بزرگترین مشکلات و باگ‌های اندروید 5 و راه‌حل‌های برطرف کردن آن‌ها

اندروید 5.0 بالاخره پس از مدت‌ها انتظار عرضه شد و کاربران زیادی منتظر تجربه جدید و استفاده از قابلیت‌های تازه آن هستند، حتی برخی کاربران به علت عدم دریافت این نسخه از سیستم‌عامل اندروید بر روی دستگاهشان به اعتراض به شرکت‌های سازنده روی آورده‌اند.

534

با این اوصاف بدنیست بدانید جدیدترین نسخه سیستم‌عامل گوگل نیز همانند دیگر به روز‌رسانی‌ها، بدون عیب و نقص نبوده و کاربران کمابیش با مشکلاتی روبه رو شده‌اند که در زیر به مهم‌ترین آن‌ها و البته راه‌حل‌های موجود خواهیم پرداخت.

 

مشکلات وای‌فای

مانند روز روشن است که پس از عرضه اکثر به ‌روز‌رسانی‌ها چه در سیستم‌عامل اندروید، چه IOS و حتی ویندوزفون، عده‌ای از کاربران از وجود مشکل وای‌فای در دستگاه خود شکایت دارند، اندروید Lollipop نیز از این جمع مستثنی نیست.

برخی کاربران از مشکل قطعی ارتباط اینترنتی شکایت دارند و برخی کاربران نیز اعلام کرده‌اند که حتی نمی‌توانند دستگاه خود را از طریق وای‌فای به اینترنت متصل کنند.

wifi issue

دستگاه‌های قدیمی‌تر مانند نکسوس 5 و نکسوس 10 بیشترین تعداد گزارش مشکل را به خود اختصاص داده‌اند. در برخی موارد این مشکلات تاییدشده‌اند و باید منتظر بمانید تا مهندسین گوگل با عرضه یک به روز رسانی نرم‌افزاری این مشکل را مرتفع کنند اما مواردی وجود دارند که راه‌حل‌هایی که در ادامه خواهیم خواند این مشکلات را رفع می‌کنند.

در اولین گام به عنوان راه‌حل سعی کنید از گزینه فراموش کردن شبکه ( با نگه داشتن انگشت بر روی لیست شبکه وای‌فای مورد نظر) استفاده کنید و مجددا به اینترنت متصل شوید. روش سنتی بازگشت به تنظیمات کارخانه نیز می‌تواند به عنوان یک راه‌حل در نظر گرفته شود که البته مشکلات و سختی‌های خود را به همراه خواهد داشت.

wifi fix

ممکن است حذف برخی برنامه‌های قدیمی موجود بر روی دستگاه شما، حتی به صورت موقت مشکل را حل کند. برخی کاربران اعلام نموده‌اند پس از حذف برنامه‌هایی که مشکل سازگاری با اندروید 5.0 را دارند مشکل برطرف شده است. اگر از برنامه‌هایی استفاده می‌کنید که مدت مدیدی است به روز رسانی نشده‌اند حدس می‌زنیم که این برنامه‌ها ممکن است علت بروز اختلال باشند.

راه‌اندازی مجدد دستگاه و روتر نیز می‌تواند به رفع مشکل کمک کند. نهایتا تغییر کانال وای‌فای مورد استفاده در قسمت تنظیمات پیشرفته دستگاه و تنظیم مجدد مشخصات کانال‌ها می‌تواند مشکل را حل کند.

 

مشکلات مرتبط با باتری

مشکلات مرتبط با باتری ممکن است بعد از نصب به روز رسانی اندروید 5.0 گریبان‌گیر شما نیز شوند. این دسته از مشکلات حتی از مشکلات مرتبط با وای‌فای نیز رایج‌ترند اما با برطرف کردن مشکلات موجود می‌توانید از بهبود عملکرد باتری در اندروید 5.0 اطمینان حاصل کنید.

battery issue

 

آشنای قدیمی ما در این قسمت نیز بازگشت به تنظیمات کارخانه است که برای برخی کاربران به عنوان یک راه‌حل، کاربردی و مفیدفایده واقع‌ شده‌است. ممکن است این مشکل به برنامه‌های قدیمی که پس از نصب اندروید 5.0 به روز رسانی نشده‌اند مرتبط باشد.

