بزرگترین مشکلات و باگ‌های اندروید 5 و راه‌حل‌های برطرف کردن آن‌ها

اندروید 5.0 بالاخره پس از مدت‌ها انتظار عرضه شد و کاربران زیادی منتظر تجربه جدید و استفاده از قابلیت‌های تازه آن هستند، حتی برخی کاربران به علت عدم دریافت این نسخه از سیستم‌عامل اندروید بر روی دستگاهشان به اعتراض به شرکت‌های سازنده روی آورده‌اند.

534

با این اوصاف بدنیست بدانید جدیدترین نسخه سیستم‌عامل گوگل نیز همانند دیگر به روز‌رسانی‌ها، بدون عیب و نقص نبوده و کاربران کمابیش با مشکلاتی روبه رو شده‌اند که در زیر به مهم‌ترین آن‌ها و البته راه‌حل‌های موجود خواهیم پرداخت.

 

مشکلات وای‌فای

مانند روز روشن است که پس از عرضه اکثر به ‌روز‌رسانی‌ها چه در سیستم‌عامل اندروید، چه IOS و حتی ویندوزفون، عده‌ای از کاربران از وجود مشکل وای‌فای در دستگاه خود شکایت دارند، اندروید Lollipop نیز از این جمع مستثنی نیست.

برخی کاربران از مشکل قطعی ارتباط اینترنتی شکایت دارند و برخی کاربران نیز اعلام کرده‌اند که حتی نمی‌توانند دستگاه خود را از طریق وای‌فای به اینترنت متصل کنند.

wifi issue

دستگاه‌های قدیمی‌تر مانند نکسوس 5 و نکسوس 10 بیشترین تعداد گزارش مشکل را به خود اختصاص داده‌اند. در برخی موارد این مشکلات تاییدشده‌اند و باید منتظر بمانید تا مهندسین گوگل با عرضه یک به روز رسانی نرم‌افزاری این مشکل را مرتفع کنند اما مواردی وجود دارند که راه‌حل‌هایی که در ادامه خواهیم خواند این مشکلات را رفع می‌کنند.

در اولین گام به عنوان راه‌حل سعی کنید از گزینه فراموش کردن شبکه ( با نگه داشتن انگشت بر روی لیست شبکه وای‌فای مورد نظر) استفاده کنید و مجددا به اینترنت متصل شوید. روش سنتی بازگشت به تنظیمات کارخانه نیز می‌تواند به عنوان یک راه‌حل در نظر گرفته شود که البته مشکلات و سختی‌های خود را به همراه خواهد داشت.

wifi fix

ممکن است حذف برخی برنامه‌های قدیمی موجود بر روی دستگاه شما، حتی به صورت موقت مشکل را حل کند. برخی کاربران اعلام نموده‌اند پس از حذف برنامه‌هایی که مشکل سازگاری با اندروید 5.0 را دارند مشکل برطرف شده است. اگر از برنامه‌هایی استفاده می‌کنید که مدت مدیدی است به روز رسانی نشده‌اند حدس می‌زنیم که این برنامه‌ها ممکن است علت بروز اختلال باشند.

راه‌اندازی مجدد دستگاه و روتر نیز می‌تواند به رفع مشکل کمک کند. نهایتا تغییر کانال وای‌فای مورد استفاده در قسمت تنظیمات پیشرفته دستگاه و تنظیم مجدد مشخصات کانال‌ها می‌تواند مشکل را حل کند.

 

مشکلات مرتبط با باتری

مشکلات مرتبط با باتری ممکن است بعد از نصب به روز رسانی اندروید 5.0 گریبان‌گیر شما نیز شوند. این دسته از مشکلات حتی از مشکلات مرتبط با وای‌فای نیز رایج‌ترند اما با برطرف کردن مشکلات موجود می‌توانید از بهبود عملکرد باتری در اندروید 5.0 اطمینان حاصل کنید.

battery issue

 

آشنای قدیمی ما در این قسمت نیز بازگشت به تنظیمات کارخانه است که برای برخی کاربران به عنوان یک راه‌حل، کاربردی و مفیدفایده واقع‌ شده‌است. ممکن است این مشکل به برنامه‌های قدیمی که پس از نصب اندروید 5.0 به روز رسانی نشده‌اند مرتبط باشد.

