الو صدامو داری؟ گزارش‌ها از آنتن‌دهی ضعیف‌تر گلکسی A5 و گلکسی A3 اولین گوشی‌های فلزی سامسونگ خبر می‌دهند!

سری جدید گلکسی A سامسونگ جدیدا با دو مدل تمام فلزی A5 و A3 معرفی شدند. حرف و حدیث‌ها درمورد این سری زیاد بوده و ظاهرا مشکلاتی علاوه بر تامین نشدن قطعات به میزان کافی، گریبان‌گیر محصولات جدید سامسونگ شده‌اند!

19

گلکسی A5 و A3 نازک‌ترین و سبک‌ترین گوشی‌هایی هستند که سامسونگ تاکنون ساخته‌است اما با هر طراحی خوب گاهی اشکالات ناخواسته‌ای هم به‌وجود می‌آید و این درحالی‌است که این کمپانی مشهور کره‌ای در تولید گوشی‌هوشمندهایی با بدنه تمام فلزی تجربه زیادی ندارد.

در بررسی زودهنگامی که اخیرا انجام شده مشخص گشته همانطور که در تصویر پائین نیز مشاهده می‌کنید، آنتن‌دهی این دو مدل دارای ضعف‌های غیرقابل‌انکاری است! دقیقا مشکل آشنایی که اپل هنگام عرضه اولین آیفون غیرپلاستیکی خود با آن مواجه شد.

Galaxy-A5-vs-A3-vs-S5-signal-strength

تکنولوژی که پس از طراحی بدنه از شیشه که سیگنال را محدود می‌کرد، آنتن‌ها در نوارکناری دستگاه بکارگیری شدند غافل از اینکه کاربران با در دست‌گرفتن آیفون 4 اتصال جریان خفیفی در قسمت‌های مختلف آنتن وایرلس و جی‌اس‌ام به‌وجود خواهند آورد که به افت کیفیت تماس یا حتی قطعی آن منجر خواهدشد!

در گلکسی‌های جدید سری A سامسونگ هم ظاهرا آنتن‌دهی دستگاه به‌خاطر فلزی بودن قاب پشتی که معمولا در سری‌های دیگر پلاستیکی است، ضعیف‌تر عمل می‌کند. اما سوال اساسی اینجاست که آیا این ضعف به‌قدری هست که در مواقعی مانع از برقراری تماس های معمولی باشد یا خیر؟!

اگر بخواهیم با دید مقایسه‌ای نگاه کنیم، میزان سیگنال 82- دسی‌بل (dBm) که در گلکسی اس 5 شاهد آن هستیم برای گوشی‌هوشمند کاملا کافی و استاندارد است. درحالی که میزان 92- و 93- دسی‌بل سیگنال موبایلی که به ترتیب در گلکسی A5 و A3 برقرار می‌شوند به‌طور واضحی ضعیف‌تر هستند.

برای درک بهتر، اگر این مقدار 10 دسی‌بل کمتر بود، می‌توانست اتصالات دیتا اینترنتی گلکسی‌های فلزی جدید را با مشکل قطع و وصلی مداوم مواجه کند! این آزمایش در یک ناحیه با یک سیم‌کارت مشابه بر روی گلکسی‌های جدید و گلکسی اس 5 نصب و امتحان شده که نشان‌دهنده احتمال بروز ضعف‌هایی در آنتن‌دهی پرچمداران جدید سامسونگ است که همگی از بکارگیری فلز در پشت بدنه ناشی می‌شوند.