این احتمال وجود دارد که یکی از این برنامه‌ها با کدهای جدید موجود در Lollipop مشکل داشته باشند و حذف این برنامه‌ها به حل مشکل شما کمک کند. مدنظر داشته باشید که می‌توانید با رفتن به قسمت تنظیمات و صفحه مرتبط با میزان مصرف باتری، برنامه‌ای که مسبب مصرف بیش از حد باتری است را شناسایی کنید.

battery fix

اگر از زمان کافی برخوردارید می‌توانید از روش آزمون و خطا استفاده کنید و خاموش و روشن کردن قابلیت‌هایی مانند وای‌فای و بلوتوث و حذف برنامه‌های مختلف را امتحان کنید تا مشخص شود کدام‌یک بر میزان مصرف باتری تاثیر گذاشته‌اند. شرکت گوگل در اوایل ماه جاری میلادی به روز‌رسانی برای رفع این مشکل منتشر کرده بود پس ابتدا از به روز بودن کامل دستگاه خود اطمینان حاصل کنید و نهایتا می‌توانید این مشکل را برای حل شدن به گوگل گزارش دهید.

 

کندشدن دستگاه و مشاهده پیغام‌های خطا

اگر گوشی و یا تبلت شما با افت سرعت مواجه شده و مرتبا با پیغام‌های خطایی مواجه می‌شوید، دلایل و راه‌حل‌هایی برای این مشکل نیز وجود دارد. نیاز به یادآوری مجدد نیست که بازگشت به تنظیمات کارخانه و حذف برنامه‌های اضافی در این‌جا هم می‌تواند مدنظر قرار گیرد. خاموش و روشن کردن ساده گوشی نیز ممکن است به حل مشکل بینجامد.

lagging issue

 

اگر حدس می‌زنید برنامه خاصی مسبب کاهش سرعت دستگاه است، می‌توانید با جستجویی ساده در انجمن‌های پشتیبانی از ایجاد مشکل توسط آن اطمینان حاصل کنید.

با نصب هر به روز رسانی مرتبط با گوشی‌های هوشمند، ممکن است برنامه‌هایی با نحوه مدیریت سیستم‌عامل بر برنامه‌ها مشکل داشته باشند و بر روی عملکرد کلی دستگاه تاثیر بگذارند.

lagging fix

غیرفعال‌کردن برخی اعلان‌ها و هشدارهای مرتبط با اندروید نظیر آنچه در Google Now مشاهده می‌کنید و حتی غیرفعال کردن پس‌زمینه‌های زنده می‌تواند به بهتر شدن اوضاع کمک کند تا به روز رسانی برای رفع این مشکل توسط گوگل و یا شرکت سازنده دستگاه هوشمند شما ارائه شود. اگر دستگاه شما کاملا غیرقابل استفاده است، گزینه آخر می‌تواند بازگشت به نسخه کیت‌کت باشد.

 

 

مشکل در پخش فایل‌های ویدئویی

یکی دیگر از مشکلات رایج که کمابیش در انجمن‌های پشتیبانی به آن اشاره شده است، مشکل در پخش فایل‌های ویدئویی است. این مشکل به ویژه در نسخه وای‌فای نکسوس 7 سال 2013 مشاهده می‌شود. کاربران اینگونه گزارش‌ داده‌اند که اندروید 5.0 نمی‌تواند نرم‌افزار پخش فایل‌های ویدئویی را در زمان نیاز به پخش این فایل‌ها بیابد. پاک کردن حافظه کش برنامه‌های مشکل‌دار نظیر یوتوب می‌تواند اولین راه‌حل ممکن باشد که با رفتن به قسمت تنظیمات و سپس برنامه‌ها می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

video playbacl issue

تعدادی از کاربران نیز با فعال و یا غیرفعال کردن NuPlayer از قسمت گزینه‌های مرتبط با توسعه‌دهندگان بر این مشکل غلبه کرده‌اند ( به نظر می‌رسد این گزینه یک لایه جدید برای پخش فایل‌های ویدئویی در نسخه به روز رسانی شده سیستم‌عامل اندروید می‌باشد)

با رفتن به قسمت تنظیمات و سپس انتخاب گزینه About Phone و سپس لمس به تعداد هفت مرتبه می‌توانید به صفحه گزینه‌های مرتبط با توسعه‌دهندگان دسترسی پیداکنید و سپس گزینه NuPlayer را در صورت فعال بودن، غیرفعال کنید و حتی بالعکس و سپس دستگاه خود را راه‌اندازی مجدد کنید. این روش، یک راه‌حل رسمی نیست اما مشکل کاربران زیادی را مرتفع کرده است.