این احتمال وجود دارد که یکی از این برنامه‌ها با کدهای جدید موجود در Lollipop مشکل داشته باشند و حذف این برنامه‌ها به حل مشکل شما کمک کند. مدنظر داشته باشید که می‌توانید با رفتن به قسمت تنظیمات و صفحه مرتبط با میزان مصرف باتری، برنامه‌ای که مسبب مصرف بیش از حد باتری است را شناسایی کنید.

battery fix

اگر از زمان کافی برخوردارید می‌توانید از روش آزمون و خطا استفاده کنید و خاموش و روشن کردن قابلیت‌هایی مانند وای‌فای و بلوتوث و حذف برنامه‌های مختلف را امتحان کنید تا مشخص شود کدام‌یک بر میزان مصرف باتری تاثیر گذاشته‌اند. شرکت گوگل در اوایل ماه جاری میلادی به روز‌رسانی برای رفع این مشکل منتشر کرده بود پس ابتدا از به روز بودن کامل دستگاه خود اطمینان حاصل کنید و نهایتا می‌توانید این مشکل را برای حل شدن به گوگل گزارش دهید.

 

کندشدن دستگاه و مشاهده پیغام‌های خطا

اگر گوشی و یا تبلت شما با افت سرعت مواجه شده و مرتبا با پیغام‌های خطایی مواجه می‌شوید، دلایل و راه‌حل‌هایی برای این مشکل نیز وجود دارد. نیاز به یادآوری مجدد نیست که بازگشت به تنظیمات کارخانه و حذف برنامه‌های اضافی در این‌جا هم می‌تواند مدنظر قرار گیرد. خاموش و روشن کردن ساده گوشی نیز ممکن است به حل مشکل بینجامد.

lagging issue

 

اگر حدس می‌زنید برنامه خاصی مسبب کاهش سرعت دستگاه است، می‌توانید با جستجویی ساده در انجمن‌های پشتیبانی از ایجاد مشکل توسط آن اطمینان حاصل کنید.

با نصب هر به روز رسانی مرتبط با گوشی‌های هوشمند، ممکن است برنامه‌هایی با نحوه مدیریت سیستم‌عامل بر برنامه‌ها مشکل داشته باشند و بر روی عملکرد کلی دستگاه تاثیر بگذارند.

lagging fix

غیرفعال‌کردن برخی اعلان‌ها و هشدارهای مرتبط با اندروید نظیر آنچه در Google Now مشاهده می‌کنید و حتی غیرفعال کردن پس‌زمینه‌های زنده می‌تواند به بهتر شدن اوضاع کمک کند تا به روز رسانی برای رفع این مشکل توسط گوگل و یا شرکت سازنده دستگاه هوشمند شما ارائه شود. اگر دستگاه شما کاملا غیرقابل استفاده است، گزینه آخر می‌تواند بازگشت به نسخه کیت‌کت باشد.

 

 

مشکل در پخش فایل‌های ویدئویی

یکی دیگر از مشکلات رایج که کمابیش در انجمن‌های پشتیبانی به آن اشاره شده است، مشکل در پخش فایل‌های ویدئویی است. این مشکل به ویژه در نسخه وای‌فای نکسوس 7 سال 2013 مشاهده می‌شود. کاربران اینگونه گزارش‌ داده‌اند که اندروید 5.0 نمی‌تواند نرم‌افزار پخش فایل‌های ویدئویی را در زمان نیاز به پخش این فایل‌ها بیابد. پاک کردن حافظه کش برنامه‌های مشکل‌دار نظیر یوتوب می‌تواند اولین راه‌حل ممکن باشد که با رفتن به قسمت تنظیمات و سپس برنامه‌ها می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

video playbacl issue

تعدادی از کاربران نیز با فعال و یا غیرفعال کردن NuPlayer از قسمت گزینه‌های مرتبط با توسعه‌دهندگان بر این مشکل غلبه کرده‌اند ( به نظر می‌رسد این گزینه یک لایه جدید برای پخش فایل‌های ویدئویی در نسخه به روز رسانی شده سیستم‌عامل اندروید می‌باشد)

با رفتن به قسمت تنظیمات و سپس انتخاب گزینه About Phone و سپس لمس به تعداد هفت مرتبه می‌توانید به صفحه گزینه‌های مرتبط با توسعه‌دهندگان دسترسی پیداکنید و سپس گزینه NuPlayer را در صورت فعال بودن، غیرفعال کنید و حتی بالعکس و سپس دستگاه خود را راه‌اندازی مجدد کنید. این روش، یک راه‌حل رسمی نیست اما مشکل کاربران زیادی را مرتفع کرده است.

