بزرگترین مشکلات و باگ‌های اندروید 5 و راه‌حل‌های برطرف کردن آن‌ها

اندروید 5.0 بالاخره پس از مدت‌ها انتظار عرضه شد و کاربران زیادی منتظر تجربه جدید و استفاده از قابلیت‌های تازه آن هستند، حتی برخی کاربران به علت عدم دریافت این نسخه از سیستم‌عامل اندروید بر روی دستگاهشان به اعتراض به شرکت‌های سازنده روی آورده‌اند.

534

با این اوصاف بدنیست بدانید جدیدترین نسخه سیستم‌عامل گوگل نیز همانند دیگر به روز‌رسانی‌ها، بدون عیب و نقص نبوده و کاربران کمابیش با مشکلاتی روبه رو شده‌اند که در زیر به مهم‌ترین آن‌ها و البته راه‌حل‌های موجود خواهیم پرداخت.

 

مشکلات وای‌فای

مانند روز روشن است که پس از عرضه اکثر به ‌روز‌رسانی‌ها چه در سیستم‌عامل اندروید، چه IOS و حتی ویندوزفون، عده‌ای از کاربران از وجود مشکل وای‌فای در دستگاه خود شکایت دارند، اندروید Lollipop نیز از این جمع مستثنی نیست.

برخی کاربران از مشکل قطعی ارتباط اینترنتی شکایت دارند و برخی کاربران نیز اعلام کرده‌اند که حتی نمی‌توانند دستگاه خود را از طریق وای‌فای به اینترنت متصل کنند.

wifi issue

دستگاه‌های قدیمی‌تر مانند نکسوس 5 و نکسوس 10 بیشترین تعداد گزارش مشکل را به خود اختصاص داده‌اند. در برخی موارد این مشکلات تاییدشده‌اند و باید منتظر بمانید تا مهندسین گوگل با عرضه یک به روز رسانی نرم‌افزاری این مشکل را مرتفع کنند اما مواردی وجود دارند که راه‌حل‌هایی که در ادامه خواهیم خواند این مشکلات را رفع می‌کنند.

در اولین گام به عنوان راه‌حل سعی کنید از گزینه فراموش کردن شبکه ( با نگه داشتن انگشت بر روی لیست شبکه وای‌فای مورد نظر) استفاده کنید و مجددا به اینترنت متصل شوید. روش سنتی بازگشت به تنظیمات کارخانه نیز می‌تواند به عنوان یک راه‌حل در نظر گرفته شود که البته مشکلات و سختی‌های خود را به همراه خواهد داشت.

wifi fix

ممکن است حذف برخی برنامه‌های قدیمی موجود بر روی دستگاه شما، حتی به صورت موقت مشکل را حل کند. برخی کاربران اعلام نموده‌اند پس از حذف برنامه‌هایی که مشکل سازگاری با اندروید 5.0 را دارند مشکل برطرف شده است. اگر از برنامه‌هایی استفاده می‌کنید که مدت مدیدی است به روز رسانی نشده‌اند حدس می‌زنیم که این برنامه‌ها ممکن است علت بروز اختلال باشند.

راه‌اندازی مجدد دستگاه و روتر نیز می‌تواند به رفع مشکل کمک کند. نهایتا تغییر کانال وای‌فای مورد استفاده در قسمت تنظیمات پیشرفته دستگاه و تنظیم مجدد مشخصات کانال‌ها می‌تواند مشکل را حل کند.

 

مشکلات مرتبط با باتری

مشکلات مرتبط با باتری ممکن است بعد از نصب به روز رسانی اندروید 5.0 گریبان‌گیر شما نیز شوند. این دسته از مشکلات حتی از مشکلات مرتبط با وای‌فای نیز رایج‌ترند اما با برطرف کردن مشکلات موجود می‌توانید از بهبود عملکرد باتری در اندروید 5.0 اطمینان حاصل کنید.

battery issue

 

آشنای قدیمی ما در این قسمت نیز بازگشت به تنظیمات کارخانه است که برای برخی کاربران به عنوان یک راه‌حل، کاربردی و مفیدفایده واقع‌ شده‌است. ممکن است این مشکل به برنامه‌های قدیمی که پس از نصب اندروید 5.0 به روز رسانی نشده‌اند مرتبط باشد.

این احتمال وجود دارد که یکی از این برنامه‌ها با کدهای جدید موجود در Lollipop مشکل داشته باشند و حذف این برنامه‌ها به حل مشکل شما کمک کند. مدنظر داشته باشید که می‌توانید با رفتن به قسمت تنظیمات و صفحه مرتبط با میزان مصرف باتری، برنامه‌ای که مسبب مصرف بیش از حد باتری است را شناسایی کنید.

battery fix

اگر از زمان کافی برخوردارید می‌توانید از روش آزمون و خطا استفاده کنید و خاموش و روشن کردن قابلیت‌هایی مانند وای‌فای و بلوتوث و حذف برنامه‌های مختلف را امتحان کنید تا مشخص شود کدام‌یک بر میزان مصرف باتری تاثیر گذاشته‌اند. شرکت گوگل در اوایل ماه جاری میلادی به روز‌رسانی برای رفع این مشکل منتشر کرده بود پس ابتدا از به روز بودن کامل دستگاه خود اطمینان حاصل کنید و نهایتا می‌توانید این مشکل را برای حل شدن به گوگل گزارش دهید.

