شایعه: سونی در حال کار بر روی یک ساعت هوشمند ساخته شده با فناوری e-paper است

سونی یکی از شرکت‌های خلاق در زمینه‌ی تکنولوژی نوین بوده است، در همین امروز شایعاتی از قصد این غول ژاپنی مبنی بر ساخت یک ساعت هوشمند جدید با استفاده از فناوری جوهر الکترونیکی منتشر گردید.

0

کاغذ یا جوهر الکترونیک به طیفی از فناوری‌های صفحه‌نمایش گفته می‌شوند که تصویری شبیه اثر جوهر بر روی کاغذ را به وجود می‌آورند. شاید کمتر شرکتی به فکر استفاده از این فناوری در ساخت ابزارهای پوشیدنی افتاده بود، اما بر اساس اطلاعات جدید به نظر می‌رسد هم‌اکنون سونی در حال کار بر روی یک ساعت هوشمند که در آن از فناوری e-paper استفاده شده، است.

البته هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با محصول مورد بحث در دست نیست، اما شایعات بیان می‌کنند که ساعت سونی دارای صفحه‌نمایش و حتی بندی با فناوری  e-paper است که تنها قابلیت نمایش 2 رنگ را دارد و کاربر می‌تواند حتی طرح بند ساعت خود را هم بدون عوض کردن آن، به صورت نرم‌افزاری تغییر دهد.e-paper فنّاوری جدیدی به حساب می‌آید که ترکیبی از e-ink و دستاوردهای خود سونی بوده و به این غول ژاپنی این امکان را می‌دهد تا طراحی‌های متفاوتی را در ساعت‌های هوشمند پیاده‌سازی نماید.

مدیر اجرایی شرکت سونی در رابط با ساعت های هوشمند موجود در بازار می گوید:

 ساعت‌های هوشمند کنونی توانایی انجام بیشتر کارهای یک گوشی همراه را دارند و بسیار سخت است تا یک کاربر را متقاعد کنید که فقط بنا به وجود برند خاصی هزینه‌ی هنگفتی را بابت این چنین گجتی پرداخت کند. 

 

البته بدون شک ساعت جدید سونی نمی‌تواند نقش یک ساعت هوشمند واقعی را برای کاربر ایفا کند و بهتر است به آن لقب  یک ساعت الکترونیکی را بدهیم که دارای یک سری فناوری‌های جدید با سیستم‌عامل نه چندان پیچیده است که به احتمال زیاد قیمتی پایین‌تر از ساعت‌های هوشمند موجود در بازار را خواهد داشت.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.