بازهم گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه‌ای برای پاک کردن اطلاعات موقت موجود در دستگاه شما می‌تواند باعث برطرف کردن مشکل پخش فایل‌های ویدئویی شود. این مشکل تا حدی شایع بوده که به نظر می‌رسد یک به روز رسانی برای برطرف کردن مشکل یادشده از سوی گوگل ارائه شود.

video playback fix

 

لیست بالا شایع‌ترین مشکلات اعلام شده از سوی کاربران دستگاه‌های اندرویدی است که بارها و بارها در شبکه‌های اجتماعی و یا انجمن‌های پشتیبانی به آن‌ها اشاره شده است، بعضا سرمنشا مشکلات مشخص نبوده و به همین علت راه‌حل‌هایی مشابه ارائه شده است، اگر شما با مشکلات دیگری روبه‌رو شده‌اید، در قسمت نظرات اعلام کنید تا در صورت امکان راه‌حل مرتبط با آن را برای شما عنوان کنیم.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

534 نظر برای این مطلب
  1. quietly brilliant می‌گوید

    دوستان اول ریست فکتوری کنید بعد اپدیت..

  2. hamed می‌گوید

    سلام ببخشید گوشی من نوت 3 n9005 است از وقتی که گوشیمو به اندروید 5 اپدیت کردم دیگر lte نیست یعنی در تنظیمات mobile network نامی از lte نبرده اگه میشه راهنمایی کنید ممنون از سایت خوبتون

  3. محمد می‌گوید

    سلام من گلکسی نوت 4 خریدم و بعد از نصب اندروید 5.0.1 سرعت گوشیم کمتر شده ولی باید بگم که تو سرعت گوشیم خیلی حساسم وقتی توی Home میخوام بعداز باز کزدن قفل صحفه رو عوض کنم یه تیک خیلی کوچیک میزنه وبرای گالری هم عکس های روی SD Card روی دیر load میکنه و مشکل دیگه هم اینه که s pen رو که به گوشه های چپ و راست میبرم وقتی در دور ترین نقطه هواست کنار lcd که میگیرم دایره دور تر از کناره ی LCD است ودر اندروید 5 هنگامی که در یک برنامه باشم Resent App رو که میزم بدون هیچ انیمیشنی و به صورت یهویی از برنامه خارج میشه میخواستم بدونم اینها عادی اند

  4. behzad می‌گوید

    باسلام خدمت دوستان عزیز..
    تو رو خدایکی به دادم برسه.من تبلت ایسوس فون پد 7 دارم.تا حالا چندین بار نسخه جدید اپدیتش که فکرکنم همون نسخه 5 باشه رو به روزرسانی کردم ولی تو این چند بار وقتی حجم دانلودش به 20 یا 30مگ میرسه دیگه توقف میکنه.تمام حجم اینترنت رو هم به این شکل ازدست دادم خواهش میکنم اگه کسی اطلاع داره کمکم کنه باتشکر…
    لطفا اگه کسی میتونه کمک کنه به شماره واتس اپ پی ایم بده..باتشکر 09372535223

    1. quietly brilliant می‌گوید

      شما باvpnامتحان کنید(آی پی غیرایرانی،ترجیحا امریکایی)احتمالا مشکلتون حل بشه.

  5. Hossein می‌گوید

    سلام. از موقعی که گوشی آپدیت جدید کردم کلید home از کار افتاده خاموش روشن کامل کردم 5دقیقه درست شد دوباره از کار افتاده. لطفا بگید چکار کنم ممنون. گوشیhtc one m8

    1. quietly brilliant می‌گوید

      قبل از اپدیت سیستم عامل،حتما ریست فکتوری کنید.شما میتونین ریست فکتوری کنید اگه دیدین بازم نشد صبرکنید برایota

  6. رضا می‌گوید

    سلام
    دوستان من htc one m8 دارم از روزی که به اندروید 5 آپدیت کردم گوشی ریست می شه هر مدت یک بار
    کسی با این مشکل مواجه شده؟
    راه حلی پیدا کردید؟

    1. quietly brilliant می‌گوید

      صبرکنید تا ارائه اپدیت درون سیستمی ازطریقota

  7. پریسا می‌گوید

    سلام تبلت من گلکسی نوت 10 است چند روزی است که هرچه سایلنتش میکنم دوباره اتوماتیک سایلنت میشه چه کنم؟

    1. quietly brilliant می‌گوید

      منظورتونn8000عه؟سوالتون واضح نیست!

