اندی رابین خالق اندروید، گوگل را ترک کرد

از آنجا که هر آمدن، رفتی دارد زیاد نباید از جابجا شدن افراد صاحب‌نام در دنیای فنّاوری متعجب شد. بر همین اساس دیروز خبری مبنی بر جدا شدن اندی رابین که به‌نوعی پدر سیستم‌عامل اندروید محسوب می‌شود درزمانی که این سیستم‌عامل روزبه‌روز پله‌های ترقی را طی می‌نماید منتشر شد.

1

طبق گزارش‌های وال‌استریت ژورنال، اندی رابین که یکی از بنیان بنیان‌گذاران سیستم‌عامل اندروید هست امروز برای همیشه از شرکت گوگل خارج شد.
بر اساس همین اطلاعات رابین به‌منظور تمرکز بر روی یک استارت آپ سخت‌افزاری و تولید روبات‌های صنعتی تن به خداحافظی از گوگل داده است.لری‌پیج مدیرعامل گوگل در نطقی که به این مناسبت صادر کرد، گفت:

 اندی رابین با اندرویدی که به وجود آورد باعث خوشحالی میلیاردها کاربر در سراسر جهان شد، برای او بهترین‌ها را آرزومندم. 

اندی روبین در سال ۲۰۰۵ در پی خرید شرکتی که توسط او بنیان گزاری گردیده بود به استخدام گوگل درآمد و بعد از آن تمرکز خود را بر روی استارت آپی نهاد که امروزه یکی از اصلی‌ترین عوامل درآمد و کسب کار گوگل محسوب می‌شود. رابین قبل از شروع  به کار بر روی سیستم‌عامل اندروید بر روی برنامه‌های مرتبط با گوشی‌های همراه و پروژه تلویزیون تحت وب فعالیت داشته و مدتی نیز در شرکت اپل مشغول به کار بوده است.

شاید رفتن رابین از گوگل یک اتفاق قابل پیش‌بینی بود زیرا او در سال گذشته نیز از تیم اندروید خارج شد و جای خود را به ساندار پیچای واگذار کرد.آخرین پروژه‌ای که این شخص در گوگل انجام می‌داد، کار بر روی ربات‌های پیشرفته‌ای بود که بانام CloudCar شناخته می‌شدند و در آزمایشگاه سری گوگل x مشغول تکمیل بودند که زین پس این بخش نیز زیر نظری شخصی به نام جیمز کافنر اداره خواهد شد.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    خب دیگه چقدر پول انبار کنه
    حالا وقت خرح کردنه