 

کندشدن دستگاه و مشاهده پیغام‌های خطا

اگر گوشی و یا تبلت شما با افت سرعت مواجه شده و مرتبا با پیغام‌های خطایی مواجه می‌شوید، دلایل و راه‌حل‌هایی برای این مشکل نیز وجود دارد. نیاز به یادآوری مجدد نیست که بازگشت به تنظیمات کارخانه و حذف برنامه‌های اضافی در این‌جا هم می‌تواند مدنظر قرار گیرد. خاموش و روشن کردن ساده گوشی نیز ممکن است به حل مشکل بینجامد.

lagging issue

 

اگر حدس می‌زنید برنامه خاصی مسبب کاهش سرعت دستگاه است، می‌توانید با جستجویی ساده در انجمن‌های پشتیبانی از ایجاد مشکل توسط آن اطمینان حاصل کنید.

با نصب هر به روز رسانی مرتبط با گوشی‌های هوشمند، ممکن است برنامه‌هایی با نحوه مدیریت سیستم‌عامل بر برنامه‌ها مشکل داشته باشند و بر روی عملکرد کلی دستگاه تاثیر بگذارند.

lagging fix

غیرفعال‌کردن برخی اعلان‌ها و هشدارهای مرتبط با اندروید نظیر آنچه در Google Now مشاهده می‌کنید و حتی غیرفعال کردن پس‌زمینه‌های زنده می‌تواند به بهتر شدن اوضاع کمک کند تا به روز رسانی برای رفع این مشکل توسط گوگل و یا شرکت سازنده دستگاه هوشمند شما ارائه شود. اگر دستگاه شما کاملا غیرقابل استفاده است، گزینه آخر می‌تواند بازگشت به نسخه کیت‌کت باشد.

 

 

مشکل در پخش فایل‌های ویدئویی

یکی دیگر از مشکلات رایج که کمابیش در انجمن‌های پشتیبانی به آن اشاره شده است، مشکل در پخش فایل‌های ویدئویی است. این مشکل به ویژه در نسخه وای‌فای نکسوس 7 سال 2013 مشاهده می‌شود. کاربران اینگونه گزارش‌ داده‌اند که اندروید 5.0 نمی‌تواند نرم‌افزار پخش فایل‌های ویدئویی را در زمان نیاز به پخش این فایل‌ها بیابد. پاک کردن حافظه کش برنامه‌های مشکل‌دار نظیر یوتوب می‌تواند اولین راه‌حل ممکن باشد که با رفتن به قسمت تنظیمات و سپس برنامه‌ها می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

video playbacl issue

تعدادی از کاربران نیز با فعال و یا غیرفعال کردن NuPlayer از قسمت گزینه‌های مرتبط با توسعه‌دهندگان بر این مشکل غلبه کرده‌اند ( به نظر می‌رسد این گزینه یک لایه جدید برای پخش فایل‌های ویدئویی در نسخه به روز رسانی شده سیستم‌عامل اندروید می‌باشد)

با رفتن به قسمت تنظیمات و سپس انتخاب گزینه About Phone و سپس لمس به تعداد هفت مرتبه می‌توانید به صفحه گزینه‌های مرتبط با توسعه‌دهندگان دسترسی پیداکنید و سپس گزینه NuPlayer را در صورت فعال بودن، غیرفعال کنید و حتی بالعکس و سپس دستگاه خود را راه‌اندازی مجدد کنید. این روش، یک راه‌حل رسمی نیست اما مشکل کاربران زیادی را مرتفع کرده است.

بازهم گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه‌ای برای پاک کردن اطلاعات موقت موجود در دستگاه شما می‌تواند باعث برطرف کردن مشکل پخش فایل‌های ویدئویی شود. این مشکل تا حدی شایع بوده که به نظر می‌رسد یک به روز رسانی برای برطرف کردن مشکل یادشده از سوی گوگل ارائه شود.

video playback fix

 

لیست بالا شایع‌ترین مشکلات اعلام شده از سوی کاربران دستگاه‌های اندرویدی است که بارها و بارها در شبکه‌های اجتماعی و یا انجمن‌های پشتیبانی به آن‌ها اشاره شده است، بعضا سرمنشا مشکلات مشخص نبوده و به همین علت راه‌حل‌هایی مشابه ارائه شده است، اگر شما با مشکلات دیگری روبه‌رو شده‌اید، در قسمت نظرات اعلام کنید تا در صورت امکان راه‌حل مرتبط با آن را برای شما عنوان کنیم.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.