کیم دات‌کام به دلیل انتشار آلبوم خود در سایت خودش Mega محروم شد!

شاید درگیری‌های قانونی وجنجالی “کیم دات کام”، بنیانگذار سایت اشتراک فایل مگاآپلود و سپس مگا را به خاطر داشته باشید. کیم دات‌کام تنها آلبوم خود را با عنوان “لحظه‌های خوب” در دی ماه سال جاری به صورت دسترسی محدود بر روی سایت خود گذاشت که برای مدتی از طریق Mega قابل دسترس بود. پس از چند ماه کیم دات کام به دلیل انتشار آلبوم خودش در وب‌سایت خود Mega از سایت محروم یا بَن شد!

0

در شهریور ماه بود که  فدراسیون بین المللی صنعت دستگاه ضبط صوت (IFPI) به علت دریافت گزارشات زیادی مبنی بر نقض قانون کپی رایت، خواستار حذف این آلبوم از روی سایت شد. در واقع این گزارشات از سوی ترول‌های ناشناخته بود.

پس از ضربه‌ای که به آلبوم “لحظه‌های خوب” وارد آمد، مردم از طریق تورنت فریک فهمیدند که ترول‌ها در پشت پرده حذف این آلبوم دست داشته‌اند. روش ترول‌ها این بود که لینک بعضی عناوین مشمول قانون کپی رایت را در آلبوم آنلاین ارسال می‌کردند و به IFPI گزارش می‌دادند. پس از این روند، Mega با اعلامیه‌های متعدد درخواست حذف از طرف IFPI مواجه شد و بررسی صحت لینک‌ها نیز مورد بررسی قرار نمی‌گرفت. ماحصل این اقدامات منجر به این شد که Mega بنیانگذار خود را بر اساس قانون “تخلفات متعدد از شرایط سرویس ما” از خدمات سایت، محروم کند! البته امکان فعال‌سازی مجدد اکانت‌ کاربری و لینک‌ها وجود دارد.

نمونه‌های مشابه دیگری از لینک‌های قانونی وجود دارد که هدف سیستم‌های سازمان یافته دزدان دریایی فضای مجازی! قرار گرفته و منجر به حذف آن‌ها شده است. به عنوان مثال، در اواخر سال 2012، بعضی از مقالات خبری قربانی این سیستم‌ها شدند.

SlashGear

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.