کدام نسخه از گلکسی نوت ۴ قوی‌تر است؟ اکسینوس یا اسنپ‌دراگون؟

بارها و بارها شاهد بوده‌ایم که گوشی‌ها و پرچمداران اندرویدی تولیدی شرکت سامسونگ با مشخصه‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. به طور معمول یک مدل از این دستگاه‌ها به تراشه Exynos و دیگری به تراشه‌ای ساخت یک شرکت دیگر تجهیز می‌شود که معمولا این شرکت، کوالکام است.

228

این مثال در مورد فبلت برتر سامسونگ یعنی گلکسی نوت 4 نیز صادق است و این دستگاه هوشمند نیز یا به تراشه چهارهسته‌ای اسنپ دراگون 805 و یا تراشه هشت هسته‌ای Exynos 7 تجهیز شده است که بسته به بازارهای مختلف می‌توانید آن‌‌هارا تهیه کنید.

معمولا بازارهای آمریکا از نسخه اسنپ‌دراگون استفاده می‌کنند و این درحالیستکه مدل Exynos در قسمت‌هایی از اروپا، آسیا و آمریکای لاتین به فروش می‌رسد.

بر روی کاغذ، تراشه‌های یادشده تفاوت‌های زیادی باهم دارند. اسنپ‌دراگون 805 برپایه پردازش چهارهسته‌ای طراحی شده و این درحالیستکه Exynos 7 Octa از هشت هسته بهره می‌برد که به دو قسمت چهارهسته‌ای تقسیم شده‌اند. به طور کلی همه هسته‌ها در شرایطی که مورد نیاز است فعال خواهند شد. هسته‌های تراشه کوالکام می‌توانند تا فرکانس 2.7 گیگاهرتز عمل کنند و جفت هسته‌های Exynos نیز می‌توانند به ترتیب به سرعت‌های 1.9 و 1.3 گیگاهرتز برسند.

این تراشه‌ها پردازنده‌های گرافیکی متفاوتی نیز دارند. Adreno 420 و Mali-T760 به ترتیب در اسنپ‌دراگون 805 و Exynos 7 به کار گرفته شده‌اند. خوشبختانه هردو مورد یادشده می‌توانند از صفحات نمایش QHD به خوبی پشتیبانی کنند و با OpenGL ES 3.1 و Direct3D 11.2 نیز مشکلی ندارند اما تفاوت‌های موجود در میزان کلاک و طراحی آن‌ها ممکن است باعث بروز نتایج و کارایی‌های متفاوت آن‌ها شود.

snapdragon-vs-exynos-3

لیست تفاوت‌های موجود میان سخت‌افزار نسخه‌های مختلف طولانی است اما کارایی این دو مدل در عمل متفاوت از آن‌چیزی است که در تئوری می‌خوانیم. شاید بنچمارک‌ها یکی از بهترین معیارهای مقایسه بین این دو تراشه باشند.

در مجموع از 8 ابزار متفاوت بنچمارک برای مقایسه این دو استفاده شده و توان محاسباتی تک هسته‌ای و همچنین چندهسته‌ای، توانایی‌های گرافیکی دو و سه بعدی، سرعت رم و فضای ذخیره‌سازی و کارایی مرورگر وب آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. مدنظر داشته باشید که همه تست‌ها پس از بازگرداندن دستگاه‌های موجود به تنظیمات کارخانه‌ای صورت پذیرفته‌اند و نتایج ارائه شده نیز میانگین سه بار اجرای هر تست را نشان می‌دهند.

بنچمارک‌های پردازنده

نکته‌ای که با اطمینان می‌توان بیان داشت آنستکه هر دو مدل مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 805 و Exynos 7 Octa به پردازنده‌های فوق قوی مجهز شده‌اند. نمی‌توان با قاطعیت از برتری یکی بر دیگری سخن گفت اما در این قسمت، تراشه Exynos عملکرد بهتری داشته است.

AnTuTu-5.33 AnTuTu-5.32 AnTuTu-5.3

اگرچه نرم‌افزار AnTuTu، کوالکام را برنده این نبرد می داند و در اکثر آزمایشات تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای امتیاز بیشتری به آن می‌دهد اما در میزان کارایی، نرم‌افزارهایی مانند Vellamo,Geekbench,Basemark و نهایتا PC Mark، همگی به Exynos 7 Octa در تست‌های تک و چندهسته‌ای امتیاز بیشتری می‌دهند.

