اول رو دارد…نسخه rough دید متفاوتی نسبت ب اسیسین ها ب ما میده ولی من چون از نسخه یک تا الان عاشق اسیسین ها بودم ب نظرم rough برام یکم درکش سخت بود ک بیام اسیسین بکشم…در کل ب نظرم اول rough بازی کنید بعد یونیتی اینجوری هضم داستان براتون اسون میشه

  18. S.P.C می‌گوید

    بنظرم داستان Rogue از همش قشنگ تره

  19. جواد می‌گوید

    چجوری میشه لباس هایی که ماله اساسین های قبلی بود رو بگیری مثل etzio altair‌ میشه راهنمایی کنید که چجوری؟

  20. رضا می‌گوید

    آقایی که پرسیدین سومین آدم مهم رو چجوری بکشید . اول باید درون یکی از اون کاه ها بروید و قایم شید گزینه ی wait که در نسخه ی pc دکمه ی e هست رو نگه دارید . وقتی شب شد آدم های دور و برتون رو بکشید اما همه را به صورت مخفی تا به اون آدمه نزدیک بشید و با تیرتون بهش شلیک کنید . حالا چند تا از محافظاش از دورش دور میشن حالا باید به صورت مخفی بهش نزدیک بشید و خنجر خود را بهش بزنید تا بمیره وقتی کشتیش یک smoke bomb یا بمب دود زا رو بزنید و فرار کنید و قایم شید تا محوطه سفید بشه حالا فرار کنید

  21. نوید می‌گوید

    هر چی باشه از بلگ فلگ بهتره گیم پلی جدید و همه چی خوب بود این بازی شاهکار بود

  22. arian می‌گوید

    سلام من کامپیوتر تازه ارتقا دادم مادر بردم ddr3است ورمم4ddr3است و گرافیکم2 ddr5 است وcpu۶هسته ای بازی رو اسپورت میکنه؟

    1. nin می‌گوید

      اسپورت نه ساپورت

  23. reza می‌گوید

    داداش مرحله ایی که میخوای سومین آدم مهم رو بکشی باید چیکار کرد ?

  24. mohammad می‌گوید

    من رو xbox one بازیش کردم عجب بازیه ردیفیه لنگش نیست

  25. ali می‌گوید

    باسلام خسته نباشید این بازی از بلک فلاگ جدید تره؟؟؟ ممنون میشم جواب بدید

    1. سپهر می‌گوید

      بله جدید تره

    2. etsiuo می‌گوید

      بله جدید تره

  26. محمد جواد می‌گوید

    سلام خسته نباشید به نظرتون رو این سیستم میاره ؟
    CPU COREi 5 2.50ghz
    Graphic 1.5intel
    Ram 4 gig
    لطفا جوابمو بدید ممنون میشم

  27. maziyar می‌گوید

    ببخشید میشه توضیح بدین چجوری میشه تو بازی اساسین کرید کو اپ بازی کنیم

  28. Ender creeper می‌گوید

    باگ که زیاد داره!
    نمونش اینه که اگه یکی از یارهات داره از رو شیروونی یه خونه می ره بالا، وقتی به تهش میرسه می ره تو آسمون و همین طور بالا و بالاتر.

    1. سپهر می‌گوید

      واقعا؟

  29. محمد می‌گوید

    سلام ترو خدا جواب بدین ایااا رو سیستمم میاره بازی رو CPU =COR I5 4460 RAM= 16GB VGA =GEFORCE GTX 750 TI ممنون میشم بگید

  30. امیر می‌گوید

    من با نظر رضا موافقم واقعا بازی عالی بود برا پلی4بازیش میکنم بردمش تا اخر هیچ باگیم نداره من نمره100به این بازی میدم

    1. محراب می‌گوید

      چند مرحله داره

  31. مهدی می‌گوید

    به نظر من یونیتی ی عنوان عالی بود باگم جزعی از بازی واقعا با این بازی یاد نسخه ی دوم میفتی چون قانون اساسین بودن برگشته فقط دو ایراد داره یکی اسب و کالاسکه نداره دومی هم درصد بازی کم و من به این بازی 95میدم یکم راجب بازی فکر کنید بعد بگید در ضمن کانر هیچ مشکلی نداشت این در حد ی گیمر نیست اساسین هیچ ایرادی نداره متاسفانه دیدم از جی تی ای وی ام ایراد میگرفتن

  32. ARMAN AZARI می‌گوید

    سلام دوستان وقتی دیدگاه هاتون رو خوندم دیدم همه از نظر گرافیک بالای یونیتی نا راضی هستید و دلیل هنگ این بازی دو معنی داره یا بهینه سازی نشده ویا بیش از حد گیم خوبیه و درزمن نسخه ی اصلیه این بازی در ایران وجود نداره و حتی کسایی که ورژن 1.1.0 این بازی رو نصب کردن مرحله هاش سیو نمی شد برای هنگ نکردن این بازی روی pc دو راه وجود داره یا باید پچ DIDKINGS رو نصب کنید که فقط روی بعضی سیستم ها کار می کنه ولی اسون ترین راه این هستش که ویندوز ده نصب کنید من خودم این کار رو انجام دادم می تونم یونیتی رو با کیفیت عالی بازی کنم چون DIREKTX 12 رو به صورت اوتوماتیک رو کامپیوتر نصب می کنه پیشنهاد می کنم امتحان کنید چون من این کار رو کردم و جواب داد