بازهم گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه‌ای برای پاک کردن اطلاعات موقت موجود در دستگاه شما می‌تواند باعث برطرف کردن مشکل پخش فایل‌های ویدئویی شود. این مشکل تا حدی شایع بوده که به نظر می‌رسد یک به روز رسانی برای برطرف کردن مشکل یادشده از سوی گوگل ارائه شود.

video playback fix

 

لیست بالا شایع‌ترین مشکلات اعلام شده از سوی کاربران دستگاه‌های اندرویدی است که بارها و بارها در شبکه‌های اجتماعی و یا انجمن‌های پشتیبانی به آن‌ها اشاره شده است، بعضا سرمنشا مشکلات مشخص نبوده و به همین علت راه‌حل‌هایی مشابه ارائه شده است، اگر شما با مشکلات دیگری روبه‌رو شده‌اید، در قسمت نظرات اعلام کنید تا در صورت امکان راه‌حل مرتبط با آن را برای شما عنوان کنیم.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

534 نظر برای این مطلب
  1. امید می‌گوید

    سلام دوستان گوشی منم سونیT2هستش دو هفته هستش آندرویدش رو بردم 5اینقدر هنگ میکنه که اعصابمو خورد کرده اگه آندرودش رو بیارم پایین هیچ مشکلی واسش پیش نمیاد کمکم کنید لطفا جواب بدید

  2. Ali می‌گوید

    سلام من Note 3 n900 دارم که اندرویدش رو یک هفته پیش به 5 اپدیت کردم مشکلش آینه که بعضی وقتها
    بعضی از بازی هارو مثل zombie highway 2 رو نمیخونه با این که روی اندروید قبلیش (4.4.2 ) اجرا میکرد یعنی الان گزینه open رو نداره آگه میشه جواب بدید ممنون

  3. ali می‌گوید

    سلام من نوت اج دارم از وقتی خریدمش اندرویدش را 5 کردم الان کیفیت دوربینش اومده پایین ایا ربطی داره به اینکه اندرویدشو عوض کردم…؟

  4. محسن می‌گوید

    با سلام
    گوشی من گلکسی s5 هستش از وقتی آپدیت کردم پیغام زیر هر دقیقه میاد .
    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    پیغام
    Check battery cover

    1. امیر می‌گوید

      اون برای الارم سنسور ضد ابشه ک گوشیو روشن میکنی میاد

  5. Nasrin می‌گوید

    وقت بخیر
    من امروز این برنامه رو دانلود کردم و آندروید گوشی و ارتقا دادم
    گوشی من Sony t2 الان یک سری از نرم افزارامو رو منوی نیست اما مثلا پیام میاد تلگرام میتونم جواب بدم اما ندارم تو منو موبایلم
    ممنونم از محبتتون

  6. alireza می‌گوید

    با سلام مدل گوشی من LG-L90 میباشد گوشیم از طریق SOFTWARE UPDATE خود گوشی اقدام به بروز رسانی کردم حال در قسمت نصب رام روی 100 درصد گیر کرده وگوشی به طور مداوم ریست میشه چند جایی دادم گوشی را فلاش کردن ولی فایده ای نداشته گوشیم تبدیل به یه تیکه آجر شده لطفا راهنماییم کنید

  7. Sajjad moradi می‌گوید

    سلام گوشی z1 هستش ازوقتی اندروید2_0_5کردم موقعی ک هندزفری روبهش وصل میکنم واهنگ گوش میکنم بعدچندثانیه باس صداازبین میره وبایدگوشی روخاموش وروشن کنم

  8. mohammad می‌گوید

    سلام گوشی من z1هست از وقتی اندروید پنج شده رسیت میشه و اکثر برنامه هایی رو ک دانلود میکنم باز نمیکنه و مشکل رو از تجزیه میدونه. لطفا راهنمایی کنید با تشکر

  9. حسن می‌گوید

    سلام گوشی من g2 مینی هست دیروز گوشیمو اپدیت کردم الان دیگه به هیچ وجه مودم خودمو پیدا نمیکنه ولی مودمای اطرافو پیدا میکنه بازگشت به کارخانه هم زدم ولی بازم درست نشد لطفا راهنمایی کنین

