۹ ویژگی برای اثبات برتری گلکسی نوت ۴ بر گلکسی نوت ۳ سامسونگ

سامسونگ گلکسی نوت 4 اسمارت‌فونی است که ارزش آن را دارد که از داشتنش هیجان‌زده شویم! بااین‌حال به‌خوبی مشخص نیست که چه چیزی باعث می‌شود که این فبلت جدید از مدل پیشین خود بهتر باشد. به همین دلیل این مورد را بررسی می‌کنیم.

0

خلاصه‌ی داستان این است که نوت 4 تفاوت چشمگیری با نوت 3 ندارد! نوت 4 نیز مانند نوت 3 فبلتی مجهز به قلم دیجیتالی S-Pen است که طرفداران زیادی دارد.  اما تغییرات جدیدی که در آن لحاظ شده، این فبلت را از  مدل قبلی خود بهتر کرده است.

در ادامه 9 عامل اصلی که سبب برتری گلکسی نوت 4 به گلکسی نوت 3 است را بررسی می‌کنیم.

Samsung-Note4

۱- بهبود در طراحی و استفاده از المان‌های فلزی

شاید در نگاه اول، تفاوت چندانی بین طراحی گلکسی نوت ۴ و نوت ۳ به چشم نیاید. زیرا هر دو فبلت ازنقطه‌نظر طراحی شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. البته مدل جدید دارای قاب پشت چرمی نرم‌تری است. هرچند که چرم آن چرم واقعی نیست و از پلاستیک ساخته‌شده است ولی درنهایت  ظاهری فانتزی به گوشی داده است. اما نکته اصلی فریم فلزی اطراف گلکسی نوت ۴ است که ظاهر و احساس بهتری نسبت به فریم پلاستیکی و براق نوت ۳ ایجاد می‌کند.

Galaxy-Note-4

۲– صفحه نمایش QHD با دقت رنگ بالا

بله، تعجب نکنید، درست خواندید! آن‌طور که اندازه‌گیری‌های ما نشان داده است، نمایشگر گلکسی نوت 4 بر اساس دقت رنگ بالایی ساخته‌شده است که از وضوح ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل برخوردار است و موجب می‌شود تصاویر با جزئیات بیشتری نسبت به نوت ۳ نمایش داده شوند.

Exynos-7-Octa

۳ سرعت فوق‌العاده پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۰۵ یا اکسینوس7

زمانی که گلکسی نوت ۳ معرفی شد، به  قدرتمندترین پردازنده آن زمان یعنی اسنپ‌دراگون ۸۰۰ مجهز بود. تاریخ دوباره تکرار شده است و گلکسی نوت ۴ نیز از قدرتمندترین پردازنده حال حاضر که اسنپ‌دراگون ۸۰۵ است استفاده می‌کند. پردازنده‌ای که به‌راحتی از عهده تمام پردازش‌های این دستگاه برمی‌آید.

Galaxy-Note-4-official-image-07

۴دوربین ۱۶ مگاپیکسلی مجهز به لرزش گیر اپتیکال

نوت 4 از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی فوق‌العاده مشابه گلکسی اس ۵ بهره می‌برد و علاوه بر آن به لرزش گیر اپتیکال نیز مجهز شده است. البته این بدان معنی نیست که  دوربین ۱۳ مگاپیکسلی نوت ۳ بد باشد، تجربه نشان داده است که دوربین نوت 3 نیز تصاویر رضایت بخشی ارائه می‌دهد. بااین‌حال نوت ۴ مجهزتر است و تحلیلگران در حال کشف تمام و کمال قابلیت‌‌های دوربین این فبلت تازه‌وارد هستند.

Note-4-Wide-Selfie

۵ارتقا دوربین جلو

حالا که صحبت از دوربین شد، این را هم بگوییم که گلکسی نوت ۴، مجهز به یک دوربین جلوی 3.7 مگاپیکسلی است که مشخصات آن نیز ارتقا یافته و آن را برای گرفتن عکس‌های سلفی ایده‌آل می‌کند.

note 4 hidden features

۶قلم S Pen پیشرفته‌تر

تفاوت قابل توجه دیگر گلکسی نوت ۴ در این است که قلم S-Pen آن نسبت به نوت ۳ حساسیت بهتری پیدا کرده است. البته نه به این معنی که قلم نوت 3 بد بود، بلکه جا برای بهتر شدن داشت. بنا بر ادعای کمپانی سامسونگ نوت 4 توانایی بهتری در تشخیص دست نوشته خواهد داشت و رابط کاربری آن نیز برای کارهای مختلف بهینه شده است. برای مثال اکنون شما می‌توانید با خط کشیدن دور چند عکس در گالری عکس‌های خود، آن‌ها را به صورت انتخاب کنید.

Galaxy-Note-4-fingerprint

7- اسکنر اثر انگشت در دکمه home

اگر از واردکردن رمز و یا رسم الگو برای باز کردن قفل گوشی خسته شده‌اید، اسکنر اثر انگشت در نوت 4 جایگزین مناسبی محسوب می‌شود. این حسگر درون دکمه home روی گوشی تعبیه شده و به کاربر اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به واردکردن رمز گوشی، قفل صفحه را با اثر انگشت خود باز نماید.

Note-4-UV-sensor

۸حسگر اشعه ماورا بنفش

این حسگر جدید گلکسی نوت 4 به شما کمک می‌کند که از میزان اشعه‌ی ماورای بنفش نور خورشید مطلع شوید تا چنانچه از حد مجاز بالاتر بود، اقدامات محافظتی لازم را برای محافظت از پوست خود لحاظ کنید. قابلیت جالبی ست، شما این‌طور فکر نمی‌کنید؟

Samsung-Galaxy-Note-4-SM-N91000

۹اتصال  LTE Cat6 یا به‌عبارت‌دیگر نسل 4 پیشرفته

و  آخرین نکته که اهمیتش کم نیست این است که نوت 4 از استاندارد LTE Cat6 پشتیبانی می‌کند و این بدان معناست که می‌توان انتظار سرعت بیشتری را در انتقال اطلاعات داشت. لازم به ذکر است که نسخه N910H گلکسی نوت 4 از اتصال 4G پشتیبانی نمی‌کند.

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.