فروش آیفون و آی‌پد از ابتدای زمستان در روسیه ممنوع می‌شود

دیروز سه‌شنبه اعلام شد که روسیه از یکم ژانویه سال 2015، فروش رسمی آیفون و آی‌پد را در کشور خود ممنوع خواهد کرد. ابتدا که تیتر این خبر را دیدیم اصلا حدس هم نمی‌زدیم که این ممنوعیت بخاطر سیستم آی‌کلاد اپل باشد!

0

یک قانون جدید در روسیه هر دستگاهی که درون آن از نرم‌افزار آی‌کلاد استفاده شده باشد را ممنوع می‌کند. دلیل آن هم این است که اطلاعات آی‌کلاد در درون این کشور ذخیره‌سازی نمی‌شود و سرورهای اطلاعاتی اپل در آمریکا واقع شده‌اند و نه در روسیه.

این قانون دیکته می‌کند که تمامی اطلاعات ابری که از روسیه جمع‌آوری می‌شود باید در روسیه ذخیره شود و شرکت‌ها باید سرورهای ابری خود را برای مشتریان روسی در روسیه مستقر کنند. البته این قانون صرفا شامل حال اپل و محصولات اپل نمی‌شود و شامل تمام سرویس‌های اینترنتی حتی شبکه‌های اجتماعی نیز است.

اپل می‌تواند چند سرور درون روسیه مستقر کند، ولی خوب قطعا از نظر سابقه به مزاجش خوش نمی‌آید و بعید می‌دانیم این شرکت مغرور حاضر به چنین کاری باشد. روسیه هم شاید دست به ممنوعیت فروش کلی آیفون و آی‌پد بزند که قطعا اصلا به نفع اپل نخواهد بود.
کسانی که در روسیه در حال حاضر آیفون یا آی‌پد دارند که از آِی‌کلاد پشتیبانی می‌کند، شاید مجبور باشند تا فضولی و جست‌وجوهای مقامات روسی را تحمل کنند.

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.