دنیای تلفن همراه پیش از ظهور آیفون؛ ده گوشی خاطره‌انگیز!

بدون شک واژه گوشی هوشمند برای اولین بار بعد از  معرفی آیفون در سال ۲۰۰۷ جامعه حقیقت به خود پوشید، اما بسیاری از افراد از پلتفرم استفاده شده بر روی این دستگاه به لحاظ بسته بودن انتقاداتی می‌کنند و همین موضوع سبب به میدان آمدن گوگل با سیستم‌عامل متن‌باز خود شد. ما در ادامه قصد داریم شما را با ده گوشی خاطره‌انگیز که تا پیش از آمدن آیفون در بازار، جزو محبوب‌ترین‌ها محسوب می‌شدند آشنا سازیم.

1

 

گوشی T-Mobile SideKick 3

T-Mobile-SideKick-3-2006-flagship

این گوشی در سال 2006 به عنوان یکی از پرچم‌داران زمان خود محسوب می‌شد. در هنگامی که سونی اریکسون و نوکیا تمرکز خود را بر روی بازار‌های اروپا قرار داده بودند، در ایالات‌متحده در جیب هر نوجوانی از این نوع گوشی یافت می‌شد که همراه با کیبورد کاملی عرضه گردید و راه را برای ورود پیام‌رسان‌های گوناگون هموار کرد.

گوشی BlackBerry Pearl 8100
BlackBerry-Pearl-8100-2006-flagship

Pearl ۸۱۰۰ یکی از محبوب‌ترین مدل‌های عرضه‌شده توسط کمپانی کانادایی بلک‌بری بود. با وجود محبوبیت این مدل کمی بعد، کشتی بلک‌بری به ساحلی که هم‌اکنون دیده می‌شود نشست.

گوشی Motorola Q

Motorola-Q-2005-Windows-Mobile-flagship

قبل از انتشار نسخه‌ی ۷ و ۸ سیستم‌عامل ویندوز فون، Motorola Q یکی از پرچم‌داران گوشی‌های استفاده‌کننده از سیستم‌عامل Windows Mobile در سال ۲۰۰۵ به شمار می‌آمد. سیستم‌عامل ویندوز فون در آن زمان بسیار شبیه به نسخه‌ی دسکتاپ بود و مایکروسافت به Motorola Q به دلیل نمایش گذاشتن قدرت این سیستم‌عامل افتخار می‌کرد.

گوشی Nokia N95

Nokia-N95-2006-flagship

بدون شک بسیاری از افراد مدل N۹۵ نوکیا را به خاطر دارند. این مدل در سال ۲۰۰۶ با بهره بردن از سیستم‌عامل سیمبین یکی قوی‌ترین گوشی‌های زمان خود به شمار می‌آمد.

گوشی Nokia 6300

Nokia-6300-2007-250

 

Nokia ۶۳۰۰ یکی از گوشی‌های دوست داشتنی در هنگام نوشتن پیام بود. بدنه‌ی کلاسیک و محکم در کنار صفحه‌کلید روان از ویژگی‌های این مدل به یاد ماندی محسوب می‌شد.

گوشی Sony Ericsson K750

Sony-Ericsson-K750-2005-flagship-700

به جرئت می‌توان گفت، کمتر کسی یافت می‌شود که در طول دهه‌ی ۸۰ نام این گوشی را نشنیده باشد. درست است که مشارکت شرکت‌های سونی و اریکسون در سال ۲۰۱۲ به پایان رسید، اما این شرکت‌ها قبل از جدایی سرمایه گذاری بسیاری را بر روی مدل K۷۵۰ انجام دادند. این محصول در سال ۲۰۰۵ یکی از گوشی‌های پرچم‌دار به شمار می‌آمد که با قیمت ۷۰۰ دلاری به بازار عرضه گردید.

گوشی Motorola RAZR V3

Motorola-RAZR-V3-2004-flagship-650

گوشی Motorola RAZR V۳ در سه ماهه سوم سال ۲۰۰۴ همراه با دوربین VGA و رزولوشن  ۶۴۰ در ۴۸۰ پیکسل عرضه گردید. از این گوشی در فیلم جیمز باند آن زمان به عنوان دستگاه مخوف استفاده گردید که موجب محبوبیت هرچه بیشتر آن شد.

گوشی Sony Ericsson P910

Sony-Ericsson-P910-2004-flagship-680

یک گوشی با کیفیت تمام لمسی همراه با قلم مخصوص، یکی از معیارهای بارز در سال ۲۰۰۴ برای خرید گوشی همراه خوب محسوب می‌شد. شاید P۹۱۰ را بتوان با صفحه‌ی بزرگ به کار رفته در آن، تبلت سال ۲۰۰۴ دانست.

گوشی Nokia 3310

Nokia-3310-2000-180

امکان ندارد در لیست ۱۰ گوشی خاطره‌انگیز قبل از آیفون، نام Nokia ۳۳۱۰ از قلم جا بماند. از این گوشی با لقب ضدضربه یاد می‌شود و بر روی آن فرد می‌توانست بازی Snake را برای اولین بار امتحان کند.

گوشی Nokia E51

Nokia-E51-2007

آخرین گوشی به یاد ماندنی در این لیست، Nokia E۵۱ نام دارد. نوکیا سری E را مختص بازارهای کسب‌وکار عرضه کرد و شاید بتوان از E۵۱ به‌عنوان موفق‌ترین مدل این سری یاد کرد. از مشخصات سخت‌افزاری این گوشی می‌توان به صفحه‌نمایش ۲ اینچی با رزولوشن ۲۴۰ در ۳۲۰ پیکسل، دوربین ۲ مگا پیکسلی و پشتیبانی از نسل سوم شبکه‌های مخابراتی اشاره کرد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. عبداله قاسمي می‌گوید

    من تو این لیست 3310 و k750 داشتم.
    یادش بخیر