بنچمارک‌های گرافیکی

در این قسمت اسنپ‌دراگون 805 به خوبی خودنمایی می‌کند. این تراشه در همه تست‌های مرتبط با قابلیت‌های گرافیکی بر رقیب خود فائق آمد. این تست‌ها شامل آزمایشات دو و سه‌بعدی نرم‌افزار آنتوتو، بنچمارک‌های گرافیکی بیس‌مارک، 3D Mark Ice Storm Unlimited و پیشرفته‌ترین بنچمارک‌های GFX است.

Basemark-OS-II AnTuTu-5.34

 

بنچمارک‌های مرتبط با رم و فضای ذخیره‌سازی

براساس نتایج بدست آمده در این قسمت می‌توان نتیجه گرفت که کارایی رم در Exynos 7 Octa بهتر و سرعت آن بیشتر از نسخه دیگر است. فضای ذخیره‌سازی در هر دو نسخه نیز یک سرعت را داراست.

3D-Mark-1.3 GeekBench-and-PC-Mark Vellamo-3.1

 

بنچمارک‌های مرتبط با وب

در این قسمت نتایج متفاوتی بدست آمد. Vellamo امتیاز بیشتر را به تراشه Exynos داد و البته بنچمارت HTML5 آنتوتو نیز چنین نتیجه‌ای داشت. از سوی دیگر، اسنپ‌دراگون 805 بر اساس آزمایشات انجام‌شده از سوی برنامه‌هایی مانند Basemark و SunSpider نتایج بهتری را بدست آورد.

SunSpider GFX-Bench-3.0 3D-Mark-1.3

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد امکان تقلب گوشی‌های سامسونگ در نتایج بنچمارک است. پیش از این اعلام شده بود دستگاه‌های تولیدی این شرکت به محض اجرای نرم‌افزارهای بنچمارک، فرکانس کاری پردازنده را در بیشترین مقدار خود قرار می‌دهند تا نتیجه بهتری بدست آورند.

اما آنچه مسلم است حداقل در تست‌های انجام گرفته شاهد بروز رفتاری عجیب از سوی این دو دستگاه نبودیم. از سوی دیگر با مشاهده ویجت‌های موجود در تصویر مشاهده می‌شود که پردازنده به طور فعال به تغییر فرکانس کاری پرداخته است.

Samsung-Galaxy-Note-4-SM-N91000

شماره مدل‌های مختلف و پشتیبانی از شبکه مخابراتی 4G LTE

همان‌طور که می‌دانید اتصال نسل چهارم ارتباطی 4G به تازگی در ایران کلید خورده است و حالا که هزینه‌ای بیشتر از دو میلیون تومان بابت یک گوشی پرداخت می‌کنید بهتر است توانایی پشتیبانی از سریع‌ترین اتصال ارتباطی را داشته باشد. سال گذشته تشخیص مدل گلکسی نوت 3 ساده‌تر بود و نسخه اسنپ‌دراگون برخلاف اکسینوس از 4G پشتیبانی می‌کرد اما حالا داستان برای نوت 4 کمی پیچیده‌تر است.

N910H: (نسخه‌ای که رسماً وارد ایران شده است) – پردازنده اکسینوس 7 – عدم پشتیبانی از 4G

N910C: پردازنده اکسینوس 7 – پشتیبانی از 4G

N910S: پردازنده اسنپ‌دراگون 805 – پشتیبانی از 4G

N910F: پردازنده اسنپ‌دراگون 805 – پشتیبانی از 4G

به این ترتیب به نظر می‌رسد سامسونگ به جز چیپست از مودم‌های متفاوتی در نسخه‌های مختلف نوت 4 استفاده کرده است و متأسفانه نسخه H رسماً وارد ایران شده است. پیشنهاد ما خرید یکی از نسخه‌های C یا S نوت 4 بنا به سلیقه خود شماست.

نتیجه‌گیری

اگر بخواهیم به یک جمع‌بندی کلی برسیم باید اذعان کرد که گلکسی نوت 4 مجهز به Exynos Octa 7 نتیجه بالاتری را از نظر نتایج محاسباتی به دست آورد و کارایی رم بالاتری داشت که این مسئله به منزله سرعت بیشتر در اجرای برنامه‌ها و زمان کم‌تر در بارگذاری آن‌هاست. معماری 64بیتی در نسخه اکسینوس فعال نیست و البته هنوز مشخص نیست در اندروید 5 تغییری در آن حاصل شود.