  10. Z2 می‌گوید

    سلام دوستان گوشی من Xperia z2 هستش از وقتی به آندروید 5.0.2 آپدیت کردم دیگه gps گوشیم کار نمیکنه و پیغام No signal gps رو میده کسی میدونه مشکل از کجاست؟

  11. amin می‌گوید

    سلام. من نوت 4 اچ دارم. هنوز اپدیت 5 به صورت خودکار براش نیومده. مکرر چک هم میکنم. لطفا راهنمایی کنید چکار کنم

    1. محمد جواد می‌گوید

      گوشی من اکسپریا زد ال هست و اپدیت شده به اندروید پنج.به محض اتصال به اینترنت خاموش میشه و بعداز روشن کردن تا نشان سونی میاد دوباره خاموش میشه.

  12. سحر می‌گوید

    سلام من بعد از آپدیت گوشیم متوجه شدم نمیتونم مخاطبی رو مسدود و بلاک کرد ریست هم کردم فایده ای نداشت، دیزایر 816 چ کار،باید کنم

  13. میثم می‌گوید

    سلام
    گوشی من دو روز که با اینترنت مشکل پیدا کرده
    سرعت خیلی میاد پایین و قطع میشه که من دیتا قط و وصل میکنم برای چند دقیقه خوب بعد دوباره از کار میفته
    گوشی من سونی الترا زد هست
    احتیاج به راهنمایی دارم

  14. سجاد می‌گوید

    من گوشیم HTC one max هست و بالاخره ابدیت شد ی مقدار کند شده ولی ی سری تغییرات قابل مشاهدست البته نیاز به تنظیمات داره

  15. وحید می‌گوید

    سلام.گوشی galaxy s4 به آندروید 5 ارتقا دادم هر ازچند گاهی میره رو حالت پرواز و باید ری استارت کنم آنتن بیاد.کاش آپدیتش نمیکردم چون ریست فکتوری میزنم بازم با آندروید 5میاد بالا!!

  16. الناز می‌گوید

    گوشی من از وقتی اندرویدش آپدیت شده لیست مخاطب های گوشی رو نشون نمی ده باید هر دفعه ریست کنم تا لیست مخاطب بیاد.باید چیکارش کنم؟

  17. فرید می‌گوید

    سلام
    گوشی من سونی z هست. هر 10 دیقه یک بار ری استارت میشد و باطری خالی میکرد الان بازیابی کارخانه کردم ظاهرا ری استارت دیگه نمیشه ولی باطری خالی میکنه. تو تنظیمات باطری media برنامه 51 درصد مصرف باطری داره .اگه امکان داره راهنمایی کنید

    1. مهدی می‌گوید

      منم همینطور لطفا راهنمایی

  18. مهمان می‌گوید

    با سلام
    گوشی من گلکسی s5 هستش از وقتی آپدیت کردم پیغام زیر هر دقیقه میاد .
    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    پیغام
    Check battery cover

    1. Mohamad می‌گوید

      اره برا منم میاد داستان شده

      1. امیر می‌گوید

        منم s5دارم
        خب عزیزم اون خطا واس سنسور ضد ابشه شاید در پشت گوشت اسیب دیده

  19. Mahdi می‌گوید

    سلام گوشیم نوت 3 n9005 3 هفته پیش خریدم آنرویدشو از بروزرسانیه گوشی آپگریت کردم اما پایداریه هوشمند صفحه از کار افتاده گزینش هست و روشنه اما کار نمیکنه باید چیکار کنم؟

  20. ادريس می‌گوید

    من تبلتم superDx است وقتی خاموش و روشن میکنم برنامه های که نصب کرده بودم حذف میشه به تعمیرات موبایل هم بردم فلش کردن اما درست نشد چکارکنم؟
    تبلتم اندرویده

  21. مهراد قربانی می‌گوید

    سلام. من گوشیم z1 هستش. آبدیت اندروید ۵ رو اتوماتیک اومده بود تو گوشیم.واسه سونی اینجوریه. الان آبدیت کردم۵ یسری مشکلات دارم که اصابمو خورد کرده بطوری که دوست دارم گوشیو بکوبونم به دیوار. ۱:وقتی که موزیک گوش میدم وسط گوش دادن آهنگ قطع میشه. باید از اول گوش بدم.۲: گوشی خیلی از موقع ها هنگ میکنه.۳: گوشی بد جوری داغ میکنه انگار جهنمه. خواهشن خواهشن کمک کنید. بد قاطی کردم من.