  8. امید می‌گوید

    سلام من nexus6 دارم از وقتی که آپدیت 5.1 نصب کردم .با کسی تماس می گیرم صفحه نمایش خاموش میشه.

  9. کوروش می‌گوید

    سلام من اندروید 5 ریختم ولی اسمهای مخاطبام که به فارسی نوشته بودم برعکس شده مثلا حسین رو نیسح مینویسه ممنون میشم راهنماییم کنید .

  10. مهدیه می‌گوید

    سلام تو رو خدا تو روخدا کمک کنید …دلم داره می ترکه دم عیدی…
    گوشیم مشکل قطعی صدا پیدا کرده بردم بیرون میگن اسپیکراش سالمن پس سخت افزار میگن مشکل از سوکت شارژه می خوان عوضش کنند که سوکت اچ تس سی لعنتی هم پیدا نمیشه ولی به نظر خودم نرم افزاریه دارم دیونه میشم چی کار کم اپدیت کنم؟ فلش کنم؟تو روخدا اگه کسی میدونه لطف کنه بگه…اصلا کسی مشکل مشابه منو داره یا فقط من صدا های گوشیم قطغه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟در ضمن مدل گوشیم htc rhyme
    خواهش میکنم اگه کسی اطلاعی داره بهم بگه ممنونممممممممم

    1. quietly brilliant می‌گوید

      سلام!متاسفانه یا خوشبختانه قطعات اچ تی سی کم هستن یا اگه باشن گرونن.ریست فکتوری کنید شاید مشکلتون حل بشه.بک اپ یادتون نره.

  11. حمید می‌گوید

    Htc one دارم، به اندروید 5 اپدیت کردم، فیلم نمیگیره، کیفیت دوربینش اومد پایین، فایلای ویدیو بد پخش میکنه وحتی قبل پخش هنگ میکنه….sos!

  12. sara می‌گوید

    سلام من میخوام اهنگ و تصاویر توی تبلتمو از تلفن ب مموری انتقال بدم؟ چطوری باید اینکارو انجام بدم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      یه برنامه فایل منیجر نصب کنید و فایل ها رو منتقل کنید. شاید تبلت خودتون هم داشته باشه

  13. ارشام می‌گوید

    من نکسوس 5 دارم وقتی میخوام اپدیتش کنم وقتی رو گزینه بهروزرسانی میزنم هیچ چی نمیشه و از 28/12/2015دیگه برا بهروزرسانی چک نشده لطفا کمکم کنید

  14. محمد می‌گوید

    سلام من سامسونگ دارم گلکسی ایس۲ الان اندروید گوشیم۵ هستش ی مشکل بزرگ داره اونم اینه که با گوگل پلی مشکل داره هیچ یک ازین مشکل های بالا رو نداشتم تنها مشکلم اینه ک نمیتونم گوگل پلی سرویس رو روش نصب کنم من کلش بازی میکنم پتونستم اکانتم رو بیارم
    و فیلتر شکن سایفون و هات اسبات شیلد هم روش کار نمیکنه
    ایا میشه کاریش کرد؟

  15. امیر می‌گوید

    من اس 5 g900h یا همون مدل هشت هسته ای دارم ولی هنوز به اندروید 5 اپدیت نشده ممکن داره اصلا اندروید 5 برای این مدل نیاد

  16. کسری می‌گوید

    اقا سلام من m8 رو اپدیت کردم به اندروید 5 هلا بازی های دیتا داری که قبلا اجرا میشد رو اجرا نمیکنه میشه یک راهنمایی کنید چیکار میشه کرد برای حل این مشکل ممنون میشم پاسخ بدین

  17. علی می‌گوید

    سلام تبلت من نت 8 هستش قبلا دانلود می کرد فیلم و عکس ولی الان دانلود نمی کنه مشکلش چیه؟ ممنون

  18. مونا می‌گوید

    سلام من نوت3 دارم خودش به طور خودکار آپدیت شده به اندروید 5 مشکلی که دارم اینه همه ی نوتیفامو نشون میده تو نوار اعلان به همراه متن نوتیف آیا برای این مشکل راه حلی هست?