از سوی دیگر مدل مجهز به اسنپ دراگون 805 در نتایج بنچمارک‌های گرافیکی آمار بهتری بدست آورد که این نشان‌دهنده کارایی بهتر در اجرای بازی‌های گرافیکی است. همچنین احتمالاً پشتیبانی کاستوم‌رام‌ها نیز در این نسخه بهتر خواهد بود.

مدنظر داشته باشید که هر دو دستگاه از توانایی خارق‌العاده‌ و حتی بیش از حد نیاز کاربران برخوردارند و این سوای مسئله تراشه استفاده شده در این دستگاه‌هاست.

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

228 نظر برای این مطلب
  1. امیر می‌گوید

    خب الان متوجه شدم کدوم نسخه ها 4هسته ای فقط یک سوال دیگه پیش اومده برام فرق بین نسخه sوFچیه؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      تقاوتی نداره فقط برای منطقه های مختلف عرضه شده

  2. مهدی مادر اندروید می‌گوید

    ببخشین بالا یکم اشتباه تایپیدم چهار هسته ای ها اسنپدراگون و هشت هسته ای ها اگزینوس و اف و اس اسنپدراگون هستن

  3. مهدی مادر اندروید می‌گوید

    ببین دوست گلم نوت فور فقط نسخه sوfهستش ک چهار هسته ای و فور جی داره و فیلمبرداری فور کی هم داره به نسخه های چهار هسته میگن اسنپ دون ک شرکت کوالکام میزنه و نسخه های هشت هسته رو شرکت سامسونگ میزنه

  4. امیر می‌گوید

    اساتید عزیز یکی منم راهنمایی کنه.من قصد خرید نوت4 دارم امروز فقط 4هسته ای که 4Gهم باشه میخوام.خواستم ببینم کدوم یکی از این سری ها که معرفی کرده از همه بهتره و سرتره؟؟؟اصلا فرق بین سری F وC وS وH وDuos دقیقا چیه؟کدوم اسنپ دراگونه و کدوم اکسینوس؟دوربین کدوم از همه بالاتره؟نوت4 که دو سیم زده چطوره؟ممنون میشم بصورت کلی همرو مقایسه کنید حسابی گیج کنندس

    1. علی ارغوان می‌گوید

      توی مطلب که توضیح داده شده. تمام نسخه های 4 هسته ای 4G دارند. S و F چهارهسته ای هستند خرید نسخه های دوسیم هم توصیه نمیشه چون آپدیت ها رو دیرتر دریافت می کنند.

  5. مهدی مادر اندروید می‌گوید

    اگه میخوای حرفامو باور کنی برو توی بازار برنامه cpuzرو دانلود کن تو یه نوت فور اگزینوس نصب کن ببین دوست گلم به حرفام میرسی یا نه

  6. مهدی مادر اندروید می‌گوید

    سلام دوست گلم گرافیک اسنپدراگون قوی تره شکی نیس و از نظر سی پی یو هم ک مطمن باش ک اسنپ قوی هستش قبلا هم گفتم تو اسنپ در هنگام کارای سبک فقط یه هسنه کار میکنه و تو کارای سنگین چهار هسته به کار میوفته اما تو اکزینوس من خودم گوشی رو گرفتم دستم و به شخصا دیدم ک حتی وقتی گوشی کارای سبک هشت هسته با هم کار میکنن یعنی خیلی پدر باتری رو در میاره یه ذره بازی کنی داغ میکنه من خودم میخوام اسنپ بخرم البته تابستون من بهت پیشنهاد میکنم اسنپ بخری شک نکن آدرنو بهتره از مالی بازم هر طور خودت صلاح میدونی فقط حرفامو کاملا روش فک کن چون کلی تحقیق کردم تازه اعلام کردن تو نسخه اگزینوس تو کارای سبک یه هسته کار میکنه و بقیه خاموشه ک دورغه چه دلیلی بهتر ازین ک خودم با چشمام دیدم ؟

