این وب‌سایت ۷۳ هزار دوربین امنیتی ناامن تجاری و حتی خانگی را به صورت زنده نمایش می‌دهد!

به تازگی یک وب سایت با نام insecam (دوربین ناامن) سرویس جدیدی را با یک پیام بصورت عمومی در دسترس قرار داده. مشکل اینجاست که این پیام این است: ” رمز عبور دوربین های امنیتی خود را عوض کنید، وگرنه ما تصاویر اطاق خواب یا پذیرایی شما را برای عموم پخش می‌کنیم و از این کار درآمد نیز داریم.

0

این وب‌سایت، تصاویر بیش از 73 هزار دوربین مداربسته نا امن را که به ترتیب کشور دسته‌بندی شده‌اند را به‌صورت 24 ساعته پخش می‌کند. این کار اصلا جالب نیست اما به گفته آنها برای بالا بردن سطح امنیت است.

بنا بر توضیحات این سایت، این کار برای نشان دادن تنظیمات امنیتی است. اما خیلی از کسانی که دوربین مداربسته آنها بصورت آزاد در حال پخش است، هنوز نام کاربری و رمز عبور دوربین مداربسته خود را از حالت پیش‌فرض تغییر نداده‌اند و امکان دسترسی به آنها برای هر کسی امکانپذیر است.

insecam1

حدود 11 هزار دوربین در حال پخش از آمریکا ، 3 هزار از انگلستان و حدود 4800 دوربین از کشور چین است و چند هزار دوربین دیگر از کشور‌های مختلف از جمله 143 دوربین از شهرهای مختلف ایران در این سایت دیده می‌شوند.

اگر از خود می‌پرسید که این یک اقدام مجرمانه است، بله درست می‌گوئید اما از آنجایی که این وب‌سایت در شهر مسکو کشور روسیه میزبانی شده کار زیادی نمی‌توان در مورد آن انجام داد. در پایان فقط یک راه برای اینکه دوربین مداربسته شما در لیست پخش این وب سایت قرار نگیرد وجود دارد، آن هم این است که اطمینان حاصل کنید رمز عبور قسمت تنظیمات آن از از حالت کارخانه‌ای و پیش‌فرض تغییر یافته است.

petapixel

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.