حالا نوبت دوچرخه‌هاست!؛ بایدو از یک دوچرخه هوشمند رونمایی می‌کند!

به نظر شما دسته بعدی گجت‌های هوشمند چیست؟ به نظر ما، با دیدن تصاویر و نوآوری‌های خیره کننده دوچرخه‌هایی مانند Teagu’s Denny E-Bike برنده این دور باشند. شرکت تحقیقاتی چینی‌ با نام Baidu که به گوگل چینی‌ها مشهور است در حال توسعه محصول جدیدی است، که یک دوچرخه غیر موتوری با سیستم تولید انرژی غیر سوختی و مجهز به تجهیزات و گجت‌های سلامتی است.

3

این دوچرخه هوشمند مجهز به سنسور اندازه‌گیری ضربان قلب، سرعت پدال زدن و فشار پدال و خیلی سنسورهای دیگر است که از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند شما متصل می‌شود تا با اطلاعات به دست آمده از این سنسورها، امکان مانیتور کردن تمامی اطلاعات سلامتی و ورزشی شما از طریق اپلیکیشن گوشی‌های همراه میسر باشد. در عین حال امکان برنامه‌ریزی مسیر دوچرخه‌سواری از طریق بدست آوردن موقعیت دوچرخه روی نقشه میسر خواهد بود.

baidu-dubike-11

این دوچرخه که ظاهری کاملا امروزی و مدرن دارد توسط دانشگاه Tsinghua و کمپانی Baidu طراحی شده است، به یک سیستم تولید انرژی الکتریکی از طریق حرکت پدال‌ها مجهز است که از طریق انرژی الکتریکی بدست آمده، انرژی مورد نیاز تمامی سنسورها و سیستم‌های دوچرخه را تامین می‌کند و همچنین دستگاه‌های الکتریکی شما، مانند گوشی هوشمند شما را شارژ می‌کند.

تیم تحقیقاتی شرکت سازنده این دوچرخه، ماه پیش سیستم عامل این دوچرخه را بصورت آزاد منتشر کرد تا توسعه دهندگان سرتاسر دنیا با استفاده از سنسورهای این دوچرخه برنامه‌های Fitness و دیگر قابلیت‌های هوشمند مدنظر خود را برای این سیستم عامل آزمایش و توسعه دهند. در حال حاضر قیمت، وزن یا اطلاعات دیگری از این محصول اعلام نشده است اما کمپانی سازنده قصد دارد تا پایان سال جاری این محصول را روانه بازار کند.

بعید می‌دانیم این محصول به اروپا یا آمریکا برسد اما قطعا سازنده‌های غربی را برای تولید محصولات این‌چنینی وسوسه خواهد کرد.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. balouch می‌گوید

    با سلام برادر من بنده خدا شاید مثل شما تو مرکز زندگی نمیکنه ما که در استان یلوچستان هنوز خواب اینترنت برسرعت رو ندیدیم ایا هنوز جناب ادعا داری؟ ایا می دونی سرعت ADSL ایتجا اکثر مواقع فقط 17 کیلو بایت هست

  2. حامد قناد می‌گوید

    چرا نه در ایران؟؟ من نمیدونم چرا بیشتر کاربران در شبکه های اجتماعی و سایت هایی که مطلب آی تی قرارمیدن اینقدر از اینترنت ایران نالون هستند درصورتیکه واقعا دیگه شرایط مثل قبل نیست! الان اینترنت 3G و 4G ایرانسل رو با بهترین سرعت همه جا میتونین داشته باشین! شما که استفاده نمیکنی چرا الکی میای نظر میدی! متاسفانه یکی از مشکلات ایرانیا اظهارنظر در مورد همه موضوعات هستش بدون اینکه تخصصی در اون مورد داشته باشن. عزیزمن اطلاعات نداری اظهار فضل هم نکن نمیتونی واقعا؟؟؟ عجباااا

  3. Amir می‌گوید

    جالبه که وجه اشتراک همه دستگاه های هوشمند اینترنت هست که مثل خون در دل دستگاه باید جریان داشته باشه ولی نه در ایران