  22. دانیال می‌گوید

    سلام. من اندروید 5 رو روی گوشیم نصب کردم. اما حالا اسم مخاطبین گوشیم برعکس نوشته شده. وقتی زبان گوشیمو انگلیسی می کنم درست میشه اما وقتی فارسیه این اتفاق میفته. لطفا راهنماییم کنین. در ضمن اسم گوشیم galaxy s5 مدل g900h هستش.

  23. saeed می‌گوید

    اندروید چیه که اخه ابدیتشم بیاد .بااین کارشون کلی لز اندروید زده شدن .لاشه ایفون دست بگیری و اندروید نخری…………….

  24. مصطفی می‌گوید

    سلام،مشکل اندروید5 در گوشی گلکسی اس4 بنده اینه که هرچی صدای زنگشو زیاد میکنم بعداز یکی دوبار زنگ خوردن خود بخود صدای گوشیم کم میشه.ودیگه اینکه وقتی صفحه گوشیم قفله هیچ رویدادی درنوار بالای صفحه مشخص نیست حتما باید قفل صفحه باز بشه تا زنگ خورها یا پیامکها و… مشخص بشه.در کل این آپدیت جدید خیلی بیخود.

  25. اشکان می‌گوید

    من نوت اج دارم.وقتی از قسمت اج گوشی فلش دوربین رو روشن میکنم دیگه خاموش نمیشه و گزینه خاموش هم کار نمیکنه.دلیل چیه؟

  26. ابراهیم می‌گوید

    اقا این چه وضیه ابدیت به 5.0 کردم دوربین رفت بکی باید بگیم

  27. Arslan می‌گوید

    من واقعا ی اشتباهی که کردم ارتقا اندروید بود ظاهر گوشی خوبه ولی
    وقتی که میخوام شارژ کنم زمانیکه اینترنت روشن اصلا شارژ نمیشه و برعکس خالی میشه و داغ شدن بیش ازحد اون لطفا خواهشا اگه میشه اندروید به چهار برگردوند کمک کنید

  28. amin می‌گوید

    سلام من یک مشکل دارم اونم

    ویدئو های اینستاگرام هست که وسطش گیرمیکنه بعد صدا تصویر عقب جلو میشه باید چیکار ککنم ؟

    دوم این که ویدئو های موبایل میخوام نگاه کنم هم همین مشکل داره ؟ چیکار کنم تا رفع بشه ؟

  29. roya می‌گوید

    باسلام، من گوشی سونی z6603دارم،برای من هنوز آپدیت اندرویدنیومده،کسی میدونه چرا؟

  30. sara می‌گوید

    سلام.من گلسی نوت 4 دارم سری اچ.وقتی دارم آپدیت میکنم برای اندروید 5.خطا میده.میگه با کامپیوتر دانلود کنید.خواهش میکنم بگین دلیلش چیه.

  31. مرجان می‌گوید

    با سلام
    من گوشی سونی z دارم و از وقتی آپدیت کردم میس کالها نشون داده نمیشه و هیچ علامتی نداره و در ضمن صدای زنگ تماس هم کمتر شده. راه حل بر طرف کردن این مشکلا چیه ؟

  32. هادی می‌گوید

    سلام خسته نباشید .من گلکسی اس 5 مدل هشت هسته ایی رو دارم از وقتی که اندروید 5 کردم 90 درصد بازی هارو وقتی که نصب میکنم میگه که برنامه متوقف شده
    ببرم نمایندگی فلش بزنن ?