  33. محمود می‌گوید

    با سلام من اساسین کرید یونیتی رو روی کامپیوترذنصب کردم ویندوزم سون 64 بیته رمم هشته گرافیکمم دو هستش وقتی روی بازی کلیک میکنم اروری میاد که نوشته directx 11 آیا دایرکس یازده رو دانلود کنم بازی میاد ؟ لطفا خواهش میکنم جواب بدید خواهش میکنم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      احتمالاً مشکل از دایرکت ایکس یا درایور کارت گرافیک هست. مطمئن بشید آخرین نسخه هر دو رو نصب کردید

  34. ali می‌گوید

    با سلام من در این بازى در یه قسمت موندم نمى دونم باید جى کار کنى در اون قسمت موندم که میریم تو یه قبرستون بعد اونجا یکى یه کتاب میزاره رو یه قبر بعد که میریم سمت کتاب تو کتاب یه نقشه هست که یه قسمت از قبرستونو با خط قرمز جدا کرده بعد یه نوشته میاد که میکهalarm bell in this area میشه لطفاً کمکم کنید

    1. ARMAN AZARI می‌گوید

      سلام دوست عزیز در اون مرحله داخل یکی از اون جایگاه های که توش مخفی میشن بورو مثلا یه جایی مثل اون پرده ها که وقتی میری داخلش مخفی میشی بعد وقتی داخل اونجا شدی دکمه ی E رو نگهدار بعد یه ویدو میاره که خودش میگه باید چی کار کنی

  35. مجتبی سرکوبی می‌گوید

    سلام من بازیassassins unity24 درصد ان را رفته ام یعنی تمامش کردم میخاهم بدانم که اگر بخواهم یار داشته باشم باید چکار کنم منps4دارم همان یار هایی که در تصویر هست

  36. moris می‌گوید

    اقا من موندم که assisen cread unity بخرم و اگه بخرم میتونم ازش لذت ببرم خواهشا جوابمو بدین ممنون

    1. MAHDI می‌گوید

      بله انقدهم بدنیس من روی PS4بازی کردم مشکلی نداشت

  37. AMIR CELL CREED می‌گوید

    با سلام نقد فوق العاده ای بود ولی به نظرم این امتیازی که دادید منصفانه نبود…..من الان رم 2 گیگایایت دارم و برای اجرای این بازی میخوام به 6گیگ ارتغا بدمش و همچنین ویندوزم 32 بیتی هستش که میخوام به 64 ارتغاع بدم.آیا این بازی ارزش این کارا رو داره اگر سریع جواب بدید ممنون میشم.

  38. محمدباقر می‌گوید

    سلام
    ببخشید یه سوال دارم خواهش میکنم جوابمو بدین لطفا . بازی assassin’s creed unity بازی کردم
    میخواستم بدونم این بازی چه ربطی به اتحاد داره؟ جزیان چیه دوستان
    ممنون میشم جوامبو بدین

    1. AMIR CELL CREED می‌گوید

      سلام.آقا محمد باقر فکر میکنم منظورش اتحاد بین اساسین ها و مردم فرانسه باشه

    2. assassin می‌گوید

      نه دوست من یونیتی یعنی اتحاد

  39. محمدباقر می‌گوید

    سلام دوست عزیز یه سوال این بازی وقتی اون مرحله که یک اساسین میکشی که شمشیر جادو داره دیگه مرحلی ای نداره ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!! اگه نداشته باشه خیلی الکی بوده ها

  40. علی می‌گوید

    من این بازی را روی ps4 داشتم بازی بدی نبود… فقط یکم گیر داشت و لگ میزد برای ps4 طبیعیه؟ اخه یکم نگران شدم که یک وقت ps4 ام خراب باشه!!! چون تازه خریدم

  41. m.n می‌گوید

    bebakhshid khiliha migan bazie asunitymozakhrafe varaftam dar gayi khandam ce assassinsuniti bazi zaaifi az abdaramad

  42. علی از نپتون می‌گوید

    سلام ببخشید بابت اسپم این بازی روی رم هشت دی دی ار ۴ و گرافیک جیتی ایکس و سیپیو اینتل کور ای هفت… هشت هسته ای چهار و هشت گیگاهرتز اجرا میشه؟

    1. Hosein می‌گوید

      داداش رو این اجرا مشه رو چی اجرا شه میخواستی سیستمت رو به رخ بکشی ؟

    2. ARMAN AZARI می‌گوید

      ببخشید ولی اساسین بدلیل همکاریه نزدیک با انویدیا بهتره که با گرافیک انویدیا بازی شه درزمن روی اینتل قیافه هاشون معلوم نیست