  19. حامد عظیمی می‌گوید

    با سلام من گوشی اس 5 مدل h دارم و آنددوید 5 رو بهش انداختم ولی تو همه جا اساره کرده وقتی دکمه ولوم پایین یا بالا رو نگه داری به مای سایلنت 3 تا کزینه میآد که بکی صدای کوشی رو کلا خاموش میکنه تو گوشی من همچین موردی اصلا نیست تو رو خدا راهنمایی کنید
    تو داخل تنظیمات صدا هستش ولی ولوم رو فشار میدی نمیآد

  20. moradi می‌گوید

    با سلام
    گوش HTC one M8 دارم. پس نصب اندروید 5 هیچ فیلتر شکنی بر روی آن عمل نمیکند. فیلتر شکن قبلی که HOTSPOT SHIELD بود هم جواب نمیده. از دوستانی که میتونند کمک کنند ممنون میشم راهنمایی کنند.
    با تشکر

  21. متین می‌گوید

    سلام…
    دوستان من اندروید 5 رو در حال حاضر روی گوشیم دارم(نوت3) و مشکلات بسیار زیادی داره که به مرور زمان از دم رو میشن…
    اولا که گاهی اوقات صدای گوشی کلا قطع میشه و باید گوشی رو ریستارت کرد.
    .
    دوما او قسمتی که با galaxy صحبت میکنیم بعد دو دقیقه صحبت کردن باش کامل قطع میشه و این خیلی بده.
    .
    سوما وقتی فیلم برداری طولانی با کیفیت بالا انجام میدین موقع پخش فیلم هی گیر میزنه.
    .
    چهارما در قسمت تنظیمات (general) هنگام بالا پایین کردن صفحه یه گیر کوچیکی میزنه که به نظر من خیلی حال گیره.
    .
    پنجما (بد ترین ایراد) مرورگرای این گوشی کلا بهم میریزه . طوری که مرور گر خور گوشی بعد از دو سه بار سرچ در قسمت url ، برای بار چهارم جواب نمیده و باید مرورگر رو بست و از نو بالا اورد همچنین google chorom خود گوشی که بدترررر…دیگه اون مرورگری که قبلا بود نیست…دیگه نمیشه به راحت صفحه ها رو باز و بسته کرد و…
    .
    شیشما گزینه یه سایلنت در منوی سریع گوشی بر داشته شده (نمیدونمم چرا!!!) و گوشی یا در حالت صدا داره یا ویبره.
    ……………
    البته مزیت هایی رو هم داره که اونا رو دیگه تو سایتا مطالعه کنید.

    از نظر من فعلا این اندرویدو نریزید رو گوشیتون…حد اقل واسه اونایی که هم مدل گوشی منن…
    Galaxy note3 sm-n900
    و من الله توفیق

    1. علی می‌گوید

      منم sm-n900 دارم ولی هیچ کدوم از این مشکلاتی رو که گفتی ندارم،فقط بعضی وقتا تاخیر دکمه هوم دارم.
      شما بهتره گوشی رو ریست فکتوری کنی بعد یه باره دیگه به اندروید 5 آپدیت کنی

  22. رضا داداش علی می‌گوید

    سلام دوستان من یه مشکل بزرگ با این نسخه از اندروید دارم اونم اینه که کلا با برنامه های گوگل

    مشکل داره نه میشه گوگل پلی نصب کرد نه میشه تو قسمت اکانت ،،اکانت گوگل وارد کرد کسی

    اگه راه حلی داره به ما هم بگه موندم بخدا چیکار کنم

  23. مرتضی می‌گوید

    سلام گوشیم نکسوس 5
    بعد از ریست کارخانه بصورت کامل گوشیم دانلود نمیکنه باید چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید

  24. ارمغان می‌گوید

    سلام
    من قبلا برنامه واتساپ رو نصب کرده بودم وبعدش لغو نصب کردم ….حاالا ک دوباره میخوام نصب کنم مینویسه انجام نشد….گوشی رو تنظیم کارخانه هم کردم ولی بازم نشد..زبانشم عوض کردم نشد..لطفا راهنمایی کنین…ممنون از سایت خوبتون

  25. علی می‌گوید

    من نکسوس سون 2013 دارم از زمانی که اندرید ۵ را نصب کردم تبلت من هم موقع روشن کردن هم موقع اجرای برنامه ها خیلی کند شده
    بنابرین پیشنهاد میکنم تا رفع مشکل فعلا اندروید خود را اپدیت نکنید