  7. جواد می‌گوید

    سلام من از متن متوجه نشدم.. استفاده ی من بیشتر واسه بازی های سنگین ولی نسخه ی اگزینوس رو میخوام بخرم.. بازی هست که ممکن باشه رو این بازی کند عمل کنه یا اصلا عمل نکنه؟؟

  8. مهدی مادر اندروید می‌گوید

    دوستانی ک موندین کدوم نسخه رو بخرین حتما بخونین
    ببینین این بنچمارکا چقد دوروغ گو هستن تا چندی پیش نسخه اسنپ دراگون نوت سه بهتر بود یه دلیلیش گرافیک بود الان خیلی خنده داره بعضی سایتا نوشتن مالی از ادرنو قوی تر حالا جالب اینجاس آدرنو 330از مالی کلی قوی تر بود حالا ک رسوندن به 420خیلی ضعیفتر شده خودتون قضاوت کنید آدرنو 34درصد تقریبا پیشرفت کرده ولی مالی چی مگه 40درصد بهتر شده آقای ارغوان دمتون گرم شما واقعیتو نوشتید من خودم فامیلومن مدل اگزینوسو گرفته توی گوشی یه برنامه نصب کردم واقعا هشت هسته آشغاله چرا الان میگم چرا چون وقتی گوشی تو حالت سبک هم باشه بخوای نخوای هشت هسته با هم فعاله تو اس فایو پسر عمه من هم همین طور بود بخدا راس میگم برید خودتون برنامه سی پی یو زد رو دان کنید و مقایسه کنید اگه من حرفام دورغه برید خودتون تخقیق کنید تو نقابگیسه بتچمارکم کآسه ای زیر نیم کاسه هس مگه میشه ادرنو قوی تر از مالی باشه خیلی خنده داره دورغ هم حدی دا ره مگه ننوشته بود اگزینوسو رو به روش ناهمگن ساختی کو مس روش ناهمگن این روش میگف تو کارای سبک فقط یه هسته کار میکنه هه سامسونگ فقط میخواد اگزینوس بفروشه چون سودش زیاده درباره دوربینم کلی تحقیق کردم فقط بعضی مدلا ایزوسل هستن اونم تو مدل سی تازه من فهمیم ک سنسور سونی کاملا طبعیی عکس میگیره به این صورت ک توی ایزوسل مثلا اگه از یک در ابی رنگ عکس بگیری رنگ ابی رو پرنگ نشون میده ولی سنسور سونی عکس همون در ابی رنگ رو خیلی به رنگ در نزدیک تر نشون میده ک تمام مدل های چهار هسته بدون شک سنسور سونی هستن اما ناگفته نماند ک اسنپ دراگون 810به احتمال فراوان از تراشه اگزینوس تقلید کنه چون cortexa57میخواد بنه من هم خودمم شک کردم چرا اینطور شده و کوالکام میخواد واسه همیشه کریت 450رو بزاره کنار جای تعجبه ؟امیدوارم ک کمکتون کرده باشم موفق باشین

  9. رحمان می‌گوید

    سلام داداش
    من نظرم عوض شد زنگ زدم گفتم آیفون 6 میخوام :-D
    خو حالا به نظر تو آیفون بهتره یا نوت 4؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      واقعاً نظر ما برای شما مهم هست؟ تصور نمی کنم :)

  10. رحمان می‌گوید

    سلام آقای ارغوانی باعرض سلام خسته نباشید من یه سوال داشتم
    من امروز نوت 4 چهار هسته ایش رو سفارش دادم ولی اون آقا که پیشش خریدم نگفت که چه نسخه ایشه میخواستم بدونم که اینی که من سفارش دادم بهتره یا هشت هسته ایش؟
    چیز هایی هم که برام مهمه اینان:
    1-هنگ نکردن
    2-دوربین
    3-صفحه نمایش
    4- بازی
    5- روان اجرا کردن برنامه ها

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیلی واضح توضیح دادیم که :)
      نسخه 4 هسته ای تقریباً توی بازی ها بهتره
      صفحه نمایش و دوربین هیچ تفاوتی نداره
      در کل تفاوت در حدی نیست که زیاد احساس بشه و پیشنهاد من نسخه 4 هسته ای هست

  11. mohamad می‌گوید

    با سلام منnote4مدلn910cگرفتم یعنی الان این نسخه دستگاه من بهتر از مدل n910sاست یا نه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مطلب رو بخونید متوجه میشید

