تماشا کنید: دقیق‌ترین و باکیفیت‌ترین ویدئویی که از کره زمین گرفته شده است

این فیلم ویدیویی از زمین، به وسیله ماهواره روسی هواشناسی Electro-L گرفته شده و توسط کاربری با نام “جیمز تیرویت-دارک” در یوتیوب منتشر شده است.

1

این ماهواره در هر 30 دقیقه، از زمین تصویری با کیفیت 121 مگاپیکسل ثبت می‌کند که رزولوشن بالایی برای نمایش فیلم است. بنابراین می‌توانید صحنه‌ای باشکوه از هستی را با وضوح 4K تماشا کنید.

بنابر اظهارات جیمز تیرویت-دارک:

ماهوارهElectro-L که در مدار ژئواستیشنری قرار دارد، از 25 اردیبهشت 1390 به مدت 4 روز، با وضوح 4K از زمین تصویربرداری کرده است.Electro-L حدود 40000 کیلومتر بالای اقیانوس هند قرار گرفته است و سرعت چرخش آن طوری تنظیم شده که منطبق بر سرعت چرخش زمین باشد تا بتواند دقیقاً از نقطه مورد نظر تصویربرداری کند. وضوح تصویر ایجاد شده توسط ماهواره 121 مگاپیکسل (1136×1136 پیکسل) در هر 30 دقیقه است و از ترکیب طول موج‌های مادون قرمز و مرئی استفاده نموده است. در ویرایش تصاویر، تنظیم سطح انجام شده و تغییر کانال مادون قرمز از نارنجی به سبز برای نشان دادن پوشش گیاهی به طور طبیعی‌تر، صورت گرفته است. تصاویر 50 درصد تغییر سایز داشته و ناهم‌ترازی فریم‌ها به صورت دستی اصلاح شده‌اند. همچنین آثار ناشی از رویارویی دوربین با خورشید نیز ویرایش شده‌اند. تصاویر به صورت انیمیشن پردازش شده و خروجی انیمیشن در یوتیوب با کیفیت 4K UHD و وضوح 3840 در 2160 منتشر شده‌ است. در صورت درخواست، فایل اصلی انیمیشن با وضوح 5568 در 5568 نیز قابل دسترسی است.

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حمیدرضا می‌گوید

    بسم الله الرحمن الرحیم
    أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

    سلام خیلی ممنون
    انشاءالله سربلند باشید

    واقعا به قدرت خدای عزیز و مهربان پی میبریم