  26. ممد می‌گوید

    من zr دارم کاستوم slim زدم اندروید 5.0.2 سرعت گوشیم وحشتناک رفته بالا باتری هم بهتر شده داغ هم نمیکنه فقط چن تا مشکل اساسی داره که کاملا غیر قابل تحمله
    1- زنگ که میخوره اصلا صدا نداره!
    2- نوتفیکیشن ها هم صدا نداره!
    3- کیفیت دوربین افت کرده
    4 و قابلیت های اصلی گوشی مثل اسکرین میرورینگ کار نمیکنه که حتما بخاطر کاستوم بودنه ولی ظاهرا گوگل اعلام کرده خیلی از مشکلات تو 5.1 حل میشه اینم لیستش
    اضافه شدن دوباره حالت سایلت
    – بهبود کلی عملکرد و نیز پایداری بیشتر سیستم
    – بهبود مصرف کلی Ram و نیز مدیریت بهتر آن
    – حل مشکل بسته شدن اجباری برنامه ها
    – بهبود مصرف باتری دستگاه
    – کاهش مصرف در هنگام اتصالات بی سیم
    – حل مشکل اتصالات بی سیم
    – بهبود عملکرد قابلیت Okay Google
    – حل مشکل اطلاعیه ها و هشدارها
    – حل مشکلات مربوط به صداها
    – تغییراتی در رنگ های طراحی متریال دستگاه
    – سایر بهبودها و پیشرفت ها نسبت به نسخه ۵٫۰
    منتظر 5.1 هستم فعلا برمیگردم به 4.4.4 رسمی تا 5 رسمی یا 5.1 بیاد

  27. Lost می‌گوید

    من نوت 3 دارم خیلی راضیم از اندروید 5 این چرندیات چیه میگین اقا بهترینه داداشه من وقتی گوشیت نمیکشه برو بفروشش نکسوس گوشی شد اخه بخدا من راضیم از نوت 3 ولی ی موشکل کوچیک داره فقط حالت بی صدا نداره تمام

  28. محمد می‌گوید

    با سلام
    آقا بازیا رو پشتیبانی نمیکنه.بازیه hay day
    گوشیمم one m8 هستش.لطفا راهنمایم کنین

  29. امین می‌گوید

    سلام منم نکسوز 5 دارم از وقتی آپ کردم به اندروید 5 سنسور نور صفحه قاطی کرده و اکثر اوقات از کار میفته

  30. Ali می‌گوید

    سلام ببخشید من نکسوس 5 دارم تنظیمات کارخانه زدم دیگه گوشیم روشن نمیشه فقط عکس اندروید رو نشون میده پایین عکس هم نوشته Erasing باید چه کار کنم
    خسته نباشید ممنون خداحافظ

  31. کوروش می‌گوید

    سلام من گوشی جی 3 دارم و امروز به روزرسانی کردم و بع اندروید5 انتقال دادم ولی متاسفانه کارت حافظه من جواب نمیده
    اگه کسی میدونه چطوری باید رفع عیب کنم ممنون میشم

    1. وحید می‌گوید

      درود بر همه!
      من از وقتی به اندروید 5 اپدیت کردم و در حال حاظر دارم استفاده میکنم به هیچ مشکلی بر نخوردم به جزء اینکه کارت حافظه خارجی(مِمُری) خوانده نمیشه گوشی من ال جی 3 هس.هرکی توانسته این مشکل رو بر طرف کنه ممنون میشم بهم بگه!

  32. هادی می‌گوید

    سلام دوستان مشکل سیو کردن شمارها با فیلتر شکن مثه هات اسپات یا سایفون حل شد.واسه دوربینم یبار باید ریسیت فاکتوری کنید ویا فلش بزنید.منم این مشکلاتو داشتم خداروشکر درس شد.

  33. mahdi630 می‌گوید

    سلام من نکسوس 5 دارم با آپدیت 5.0.1 . چندوقتی هست گوشی زنگ میخوره باید اول قفل گوشی باز کنم تا بتونم جواب بدم
    ممنون میشم راهنمایی کنید!

  34. هادی می‌گوید

    سلام دوستان
    من بعد اپدیت گوشی به اندروید 5.0.1 اکانتهام به هم ریخته
    آقا سینک مینکم جواب نمیده راه حل اساسی چیه؟؟؟کجا باید برم؟؟؟پکار باید بکنیم؟؟؟..خول شدیم رفت از بش شماره سیو کردیم دوباره پاک شد.