  33. sana می‌گوید

    گوشی من گلکسی اس 5 از وقتی اکه از ندروید 5 دارم استفاده میکنم مدام پیغام خرابی sd card میده همچنین پیغام بستن محافظ باتری رو هم میده یه مشکله دیگه ای هم که دارم تا لاک اسکرینو باز نکنم هیچ نوتیفیکیشنی رو نشون نمیده بالای گوشیم زمانی هم که موسیقی پلی میکنم باید حتما لاک اسکرین رو باز کنم تا بتونم جلو عقب کنم اهنگو با قطعش کنم واقعا پشیمون شدم که اندروید 5 گرفتم کمکم کنید لطفا

  34. mehdi می‌گوید

    سلام منhtc desire 816 دارم از وقتی اندروید 4.4.2 به5.0.2آپگریدکردم به یک مودم vodafone وصل نمیشه و پیغامavoided poor internet connection می ده درحالی که سیگنالش رو وضعیت عالی هست وسرعت اینترنت هم بالاست باید چیکار کنم؟

  35. Ramtin می‌گوید

    ای بابا من دارم اپدیت میکنم گوشیم سونی z2 هست الان نا امیدم کردید باووو یکی میگه انتن میپره یکی میگه باتری خالی میکنه… عجبا بزارید من اپدیت کنم ببینم چی میشه… اعصابم بهم ریخت..

  36. محمدعلی می‌گوید

    سلام گوشی سونیz3 من بعد از ابدیت اندروید 5 کیفیت صدای زنگ آن خیلی کم شده راه حل درست شدن آن چیه

    1. مهدی می‌گوید

      سلام منم z3 مو اشتباه کردم اپدیت کردم لاک اسکرین و شارژ و کلا گند زده و همشم ارور میده هی باید خاموش روشن کنم ب سونی ام پیام دادم ولی فایده نداشت ی مهندس کامپیوتر گفت برگردونیم ب اندروید خودش

  37. negin_m می‌گوید

    سلام دوست عزیز
    من بعد از آپدیت و ارتقا به اندروید 5 گوشی سونی زد:
    1-در لیست تماس میس کال ها نمایش داده نمی شود
    2-برای پاسخگویی به تماس بلافاصله بعد از جواب دادن خود به خود قطع میشود.
    3-دیگر با شارژرش شارژ نمی شود
    راهنمآیی بفرمایین مرسی

  38. mahyar می‌گوید

    با عرض سلام
    من از وقتی اندروید 5 رو روی گوشی گاکسی اس 5 نصب کردم با مشکل تشخیص ندادن کاور گوسی مواجه شدم.
    یعنی انگار نه انگار که کاور رو گوشی هست و وقتی کاور رو میبندم اون پنجره کوچیک نمایش داده نمیشه و اصلا انگگاری کاوری نیست.
    در حالی که قبل اپدیت این مشکل رو نداشتم.
    هر چقدرم تنظیماتو زیر و رو کردم نتونستم مشکلو حل کنم.
    ممنون میشم کمکم کنید.

  39. sajad می‌گوید

    با عرض سلامو خسته نباشید گوشیه من سونی زد 2هس بعد از اپدیت به آندروید 5 شدیدا باتری خالی میکنه و وختیم که با دیتای گوشی میرم اینترنت شدیدا داغ میکنه ولی باز کاراییش بالاس چیکار کنم مشکلم حل بشه؟!؟!؟

  40. امیرمهدی پارسابصیر می‌گوید

    موبایل من sony xperia z2 است و هنگام وصل شدن به اینترنت سیم کارت وارد سایت نمیشود.

  41. ramin می‌گوید

    با سلام وخسته نباشید…
    من گوشی اکسپریا زد وان دارم از زمانی که گوشیم رو از 4.4.4 به 5.0.2 اپدیت کردم بامشکلاتی از جمله قطع وصل شدن دیتام ودرست نمی توانم از اینترنت استفاده کنم بااپراتور مورد نظر تماس گرفتم گفت مشکل ازما نیست از گوشی شماست وبزرگترین مشکلی که باهاش برخورد کردم وتاالان برخورد نکرده بودم داغ کردن گوشی است به طوری که با کار کردن معمولی دمای گوشیم به 39درجه میرسه وبدتر از که در هنگام بازی دمای گوشی به 47در میرسه این مشکلات درست از ان زمانی درست شده که گوشی رو به نسخه 5.0.2 ارتقاع دادم وحتی گوشی رو یک مرتبه فلش کردم تاثیری نداشت وبه تعمیر کار نشون دادم گفت گوشیت مشکل نداره واز اپدیت نسخه جدید است.گوشه اگر کار سنگینم باهاش انجام بدی فقط جوش میاره ومشکلی نداره بنده از ترس که گوشیم از زور داغ کردن موردی پیدا نکنه تمام بازی ها رو حذف کردم وهمچنین نرم افزار هایی که مورد نیاز نیست رو هم پاک کردم وکار با گوشی رو هم کم کردم شرکت گوگل نسخه جدید یعنی 5.1.1را روانه بازا ر کنه تا در این نسخه همه باگ ها برطرف بشود. ممنون میشوم مرا راهنمایی ونظر خودتان را درباره این مشکل گفته واگر لطف کنید بگوییداین نظر ها صحت دارندو گوگل چه زمان نسخه جدید رو روانه بازار میکند باتشکر…