  43. اشکان می‌گوید

    در رابطه با بازی اساسین باید بگم که کمپانی یوبیسافت بهتره که هرچه سریعتر به سری اساسین ها پایان بده اینطوری عابرومندانه تره وقتی یه شرکت میاد میگه که سه سال زمان گذاشته و بازی اساسین کرید 3 رو ساخته و ادعا میکنه که اوج توانایی یوبی سافت در اساسین کرید 3 جمع شده نتیجه اینه که وقتی اساسین کرید 3 رو بازی میکنی کانر در حین حرف زدن به دوستانش به اونها پشت میکنه و سرشو مثل جغد 180 درجه میچرخونه و با دوستانش صحبت میکنه!!!!!!!!!!!!!بار کنید گیم پلی نزدیک به واقعیت داستانی حماسی و نزدیک به واقعیت در سری بازی های اساسین اولویت اول رو دارن بعد گرافیک و فلان و فلون این یوبی فکر کرده که اگه یه نورپردازی اضافی انجام بده نونش تو روغنه در حالی که خبر نداره که از کجا به کجا رسیده دوستان بزرگترین عیب این بازی هوش مصنوعی این بازی است که به دور از واقعیت هستش اخه در طی مراحل بازی واقعا اساسین و یا حتی سربازا کارایی رو انجام میدن که با عقل هیپ جونوری جور در نمیان

    1. ﺁﺭﻣﺎﻥ می‌گوید

      ﻣﻦ ﺑﺎ اﻳﺪﻩ ﺷﻤﺎ ﻛﺎﻣﻼ ﻣﺨﺎﻟﻔﻢ اﻟﺒﺘﻪ ﻧﻆﺮ ﺷﻤﺎ ﻣﺤﺘﺮﻣﻪ ﻭﻟﻲ ﺑﺎﻳﺪ اﻳﻦ ﻧﻜﺘﻪ ﺭا ﻫﻢ ﺩﺭ ﻧﻆﺮ ﺩاﺷﺖ ﻛﻪ ﺑﺎﺯﻱ اﺳﺎﺳﻴﻦ. 3 ﺑﺮاﻱ ﺳﺎﻝ 2012 ﻫﺴﺘﺶ و ﺑﺎ ﺗﻜﻨﻮﻟﻮﮊﻱ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻟﻂﻔﺎ ﺑﻪ ﻋﻼﻳﻖ و ﺳﻼﻳﻖ ﺩﻳﮕﺮاﻥ ﻫﻢ ﺗﻮﻫﻴﻦ ﻧﻜﻨﻴﺪ

  44. reza می‌گوید

    خیلی این بازی بده

  45. Lord می‌گوید

    با عرض سلام
    همچنین به آقای سعید زعفرانی…
    نقد خوب بود و در بخش نمره هر کس بنا به عقایدی که دارد نمرات خود را ارایه میدهد که بحث کاملا منطقی هست.
    و همچنین بخش نظرات را گذاشته اید برای شنیدن نظرات خوانندگان ساین خود و هر کس آزاد است نظر خویش را ابراز کند که یک امر بدیهی است (البته به شرطی که توهین و … نباشد و با اصول اخلاقی و فرهنگی مطابقت داشته باشد)
    خوب جناب زعفرانی محترم شما باید به دنبال خوانندگان و دنبال کننده گان برای سایت خود باشید و به نظراتشان احترام بگذارید و جوابی منطقی برایشان مطرح کنید نه اینکه ناراحت شوید و جوابی طعنه آمیز بدهید که باعث دلسردی طذفداران سایت شما شود.
    امید وارم از نظر بنده ناراحت نشده باشید.
    با احترام و تشکر
    Lord

  46. amir می‌گوید

    عالی بود منکه هنور ز بازی نکردم شیفتشم

  47. شهاب می‌گوید

    یک بازی کاملا خسته کننده و از لحاظ گرافیک واقعا افتضاح بود فکرش رو هم نمیکردم گرافیکش اینقدر پایین باشه( رو گرافیک اولترا اجرا کردمش) . نصف گرافیک call of duty advance رو هم نداشت

  48. حسین می‌گوید

    یکی از بدترین نقد ها بود!!! تقریبا نقد خوبی بود اما این چه نمره ای بود انصافا حقش این نبود بازیش هم اصلا متوسط نبود و یک عنوان عالی بود ( با احتساب پچ ) باید حداقل 8.4 میدادید

    1. سعید زعفرانی می‌گوید

      دفعه‌ی بعد قبل از نمره دادن از شما می‌پرسیم.

  49. امیر رضا محمودی می‌گوید

    این نسخه از اساسین در واقع از موتور های گرافیکی بسیار پر قدرتی پیروی میکنه یعنی گرافیک به خدا باور نکردنی داره البته برای کسانی که سوپر کامپیوتر یا سوپر لب تاب گیمینگ 7 یا 8 میلیونی دارن کلا اساسین بازی خوبیه فقط سبک بازیش یه کم خسته کننده و سخته البته در بعضی مراحلش که در نسخه پرچم سیاه واقعا دیگه ادمو خسته میکرد در مراحلی که باید پنهانی انجام میدادی

  50. QQ می‌گوید

    نقد خوبی بود.تشکر