  12. saadat می‌گوید

    سلام آقای ارغوان یه سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین
    از کجا میشه فهمید نوت 4 اصل اصل هست؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خوشبختانه کپی کارهای چینی دیگه فناوری لازم رو برای تولید کپی های تقلبی شبیه به اصل ندارند. شما اگر تا حالا نوت 4 یا یک گوشی هوشمند مدرن رو دیده باشید و باهاش کار کرده باشید مطمئناً در نگاه اول متوجه تقلبی بودن خواهید شد. عملکرد S Pen و دکمه اش، کیفیت صفحه نمایش و دوربین رو ببینید تا مطمئن بشید

  13. saadat می‌گوید

    سلام دوستان؛

    اونای که مشکل cpamobland داشتن!
    تو ویندوز مرورگر اکسپلورر باز کنید بعد برین به این آدرس

    İnternet options /Advanced /Reset /Delete personal setings /Reset

    ○●● با تشکر از آقای ارغوان و دوستان ●●○

  14. مهتاب می‌گوید

    هههههه
    منم مشکل cpamobland.net را دارم

  15. حمید می‌گوید

    سلام من هم همین مشکل لعنتی رو دارم

  16. سعید می‌گوید

    سلام اقای ارغوان تو گوشیهای موجود کدومشون در حیناینترنت شارژ باطری خوب دارن؟
    نوت 4.نکسوس 6.جی 3

    1. علی ارغوان می‌گوید

      صد در صد نوت 4 توی این مورد خیلی سرتر هست حدود 11 ساعت بعد از اون نکسوس 6 با 8 ساعت و بعد جی3 با کمتر از 7 ساعت

  17. saadat می‌گوید

    آقای ارغوان من همون کاری که گفتی انجام دادم بجز ریست فکتوری
    درست نشده که نشده

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مودم رو ریست کارخونه کردید؟

  18. ali می‌گوید

    منم هم این مشکل را دارم ریست فکتوری هم کردم درست نشده

  19. sara می‌گوید

    منم این مشکل دارم مودمو ریست کردم ولی درست نمیشه همش اون خطای اعصاب خرد کن میده

  20. alireza می‌گوید

    آقای ارغوان منم همین مشکلو با تمام مروگرا دارم تا میام یه پیجو باز کنم اتوماتیک میره سایت cpamobland.net و ارور میده باطری شما در حال خراب شدن هست باید دیو باطریو نصب کنی
    درصورتی که باطری سالم و دیو باطری از قبل نصب هست..

    ممنون میشم راهنماییمون کنید.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      DNS Server مودم شما تغییر کرده توسط این اپلیکیشن. مودم رو به تنظیمات کارخونه برگردونین و مجددا تنظیم کنید و حتی الامکان گوشی هایی که این برنامه رو روشون نصب داشتین رو هم ریست فکتوری کنید

  21. saadat می‌گوید

    سلام به این سایت میره

    http://cpamobland.net

    1. علی ارغوان می‌گوید

      با همه مرورگر ها این اتفاق می افته؟
      اپلیکیشن رو که حذف کردید؟

  22. saadat می‌گوید

    سلاام آقای ارغوان
    یه مشکلی واسم پیش اومده که اعصابمو به کلا تعطیل کرده
    du battery saver نصب کردم الان هر سایتی رو باز میکنم با هر مرورگری خود به خود وصل میشه به این سایت cpamobland.net
    اینم عکس

    file:///C:/Users/Rose/Desktop/Screenshot_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B5-%DB%B0%DB%B3-%DB%B0%DB%B8-%DB%B2%DB%B0-%DB%B5%DB%B7-%DB%B3%DB%B6.png

    1. علی ارغوان می‌گوید

      آدرس عکس رو از دسکتاپ خودتون گذاشتین من نمی تونم ببینم :)

