تماشا کنید: رسیدن به سرعت ۳۳۳ کیلومتر در ساعت با دوچرخه!

زمانی که به رانندگی با سرعت بالا فکر می‌کنید ممکن است دوچرخه اولین وسیله‌ای نباشد که به ذهنتان خطور می‌کند اما مطمئنا این موضوع شاید از امروز طور دیگری باشد!

1

از امروز یعنی حداقل تا قبل از اینکه “فرانسوا گیسی” اهل فرانسه با یک دوچرخه مجهز به موشک توانسته به سرعت 333 کیلومتر درساعت دست پیدا کند.

گیسی دوچرخه‌سوار، جمعه گذشته در پیست Paul Ricard در جنوب فرانسه این رکورد را ثبت کرده است. البته او سالها مشغول همین کار است و مدت‌ها روی این دوچرخه کار کرده و این بار او موفق شد رکورد پیشین خود که 262 کیلومتر در ساعت بود را بشکند.

یک شرکت سوئیسی که در زمینه موتورهای حرارتی فعالیت می‌کند این موتور موشکی را برای دوچرخه گیسی ساخته است. گیسی 0تا 333 کیومتر در ساعت را کمتر از 5 ثانیه طی نموده و رکورد سریع‌ترین دوچرخه‌سواری دنیا را از آن خودش کرده است البته با وجود این موشک‌ها چیز زیاد عجیبی نیست اما با این حال چشمگیر است!

gizmodo

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. سعید می‌گوید

    این که دیگه اسمش دوچرخه نیست. موتور سیکلته اونم از نوع پیشرفته!