هیروشی لاکهایمر معاون مهندسی گوگل از اندروید 5 و استراتژی گوگل در سری نکسوس می‌گوید

اندروید 5 آب‌نبات چوبی از لحاظ طراحی، تغییرات زیاد و چشم‌گیری داشته اما اینطور که پیداست داستان‌های بیشتری در پشت پرده ساخت نسخه جدید رایج‌ترین سیستم‌عامل موبایل دنیا وجود دارد.

0

هیروشی لاکهایمر، معاون مهندسی گوگل در گفتگویی با بیزنس اینسایدر مدعی شده که گوگل با پیش‌‌نمایش اندروید نسخه 5 آب‌نبات چوبی در مراسم I/O امسال سعی داشته تا با رونمایی از نسخه جدید سیستم‌عامل موبایل خود،‌ توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری را برای عرضه آن آماده کند.
به گفته وی گوگل اولین بار است که چنین سیاستی را در پیش می‌گیرد و از قرار معلوم زمان‌بندی این شرکت برای تعامل بیشتر توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری با اندروید آب‌نبات چوبی کاملا درست از آب درآمده است.

لاکهایمر اضافه کرد که در کنار تغییرات ایجاد شده در طراحی اندروید آب‌نبات چوبی، بهینه‌سازی مدت زمان اجرا شدن (Runtime) اپلیکیشن‌های اندرویدی و اضافه شدن نسخه ۶۴ بیتی را می‌توان از موارد تخصصی نام برد که به نسخه جدید اندروید اضافه شده است.با این حساب اجرای اپلیکیشن‌ها در اندروید آب‌نبات چوبی به راحتی و با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

یکی دیگر از نکات جالب اندروید آب‌نبات چوبی، حضور ساندار پیچای (مرد موفق هندی تبار گوگل) در این پروژه است. وی هدایت پروژه اندروید آب‌نبات چوبی را از مراحل اولیه تا انتها در دست داشته است، این امر در حالی می باشد که پروژه اندروید کیت‌کت با حضور اندی روبین استارت خورد اما مراحل پایانی آن زیر نظر ساندار انجام شد.

جالب اینجاست هنگامی که سخن از نکسوس در این گفتگو به میان آمد، لاکهایمر مدعی شد هدف آنها از ارایه نکسوس، عرضه محصولی برای رقابت با سایر گوشی‌های همراه در بازار نبوده‌ است و گوگل تنها قصد داشته‌ تا عملکرد اندروید آب‌نبات چوبی را برای روی این گوشی به صورت تمام و کمال نشان دهد.

وی در قسمتی دیگر از سخنان خود به این امر اشاره کرد که آنها در حین کار با نکسوس جدید و سایر محصولاتی که به این ترتیب و با همکاری سایر شرکت‌ها ساخته می‌شوند، محصول تولید شده را در طی تمامی مراحل ساخت و آزمایش از آن خود دانسته و تمام توجه خود را برای حفظ کیفیت هرچه بیشتر آن حفظ می‌کنند.

هیروشی لاکهایمر در پایان این مصاحبه ابراز خشنودی خود را از فروش نکسوس بیان کرد و متذکر شد که آنها به دنبال شرایطی هستند که خریدار و فروشنده رضایت کامل داشته باشند. گوگل به هیچ وجه دوست ندارد حق کسی ضایع شود و امیدوار است سامسونگ و اچ‌تی‌سی موفقیت بیشتری در فروش دستگاه‌های اندرویدی داشته باشند.

androidcentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.