  23. مهدی مادر اندروید می‌گوید

    ببین دوست گلم ممنون از اینکه اینقد برامون زون زحمت کشیدی وای اگه یه سرچ ساده انجام بدی میبینی حتی تو اس 5هم چنین اتفاقی تو دوربین افتاده و دو نسخه اس فایو از یک سنسور و یک نسخشاز یه سنسور دیگه استفاده شده و اینکه بعضی سایتا گفتن اسنپ دراگون دوربینش بهتره ولی بعضی گفتن ایزوسل به نظرم چون توی اس سیکس هم احتمالا دوربین سونی به کار بره بنظرم اسنپ دراگونشبهتره من واقعا گیج شدم خودمم موندم امیدوارم حداقل شما رو از شک در اورده باشم ولی بازم معلوم نیس ک ایزوسل بهتره یا سنسور سونی ؟خود سامسونگ هم چیزی درباره نگفته ولی حقیقت داره

  24. مادر اندروید مهدی !! می‌گوید

    من خیلی مطالعه کردم اگه دوربین براتون مهمه ایزوسل رو بخرید چون تو نسخه اسندراگون دوربین ضعیف تره

    1. علی ارغوان می‌گوید

      ممنون میشم اگر منبعتون رو درمورد آیزوسل بودن نسخه اکسینوس بدونم

  25. مادر اندروید مهدی !! می‌گوید

    سلام خسته نباشید دوستان جسارت نباشه ولی توی نسخه چهار هسته دوربین ضعیف تره و تو نسخه هشت هسته دوربین قوی تره و تو چهار هسته سی پی یو ضعیف و جی پی یو قوی ولی تو هشت هسته سی پی یو قوی و جی پی یو صعیفه و هشت هسته با هم کار میکن اس 6هم هشت هسته ای هست به نظرم انتخاب سخته

  26. hanie می‌گوید

    و این که میگن دوربین سونی یعنی دوربینش مثل دوربین های سونی هست ؟ چه فرقی دارن !؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دوربین هم هیچ تفاوتی ندارن. سنسور سونی داره نه اینکه کل ماژول دوربین از سونی باشه. خیلی شرکت ها از جمله اپل و سامسونگ سنسور دوربین رو از سونی خریداری می کنند. بین نسخه های مختلف نوت 4 تفاوتی از نظر دوربین وجود نداره

  27. hanie می‌گوید

    سلام راستی دوربین هم خیلی واسم مهمه افای ارغوانی

  28. hanie می‌گوید

    سلام اقا ببخشید من میخوام نوت ۴ بخرم و خیلی سرعت گوشی و هنگ نکردن واسم مهمه
    میشه به ترتیب بگید که کدومش از کدوم سر تره از نظر سرعت و هنگ نکردن
    ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      توضیح دادیم تفاوت زیادی در این مورد ندارند

  29. saadat می‌گوید

    آقای ارغوان ممنون میشم اگه به این یکی سوالم هم جواب بدین:
    میخوام نوت 4 بخرم موندم سری اسنپ(f) بخرم یا اگزینوس(c)؟؟؟
    برای من دوربین مهمه که IMX240 یا ISOCELL ؟؟
    دوربین کدوم بهتره؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خواهش می‌کنم. ظاهراً در ابتدا تصور می‌شد بعضی نسخه‌ها سنسور آیزوسل دارن و بعضی ها سونی اما بعدها مشخص شد سنسور هر دو نسخه سونی هست و سامسونگ از آیزوسل فقط توی گلکسی اس5 استفاده کرده. پس از جهت کیفیت دوربین تفاوتی نیست و بیشتر تفاوت در پشتیبانی از 4G، عملکرد پردازشی و گرافیکی هست.

  30. saadat می‌گوید

    سلام دوستان قضیه این 64بیتی چی شد آخر؟اندوید 5 هم اومده واسه نوت 4 اگزینوس منکه ندام ببینم 64بیتی شده یا نه اگه میشه بگین،ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر چنین اتفاقی نیفتاد

  31. saadat می‌گوید

    سلام دوستان اگه میشه راهنماییم کنین:
    کدوم نسخه نوت 4 دوربینش بهتره؟
    اگزینوس یا اسنپ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      تفاوتی نداره. سنسور هر دو IMX240 سونی با گشادگی F/2.2 هست.