  35. یاسمن می‌گوید

    سلام من دقیقا فردای روزی که اینستاگرام فیلتر شد و دوباره درست شد و تا فرداش باهاش کار کردم اما امروز اینستارو پاک کردم و بعد دوباره نصب کردم اما وقتی میخواد نصب شه میگه install نمیشه!!!!توروخدا کمکم کنین خیلی احتیاج دارم

  36. علی می‌گوید

    من نکسوس 5 دارم
    smart lock اش از کار افتاده بعد نصب اندروید 5
    چیکار کنم؟

  37. farshid می‌گوید

    سلام من در نکسوس ۵ ام ی مشکل دارم اونم این ک ب ۳g وصل نمیشه تو منطقه ما. البته تو منطقه ما ۳g خیلی قوی کار میکنه.
    زمانی ک روی اندروید ۴.۴.۴ بود این مشکلو نداشت براحتی ب ۳g وصل میشد گوشیو reset factory هم کردم ولی بازم مشکل برطرف نشد.
    هم بصورت دستی و هم اتوماتیک تست کردم اما هیچ فرقی نکرد!!
    گوشیهای دیگه رو هم تست کردم همشون براحتی ب ۳g وصل میشدن مشکلی نبود
    خاهشا هر چه سریعتر راهنمایی کنید!!

  38. مهدی می‌گوید

    سلام من اچ تی سی وان مدل گوگل ادیشن دارم و به تازگی به اندروید 5 آپدیت کردم ولی اخیرا متوجه شدم که چراغ کلید های لمسی پایین گوشی روشن نمیشه حالا می خوام بدونم این مشکل از نسخه ی اندروید 5 هست و یا تداخل نرم افزاریه؟ و راه حلش چی هستش
    با تشکر

  39. ساسان می‌گوید

    سلام، من نوت 2 دارم. تعجب می کنم چرا به روز نمیشه و روی اندروید 4.1 مونده. کسی هست که اطلاع داشته باشه؟ ممنون

    1. quietly brilliant می‌گوید

      رام نوت2 رو دانلود کن و با odinفلش بزنش.موف باشی

  40. essan می‌گوید

    سلام من به تازگی سیانوژن 12 نصب کردم گوشیم هم xperia tx هست حالا در قسمت نسخه اندروید گوشی رفته به اندروید 5 حالا میخوام بدونم ایا این همون لالی پاپ هست یا نه اگه نیست چطور لالی پاپ برای این مدل اگه هست دانلود کنم ممنونم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      آخرن نسخه‌ای که برای گوشی شما عرضه میشه همون اندروید 4.3 هست. سیانوژن یه کاستوم رام هست که سعی می‌کنه همون قابلیت های آخرین نسخه اندروید رو به گوشی شما بیاره..

  41. MoryHD می‌گوید

    من مشکل باطری روی اندروید 5 دارم گوشیم نکسوس 5 هست
    مصرفش خیلی زیاد شده حتی factory reset زدم
    حتی از طریق recovery mode ولی هیچ فرقی نکرده

  42. امیر می‌گوید

    سلام وخسته نباشید مشکلم درباره اندروید ۵ سایلنت حل شد الان مشکل اساسی من اینه که گوشیم قفل می کنم کسی زنگ بزنه. ۱ ساعت باید پسسورد یا قفلم باز کنم بعد تماس جواب بدم گشتم تنها کاری کنم باید قفل نزارم که خطرناکه .!!!! اگه قفل بزارم خدای نکرده گوشییم جایی بیفته کسی نمی تونه جواب به تلفن بده چرا چون پسورد نمی دونه ؟؟؟ اندروید قبلی اینجوری نبود اگه گوشیم قفل بود فقد می تونستم به تلفن جواب بدن همین

  43. سامان کیانفر می‌گوید

    با درود و سپاس از تیم کارشناسی فارنت ،
    بنده از اواخر فروردین ماه ۹۳ تا به الان گوشی nexus 5 دارم و تا به امروز چهار بروزرسانی از گوگل دریافت کرده ام که از بابت عمل کردن به وعده هایی که سازندگان و توسعه دهندگان به مشتری های خود میدهند انصافا گوگل از خوش قول ترین هاست ، اندروید ۵ Lollipop را بنده ساعت ۲۳:۰۸ در تاریخ ۲۸ آبان ماه ۹۳ به حجم ( ۴۷۹/۵ مگابایت ) از طرف گوگل دریافت کرده با اینترنت wifi آشنای اول ( رشت ) منزل ، بروزرسانی تا ساعت ۰۲:۳۴ بامداد ۲۹ آبانماه ادامه داشت و در نهایت بطور کامل با اپدیت جدید اندروید ۵ گوشی nexus 5 به نسخه Lollipop ارتقا یافت ( عجب از سرعت پایین اینترنت پرسرعت !!! آشنای اول در ساعات غیر ترافیک شبکه !!!! ) ،
    خواستم عرض کنم بر پایه تجربه شخصی ، مشکل باطری nexus 5 تا حد قابل قبولی برطرف گردید و ضمن اینکه کار با گرافیک و رابط کاربری گوگل بسیار راحتتر و شکیل تر گشته ، بجز چند مورد اشکال بسیار جزیی که همگی نیز رفع شده است ، من بشخصه رضایتمندی کامل خودم را از nexus 5 و همینطور Android “5” Lollipop و Google بعنوان توسعه دهنده قابل اطمینان و پشتیبانی در دسترس ، حتی در ایران ، اعلام میدارم .
    با سپاس از همگی شما عزیزان و مخاطبان همراه شما ؛ سامان کیانفر از : رشت