البته این موارد به معنی بروز اختلالات اساسی در گفتگوهای تلفنی یا اتصالات معمول گلکسی‌های A5 و A3 نیست بلکه فقط بیان‌گر آن است که شما سیگنال ضعیف‌تری نسبت به پرچمداران پلاستیکی همچون S5 دریافت خواهید کرد. به هرحال برای بررسی‌های جامع‌تر و قطعی‌تر باید تا انتشار عمومی این محصولات صبر کرد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

19 نظر برای این مطلب
  1. شاهوزهی هستم می‌گوید

    سلام گوشی من a5مدل۲۰۱۵است انتن دهیش ضعیف است چه کار کنم درست بشه

  2. محمد می‌گوید

    دوستان اینا همش الکیه مال من هیچ مشکلی نداره به خوبی کار میکنه

  3. محمد می‌گوید

    سلام من هم گوشی A5 دارم آنتن دهی خیلی ضعیف است وموقعیثعزیمت تماس قطع وصل میشه بخصوص از زمان تعویض سیم کارت نسل جدید بدتر هم شده است / اما برای دوستانی که مشکل ارسال پیامک دارند پیشنهاد میکنم از بازار نرم افزار ارسال پیامک طولانی نصب نمایند / درکل نسبت به قیمت گوشی ارزش ندارد

  4. هانیه می‌گوید

    سلام من امروز سامسونگC7 خریدم انتن نداره و sms هم نمیشه ارسال کرد اگ میشه راهنماییم کنید با تشکر

  5. هانیه می‌گوید

    سلام من گوشی سامسونگc7 خریدم انتن نداره و sms هم ارسال نمیشه باید چیکار کنم

  6. حمید می‌گوید

    کسانی که در تهران هستن اغلب با آنتن دهی این گوشی مشکل دارن در صورتیکه تعطیلات رو در شهرستان بودم آنتن دهی خوبی داشت.این گوشی در واقعا مشکل داره

  7. محمدصالح می‌گوید

    آنتن دهی A8واقعا افتضاحه

  8. دنیل می‌گوید

    سلام
    من واقعاموندم چی بگم یسری خوشحال یسری دیگه ناراحت ولی خدایی بگم منA5مو نزدیک یک سال هست
    که دارم وازنظرمن گوشی خوبیه وان شاءالله که مشکل
    رفقا حل شه @

  9. س می‌گوید

    آیا کسی هست که بیگه چرا اس ام اس ارسال نمیکند ؟

  10. س می‌گوید

    سلام من گوشی گلسی A5دارم ولی مشکلی SMSدارد

  11. علیرضا می‌گوید

    من A8 دو سیم کارت خریدم افتضاحه آنتن دهی اون داغونه هر وقت کارش دارم آنتن نمی ده پولم رو ریختم دور

  12. محسن می‌گوید

    من ک از A5 واقعا راضیم.هیچ مشکلی هم نداره

  13. س می‌گوید

    لطفا گلکسی آ5 دو سیم کارته نخرین . من یک هفته خریدم . آنتن نمیده . وحشتناکه

  14. حسن می‌گوید

    سلام دوستان من galaxy a3 دارم و متاسفانه این مشکلو داره مخصوصا وقتی ازدیتا استفاده میکنی طوری که گوشی های دیگه 3g هستن ولی این گوشی E هستش.بعضی اوقات هم کلا آنتن میپره که باید سیم کارت رو دوباره راه اندازی کرد.اگر قصدخریددارید به ظاهر توجه نکنید و سری s بخرید.

    1. فقطA3 می‌گوید

      سلام داداش من الان سامسونگ گلکسیA3دارم و ازش هم استفاده میکنم به نظر من که بهترین گوشیه و این مشکلاتی رو هم که شما گفتی رو اصلا نداره حتما گوشی شما اصل نیست،من که از گوشیم راضیم

  15. پدرام نوابی می‌گوید

    سلام . میخوام A5 دو سیم کارته بخرم منو ترسوندین .چکار کنم بخرم یا نخرم ?

  16. amir می‌گوید

    سلام هر کی در مورد انتن دهی گلکسی A5 میگه اشتباه من این گوشی رو دارم تو فامیل بین این همه گوشی گرون قیمت بهترین انتن دهی رو کوشی A5 داره.

  17. امیر حسین می‌گوید

    آگه یادتون باشه گذشته سامسونگ اپل رو تمسخر میکرد بخاطر مشکل آنتن دهی گوشی فلزیش من بجای اپل بودم اشک سامسونگ درمیاوردم

    1. mohammad می‌گوید

      آی گفتی