  32. امید می‌گوید

    سلام و درود بر همگی .من میخوام نوت 4 بگیرم میخواستم ببیننم نسخه ی N910C خوبه؟میخوام ببینم ایا چهار هسته ای یا هشت ؟

  33. mohamad می‌گوید

    سلام در نسخه ی اکسینوس نوت ۴ امکان استفاده از ۸ هسته است

  34. محسن می‌گوید

    سلام من میخواستم Note 4 Duosبخرم ولی 4 هسته ایه به نظر شما این بهتره یا مدل های دیگه
    خرید کدوم مدل برای نصب نرم افزار های بسیار زیاد و بازی با تعداد زیاد خوبه؟
    ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اختلاف دو نسخه زیاد نیست اما نسخه 4 هسته ای برای بازی بیشتر توصیه میشه

  35. mohamad می‌گوید

    سلام من میخوام نت۴ بگیرم میخوام بدونم کدوم مدل سریعتر است

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مطلب رو بخونید!

  36. علی می‌گوید

    سلام من نوت 4 سری f دارم اول از همه میخوام بدونم چند هسته ایه و دوم اینکه این مدل بهتره یا اچ

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مطلب رو بخونید متوجه میشید. نسخه F اسنپ دراگون و 4 هسته ای هست و از نظر گرافیکی قوی تر از نسخه H هست.

  37. علی می‌گوید

    سلام . من بین دو گوشی note 4 و iphone 6 plus دو دلم . می خوام برای همسرم هدیه بگیرم . شما چی پیشنهاد میدین ؟

    1. محمد حسن می‌گوید

      سلام
      دوست عزیز در خرید اپل اصلا شک نکنید
      اما خانمها دوست دارن راحت باشن.اندروید بسیار راحت هستش و جامع
      ولی من با تمام سیستم عامل ها کار کردم حدود دوهفته س 6s پلاس خریدم
      توی این دوهفته خودمو سرزنش میکنم که چرا از اول اپل نخریدم
      بزرگترین تفاوت نرم افزاریشون تبادل و بلوتوث کردن اطلاعات هستش
      توی باقی مساِئل اپل چندین پله از تمامی برندها بالاتره
      بعد از اپل بلک بری بسیار جذاب و بعد از اون دیگه ویندوزفون و اندروید

  38. Lesra Rubin می‌گوید

    پس مدل h چی؟؟؟؟؟ لطف کنید راهنماییم کنید

  39. *sama* می‌گوید

    سلام ..من دوس دارم گوشیم هنگ نکنه و همه بازی هارو مثل اب باز کنه ….اگزینوس خوبه یا اسنپ تو باز کردن بازی ؟

  40. mehrab می‌گوید

    سلام دوستان میشه بگید بهترین نسخه note 4کدوم نسخشه؟؟؟

  41. شایان می‌گوید

    سلام من میخوام نوت چهار بگیرم به نظرتون در کل کدوم cpuبرای نوت بهتره

  42. رشيد می‌گوید

    ببخشید من متوجه نشدم .
    نسخه اسنپ دراگون ۶۴ بیتی هست یا اکسینوس؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      تصور می شد که نسخه اکسینوس. اما اینطور که مشخصه هیچکدام پشتیبانی نمی کنن از معماری ۶۴ بیتی

  43. saeed می‌گوید

    سلام
    من میخوام نوت 4 بگیرم لطفا راهنمایی کنید کدوم مدل رو بگیرم؟

  44. ایمان می‌گوید

    سلام خدمت آفای ارغوان و سایر دوستان..
    عرض شود که من میخوام هفته آینده گوشی بخرم..و بین galaxy s5 & note 4 & lg g3 موندم..
    من بیشتر قدرت سخت افزار گوشی برام مهمه تا قیافه.. میخوام تا چند وقت دیگه هر چی بازی و برنامه اومد رو راحت اجرا کنه.. به نظر شما چه گوشی بخرم؟ خودم note 4 رو دوست دارم ولی پرسیدم از دوستام میگن سی پی یو s5 قویتره.. اگه امکان داره جواب بدبد ممنون میشم.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      از نظر پردازنده قطعا نوت ۴ تمام نسخه هاش عملکرد بهتری داره. بعد از اون اس۵ و بعد جی۳ از نظر پردازشی

  45. پیام می‌گوید

    مرسی بابته توضیع هاتون و من میخوام نت 4 بخرم ولی بیشتر سرعت,دیر شارز خالی کردن,داغ نکردن و هنگ نکردن واسم مهم تره با این شرایط کدومشو بخرم؟؟؟؟؟؟