  42. Armam می‌گوید

    سلام من Xperia z1 دارم و تازه اندرویدشو اپدیت کردم ولی از اون موقع که این کارو کردم هر وقت به کسی زنگ میزنم صدا قطع وصل میشه ولی مطمئن هستم که از میکروفنش نیست چون موقع ظبط صدا درست کار میکنه حتی یه موقع هایی یه حالت کارخونه برمیگردونمش تا درست و همینطورم میشه ولی دوباره بعد از یک مدت دوباره همین طور میشه لطفا راهنمایی کنید

  43. بهنام می‌گوید

    سلام.
    گوشی من سامسونگ نوت 3 هستش از وقتی نسخه 5 کردم رمش /ram/خیلی زود پر میشه یعنی از 2.66 گیگ فقط 300مگابایت اینا میمونه
    همه گیما و برنامه هایی که سنگین بودن رو حذف کردم ولی بازم درست نشد
    ممنون میشم راهنمایی کنین

  44. niloo می‌گوید

    سلام گوشی من z1 است هر اپدیت جدیدی ک میامد هنگ میکرد و اندروید5 رو هم ریخته ام و راضی هستم
    ولی برایش پترن گذاشتم و حالا نمیتوانم پترن را بردارم
    در گزینه non و swip اشکال پیدا کرده است
    خاهشا کمکم کنید

  45. سعید می‌گوید

    سلان
    اکسپریاz دارم بعد ابدیت تماسا و باطری به مشکل بر خوروه
    لطفا راهنمای کنید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      فکتوری ریست انجام دادین؟

  46. omid می‌گوید

    سلام.خسته نباشید.من یه گوشی htc 816 دارم که نمیتونم به طور کامل به رم اون دسترسی داشته باشم وداخل گوشی فایل از اون پاک یا بهش اضافه کنم.اندروید اون 4.4.2 بود ولی 4 روز پیش من اندروید اون رو اپدیدت کردم و به 5.0.2 عوض شد.وقتی وارد xploreشدم برای تست این موضوع که فایل کپی میشه یا نه همون موقع یه تنظیمات کوچیک مثل راهنما ظاهر شد که توی اون فقط کارت اس دی رو باید انتخاب میکردیم.نه اسم خاصی داشت نه هیچی.انجام که دادم دقیق همه کاری میشد انجام داد چه پاک کردن چه جابجایی.بخاط این که حافظه گوشیم خیلی پر شده بود و نمیشد کاری کرد دیروز گوشی رو ریست کردم ولی وقتی بالا اومد دیگه نمیشد فایلها رو جابجا یا پاک کرد و اون اموزش کوچیک هم نیومد و هیجای دیگه ی گوشی پیداش نکردم.اگه میتونید کمکم کنید،معضل بزرگیه برام

  47. mahdi می‌گوید

    اقا من سوال دارم ؟؟من میخوام موقعی که صفحه گوشیم قفل میشه گزینه موزیک پلیرم بیاد …نمیتونم اهنگمو رد کنم مجبورم هی قفل صفحرو باز کنم بزنم اهنگ بعدی و دوباره ببندم

  48. یه بنده خدا می‌گوید

    سلام میشه اندروید ۵ را دوباره برگردانیم به اندروید ۴ لطفا کمک کنید

  49. بهزاد می‌گوید

    با حذف برنامه play station مصرف باتری کم شد. تست کنید اکسپریا زد

  50. farid می‌گوید

    خدایش میشه یه کمک کنین
    من z2 دارم اما یه مشکل دارم
    گوشیم دست دوم هس و مشکوک میزنم یعنی بعضی از بازی ها رو نمیخونه ممکن هس که مشکل مشکل بالا بودن آندرویدش باشه آندرویدش 5 هس