چرا گوشی‌های اندرویدی به سه گیگابایت رم نیاز دارند در حالی که آیفون‌ها همچنان با یک گیگابایت رم کنار آمده‌اند؟

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن کاربران گوشی‌های هوشمند و حتی خود شما را به خود مشغول کرده باشد این است که چرا گوشی مانند آیفون می‌تواند برنامه‌ها را با استفاده از یک گیگابایت رم راحت و روان اجرا کند در حالی‌که گوشی‌های اندرویدی به 2 و یا حتی 3 گیگابایت رم نیز تجهیز شده‌اند تا بتوانند برنامه‌ها را راحت و روان اجرا کنند. در این مطلب در فارنت به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

6

پاسخ آن است که اندروید برای استفاده از برنامه‌ها از جاوا بهره می‌برد. جاوا از فرایندی به نام Garbage Collection بهره می‌برد که این قابلیت، هنگامی که کاربر اندروید یک برنامه را می‌بندد به بازیابی حافظه اقدام می‌کند.

 

graphاما مشکل اینجاست که این فرایند به چهار تا هشت برابر حافظه بیش‌تری برای اجرای سریع‌تر برنامه‌ها نیاز دارد. اگر این میزان حافظه در دسترس نباشد، انجام کارها نیز با سرعت کمتری صورت خواهد پذیرفت. در عین حال از آنجایی‌که سیستم عامل iOS از این قابلیت استفاده نمی‌کند، اپل می‌تواند با بهره‌گیری از یک گیگابایت رم در آیفون کارایی مشابه و یا حتی برتر از گوشی‌های اندرویدی ارائه دهد.

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. فرید می‌گوید

    سلام
    ایفون 6+ 128GB من همینجوری 800 – 900 MB رم میکشه !!!
    طبیعیهه ؟؟

  2. علی می‌گوید

    دوست عزیز ساختار اغلب سیستمهای عامل بر همین اصل استوار است و سیستم عامل IOS نیز ناگزیر از همین روش برای آزاد سازی حافظه استفاده می کند. و برنامه هایی که به حالت STANDBY می روند را از حافضه خارج می کند. اگر IOS حافظه خود را افزایش ندهد در نهایت از بازار رقابتی موبایل حذف خواهد شد.

  3. امیر عباس می‌گوید

    در مورد ویندوز فون پردازش عالی هستش از ضعیف ترین موبایل که لومیا ۵۲۰ هست با 512 mb رم لذت استفاده تا قوی ترین گوشی ویندوزی که لومیا ۱۵۲۰ هست به یک اندازه دلچسب هستش اما شما اگه مثلا گوشی galaxy ace داشته باشی و galaxy s4 آیا لذت استفاده از سیستم عامل یکی هستش ؟ جواب نه هنگ مطلق .

  4. Roozbeh می‌گوید

    رم تو اندروید یه مشکل اساسی شده باید زودتر فکری براش بکنن

  5. امین می‌گوید

    در مورد ویندور فون اوضاع به چه صورته؟؟؟

  6. Amir می‌گوید

    ویندوز چطور پردازش می کنه؟