تماشا کنید: آغاز به‌کار بزرگترین مزرعه انرژی خورشیدی در جهان

مجتمع‌های تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی الکتریکی که اصطلاحا مزارع انرژی خورشیدی نامیده می‌شوند حالا به یک نقطه عطف دیگر رسیده‌اند. به تازگی مزرعه انرژی خورشیدی Topaz با مجموع انرژی تولیدی 550 مگاوات به عنوان بزرگترین مزرعه انرژی خورشیدی روی زمین مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

0

اگر می‌خواهید به معنای واقعی بزرگترین مزرعه انرژی خورشیدی روی زمین پی ببرید به این آمار و ارقام دقت کنید: 9 میلیون پنل انرژی خورشیدی در فضایی به مساحت 24.6 کیلومتر مربع در دشت کاریزو کالیفرنیا که انرژی مورد نیاز حداقل 160 هزار خانه را تامین خواهد کرد.

اگرچه این مزرعه انرژی خورشیدی چندان نخواهد توانست این مقام را حفظ کند و مزرعه انرژی خورشیدی Solar Star که در سال 2012 ساخت آن آغاز شده و در سال 2015 راه‌اندازی خواهد شد خواهد توانست به میزان انرژی تولید شده 579 مگاوات برسد.

مزرعه انرژی خورشیدی

مزارع تولید انرژی خورشیدی اگرچه از مزایای بسیاری برخوردارند اما در عین حال مشکلات زیادی را برای پرنده‌های عبوری ایجاد کرده و حرارت بالای پنل‌های این مزارع انرژی خورشیدی جان پرندگان را در هنگام عبور می‌گیرد. این مشکل همچنان به صورت یک موضوع حل نشده باقی مانده است.

منبع Engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.