  46. شاهین می‌گوید

    سلام.ممنون از اینکه یک مقایسه کامل در مورد نوت 4 گذاشتید.ولی بازم من نمی دونم کدومشو بخرم.بنظر شما کدومش بهتره؟
    اگه رو نوت 4 اندروید 5 نصب کنم امکان داره از 64 بیت پشتیبانی بشه و از اسنپ دراگون بهتر بشه؟
    بنظر شما چند درصد اسنپ دراگون از لحاظ گرافیکی قوی تر؟
    و اگزینویس از لحاظ رم و سی پی یو چند درصد قوی تر؟
    ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      از نظر گرافیکی ادرنو حدود ۲۰ درصد قویتر هست. من بعید می دونم سامسونگ همچین قابلیتی رو توی اندروید ۵ فعال کنه همون طور که استفاده همزمان از هشت هسته رو توی اکسینوس ۵۴۲۰ فعال نکرد.

  47. عليرضا می‌گوید

    سلام من میخام نت 4 بخرم راستش از لحاظ کیفیت گرافیکی خیلی ااگاه نیستم میخاستم اگه میشه بگین کدام نسخه بهتره چون میخام اخرین مدل و بهترین مدلشو بخرم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      همون طور که نوشتیم نسخه اسنپ دراگون به Adreno 420 از نظر گرافیکی عملکرد بهتری داره. شما باید مدل N910S رو بگیرید که البته توی ایران کمیابه

  48. حسام می‌گوید

    ممنون از تحلیل هاتون … هرچند من هنوز قانع نشدم کدوم بهتره … کاش دوربین هاشم یه مقایسه جامع میکردین تا مطلبتون کامل تر بشه … و اگر ممکنه درباره 64بیتی بودن اگزینوس و 64 بیتی نبودن اسنپ دراگون یکم بیشتر توضیح بدید که آیا این عامل میتونه ملاک برتری در آینده باشه یا خیر

    1. علی ارغوان می‌گوید

      در مورد 64 بیتی بودن معماریش توی Cortex-A57 در نسخه اکسینوس وجود داره اما پشتیبانی نرم افزاری و رابطش هم نیاز هست و هنوز مشخص نیست که توی لالیپاپ به صورت 64 بیتی عمل می کنه یا خیر. در نتیجه هنوز نمیشه گفت برتری وجود داره یا خیر.
      در هر صورت میشه گفت نسخه اکسینوس از نظر پردازشی قویتره و نسخه اسنپ دراگون از نظر گرافیکی.
      در مورد دوربین های و سنسور آیزوسل یا سونی هنوز مطلب قابل توجهی در مورد تفاوت کیفیتشون پیدا نکردیم و حدس ما هم این هست که تفاوتشون در بهترین حالت فقط با مقایسه کنار هم مشخص بشه. همچنین بعضی توسعه دهنده های XDA هم ادعا کردن که هر دو مدل در واقع سنسور سونی هست اما توی شماره مدل نسخه اکسینوس به این مورد اشاره نشده و باعث شده اشتباه برداشت بشه.

  49. ss می‌گوید

    شما جالبه تو یه پستتون میگید تراشه exynos 7octa رو سامسونگ جدید معرفی کرده و تو نسل بعد سری نوت استفاده میشه.اما اینجا میگید پردازندش exynos 7 octa ست

    1. علی ارغوان می‌گوید

      سامسونگ در واقع وقتی نوت 4 رو معرفی کرد پردازنده رو Exynos 5 Octa 5433 اعلام کرد که سری 5 محسوب میشد اما بعد از اون پردازنده رو تغییر نام داد به Exynos 7 Octa و البته اشاره ای نکرد به استفاده از اون توی نوت 4. اما با بررسی های بیشتر مشخص شد در واقع تغییر نام صورت گرفته.

  50. mahan می‌گوید

    ببخشید دوستان من نکسوس ۷ مدل ۲۰۱۲ وای فای دارم هنوز اپدیت رسمی اندروید ۵ برام نیومده کسی میدونه باید چی کار کنم؟؟ :((

    1. میلاد می‌گوید

      دوست عزیز از من میشنوی اندروید 5 نزن.گوشی من نوت 3 هست زدم الانم پشیمونم میخوام گوشیو بفروشم .. معایب نسبت به اندروید 4.4.2 مصرف باطری بیشتر و یکم کند شدن سرعت

    2. علی هنرمندی می‌گوید

      ROm تبلتتو عوض کن