FES Watch؛ ساعت سونی با فناوری e-paper این شکلی خواهد بود!

این روزها اخباری از جانب سونی مبنی بر ساخت ساعت هوشمندی با استفاده از تکنولوژی e-paper (کاغذ الکترونیک) به گوش می‌رسد. به گزارش وال استریت ژورنال این ساعت هوشمند در یکی از واحدهای زیر مجموعه‌ سونی تولید می‌شود و هزینه‌های طراحی و ساخت آن از طریق یک پروژه استارت آپ، جمع آوری شده است.

1

صدور فرمان از طریق حرکات دست به صفحه نمایش و بند گوشی انجام خواهد شد و اگر محاسبات سونی درست از آب درآید با محصولی روبرو خواهیم شد که احتمال می‌دهیم انقلابی در عرصه تولید دستگاه‌های الکترونیک شخصی نظیر ساعت ایجاد کند. جالب اینجاست که این ساعت جدید زیاد هم هوشمند به نظر نمی‌رسد اما از لحاظ طراحی جای شکی باقی نمی‌گذارد که دل خریداران را خواهد ربود.

Sony's-e-paper-watch-07

از طرف دیگر تجهیزات الکترونیک زیادی نیز در این ساعت تعبیه نشده است و به همین دلیل گفته می‌شود که می‌تواند تا ۶۰ روز از یک باتری ساعتی معمولی انرژی خود را تامین کند. ساعت هوشمند جدید که FES watch نامیده می‌شود یکی از چند پروژه سونی می‌باشد که با ساخت آن قصد دارد اقبال عمومی را در خصوص استفاده از تکنولوژی کاغذ الکترونیک (E-paper) محک بزند.

متاسفانه تاکنون تاریخ عرضه این ساعت هوشمند جدید مشخص نشده اما به سرمایه‌گذاران این پروژه که از طریق تارنمای ژاپنی Makuake اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند گفته شده که احتمال می‌رود خرداد ماه سال آینده بتوانند ساعت هوشمند مورد علاقه خود را تحویل بگیرند.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. همایون می‌گوید

    این فن آوری مربوط به e-ink خیلی جالب توجه است.قطعا محصولی است که با اقبال مواجه خواهد شد .
    می توانند در بند ساعت سلول های خورشیدی را تعبیه کنند که نسبت به شارژ باتری در طی روز اقدام کند. با توجه به مصرف کم e-ink ها این سلول ها کارا خواهند بود.