    1. علیرضا می‌گوید

      ,سلام با تشکر از سایت خوبتون
      من نکسوس ۵ دارم از وقتی اندروید ۵ نصب کردم گالری ندارم مثل قبل و اینکه تنضیمات صفحه اصلیم بهم ریخته
      مهمتر از همه hotspot ابدیت نمیشه کار نمیکنه
      ممنون میشم راهنمایی کنید

  44. سید می‌گوید

    سلام من نکسوس۵دارم از روزی که اندروید گوشیم ۵ شده گالری ندارم لطفأ راهنمایی کنید

  45. شهرام می‌گوید

    با سلام
    من نکسوس ۵ دارم از زمانی که اندروید ۵ روش نصب کردن دوربینش خیلی قطع میشه تا مجبور به خاموش روشن می کنم درست میشه لطفا اگر اطلاعاتی دارید کمکم کنید

  46. پویا می‌گوید

    من نکسوس 5 دارم و از طریق خود گوشی آپدیت برام اومد حدود 500 مگابایت بود، خدا رو شکر بدون اینکه نیاز به فکتوری ریست باشه گوشی داره کار میکنه و هیچ گونه مشکلی نداره، بنظرم قبل از اپدیت گوشیتون برنامه های غیر معتبر و حذف کنید من رو گوشیم همه برنامه هارو به اخرین نسخه اپدیت کردم بعد به اندروید ال رفتم

  47. Alim می‌گوید

    تو قسمت اکانت ها، اکانت گوگل، App data رو سینک کن و دوباره برا آپدیت چک کن. شاید مفید باشه…

  48. mahan می‌گوید

    سلام من نکسوس ۷ مدل ۲۰۱۲ دارم هنوز اپدیت رسمی رو دریافت نکردم کسی هست که تا حالا دریافت کرده باشه؟؟ :((

  49. حمیدرضا می‌گوید

    بسم الله الرحمن الرحیم
    أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

    سلام خیلی ممنون
    انشاءالله سربلند باشید

  50. مهدی می‌گوید

    با سلام من از وقتی رفتم روی آندروید کیت کت چه زمانی که گوشی اس 4 داشتم چه الان که اس 5 دارم یه مشکل بزرگ دارم اولا که مشکل وای فای بود تقریبا حل شد ولی مشکل دیگه مربوط به ویدئو میشه زمانی که ویدئو یا فیلم حالا چه با کیفیت 720 چه 1080 میریزم تو گوشی زمانی که میرم تو فایل منیجیر تو اون قسمتی که ویدئو هست سریع گوشی فریز میشه و هیچ کاری نیمشه کرد حتی زمانی که میرم تو ویدئو پلیر هم همینجوری میشه اصلا فایل رو نمیشناسه و سیستم هنگ میکنه حتی با کدک و ویدئو پلیر های دیگه هم تست کردم مشکل بود حتی بردم شرکت مایکروتل اونا تعجب کرده بودند ولی گفتند تاحالا هیچکس این مشکل رو نداشته ولی خوب خودشون اونجا با چند گوشی تست کردند همه کیت کت ها ایراد داشت فقط آندروید 4.3 درست بود واقعا نمیدونم چیکار کنتم تاحجالا 100 بار رام رسمی ریختم ریست فکتوری کردم ولی مشکل هنوز هست جالب اینه که وقتی هم فیلمی میخواید بریزید تو گوشی اولش پیغام میده که تبدیل بشه یا همینجوری بریزم وقتی میگی تبدیل کن به پایین ترین کیفیت تبدیل میشه در صورتی که گوشی با این قدرت و صفحه 1080 نباید اینجوری عمل کنه